Při použití Google Pay nedostává Google žádná anonymizovaná data přepuštěná bankou ale přímo data jednotlivých transakcí svázaná s konkrétním uživatelským účtem. Ty transakce jsou ostatně vidět v aplikaci. Samotné podmínky služby Google Pay toto zpracovávání přímo zmiňují:
5.b Informace, které společnost Google může shromažďovat. Aby společnost Google mohla poskytovat a vylepšovat služby Google Pay, povolujete jí shromažďovat údaje o transakcích, účtu a jiné osobní údaje od třetích stran včetně obchodníků a vydavatele vašeho platebního nástroje.
Google tedy ví to, co všechny vaše banky dohromady, tedy kolik přesně utrácíte a v jakých obchodech. Což se mu samozřejmě hodí pro správné cílení reklamy.
Nemáte pravdu, že to je velký vhled do soukromí příslušného uživatele. Data, která jsou přepouštěna bankou do Googlu jsou anonymizována, takže Google není schopen zpětně konkretizovat uživatele.
Vzhledem k tomu, že moje data o nákupech vidí banka, asociaciace Visa/MC, atd., tak anonymizovaná data pro Google je to nejmenší, co mne trápí. Mě třeba trápí více to, že zůstatek na firemním účtě vidí každá přepážková baba, takže její starej pak v hospodě vykládá, co se mi odehrává na účtě.
Tenhle argument platil možná před pěti lety. Ne teď, kdy Apple Pay umělo spustit v první vlně i fintechový Twisto.
Takže jestli nějaká velká banka neumí spustit standardizovaný řešení Apple Pay, Google Pay a Garmin Pay, jak je to jen jejich neschopností, manažerskou zabedněností a absolutním nepochopením zákaznických potřeb.
Ignoranti.