Při použití Google Pay nedostává Google žádná anonymizovaná data přepuštěná bankou ale přímo data jednotlivých transakcí svázaná s konkrétním uživatelským účtem. Ty transakce jsou ostatně vidět v aplikaci. Samotné podmínky služby Google Pay toto zpracovávání přímo zmiňují:
5.b Informace, které společnost Google může shromažďovat. Aby společnost Google mohla poskytovat a vylepšovat služby Google Pay, povolujete jí shromažďovat údaje o transakcích, účtu a jiné osobní údaje od třetích stran včetně obchodníků a vydavatele vašeho platebního nástroje.
Google tedy ví to, co všechny vaše banky dohromady, tedy kolik přesně utrácíte a v jakých obchodech. Což se mu samozřejmě hodí pro správné cílení reklamy.
Na vlastní aplikaci je špatně jednak to, že pokud má někdo víc platebních karet u víc bankovních ústavů, tak to znamená i víc aplikací v mobilu. A pak samozřejmě i to, že vývojáři dané aplikace musí držet krok s dobou a přizpůsobovat se novým verzím OS a nádstaveb jednotlivých výrobců mobilů, což je skoro nereálné a dřív nebo později začnou problémy, resp. je zbytečné se pachtit s něčím, co má Google vyřešeno (už proto, že je sám autorem Androidu a má k dispozici neskonale větší možnosti, než jakákoliv banka pokud jde o NFC aplikace).
Nemáte pravdu, že to je velký vhled do soukromí příslušného uživatele. Data, která jsou přepouštěna bankou do Googlu jsou anonymizována, takže Google není schopen zpětně konkretizovat uživatele.
Vzhledem k tomu, že moje data o nákupech vidí banka, asociaciace Visa/MC, atd., tak anonymizovaná data pro Google je to nejmenší, co mne trápí. Mě třeba trápí více to, že zůstatek na firemním účtě vidí každá přepážková baba, takže její starej pak v hospodě vykládá, co se mi odehrává na účtě.
Opravdu se domníváte, že existuje tak velká skupina těchto zákazníků, která to vyžaduje a banka kvůli nim bude utrácet miliony?
Jednak Google dostává anonymizovaná data, jednak zákazník, který nechce sdílet své útraty, tak především neplatí kartou, ale hotovostí, protože nechce sdílet své konkrétní útraty s kýmkoliv, ani se svojí bankou.
Tenhle argument platil možná před pěti lety. Ne teď, kdy Apple Pay umělo spustit v první vlně i fintechový Twisto.
Takže jestli nějaká velká banka neumí spustit standardizovaný řešení Apple Pay, Google Pay a Garmin Pay, jak je to jen jejich neschopností, manažerskou zabedněností a absolutním nepochopením zákaznických potřeb.
Ignoranti.