Opravdu se domníváte, že existuje tak velká skupina těchto zákazníků, která to vyžaduje a banka kvůli nim bude utrácet miliony?
Jednak Google dostává anonymizovaná data, jednak zákazník, který nechce sdílet své útraty, tak především neplatí kartou, ale hotovostí, protože nechce sdílet své konkrétní útraty s kýmkoliv, ani se svojí bankou.
Tenhle argument platil možná před pěti lety. Ne teď, kdy Apple Pay umělo spustit v první vlně i fintechový Twisto.
Takže jestli nějaká velká banka neumí spustit standardizovaný řešení Apple Pay, Google Pay a Garmin Pay, jak je to jen jejich neschopností, manažerskou zabedněností a absolutním nepochopením zákaznických potřeb.
Ignoranti.
Nemáte pravdu, že to je velký vhled do soukromí příslušného uživatele. Data, která jsou přepouštěna bankou do Googlu jsou anonymizována, takže Google není schopen zpětně konkretizovat uživatele.
Vzhledem k tomu, že moje data o nákupech vidí banka, asociaciace Visa/MC, atd., tak anonymizovaná data pro Google je to nejmenší, co mne trápí. Mě třeba trápí více to, že zůstatek na firemním účtě vidí každá přepážková baba, takže její starej pak v hospodě vykládá, co se mi odehrává na účtě.
Při použití Google Pay nedostává Google žádná anonymizovaná data přepuštěná bankou ale přímo data jednotlivých transakcí svázaná s konkrétním uživatelským účtem. Ty transakce jsou ostatně vidět v aplikaci. Samotné podmínky služby Google Pay toto zpracovávání přímo zmiňují:
5.b Informace, které společnost Google může shromažďovat. Aby společnost Google mohla poskytovat a vylepšovat služby Google Pay, povolujete jí shromažďovat údaje o transakcích, účtu a jiné osobní údaje od třetích stran včetně obchodníků a vydavatele vašeho platebního nástroje.
Google tedy ví to, co všechny vaše banky dohromady, tedy kolik přesně utrácíte a v jakých obchodech. Což se mu samozřejmě hodí pro správné cílení reklamy.
Na vlastní aplikaci je špatně jednak to, že pokud má někdo víc platebních karet u víc bankovních ústavů, tak to znamená i víc aplikací v mobilu. A pak samozřejmě i to, že vývojáři dané aplikace musí držet krok s dobou a přizpůsobovat se novým verzím OS a nádstaveb jednotlivých výrobců mobilů, což je skoro nereálné a dřív nebo později začnou problémy, resp. je zbytečné se pachtit s něčím, co má Google vyřešeno (už proto, že je sám autorem Androidu a má k dispozici neskonale větší možnosti, než jakákoliv banka pokud jde o NFC aplikace).