Hlavní navigace

Rozhlasová rada vytýká redaktorům porušení kodexu na zpravodajském webu

19. 12. 2019

Sdílet

Český rozhlas - logo Autor: Český rozhlas

Rada Českého rozhlasu jednomyslně odhlasovala usnesení, ve kterém kritizuje článek na zpravodajském webu iRozhlas o konfliktu mezi novinářkou Deníku N Petrou Procházkovou a redaktorem české verze ruského webu Sputnik Vladimírem Frantou. Jeho zpracování vyhodnotila jako porušení rozhlasových pravidel.

Téma otevřel na listopadové schůzi rady její člen Tomáš Kňourek. Na základě jeho podnětu si kontrolní orgán vyžádal vyjádření ředitele zpravodajství Jana Pokorného a šéfredaktora webu iRozhlas Radka Kedroně. Debata pak pokračovala na prosincové schůzi rady.

„Za sebe i za Radu Českého rozhlasu konstatuji, že jsme se neztotožnili s jejich odpovědí, nesouhlasíme s ní. Už pan kolega Kňourek načrtl hlavní problém, že nebyl dán prostor druhé straně, to je zásadní narušení novinářské objektivity – a už z tohoto pohledu článek v pořádku nebyl,“ prohlásila předsedkyně rady Hana Dohnálková. 

Podle radních měl rozhlas dát prostor k vyjádření redaktorovi Sputniku, jehož novinářka Petra Procházková udeřila během mediální konference. Ředitel zpravodajství a šéfredaktor webu namítali, že v článku je video zachycující incident.

Porušení Kodexu Českého rozhlasu, který je etickým a profesním rámcem pro vysílání veřejnoprávního média, radní konstatovali s odvoláním na preambuli dokumentu. V ní se píše, že „Český rozhlas představuje fórum pro veřejnou diskusi, v níž je možno vyjadřovat široké spektrum názorů a hledisek“. Dále podle nich nebyl dodržen odstavec 6.6, v němž stojí, že „Český rozhlas dbá na přesnost a nestrannost, spočívající především ve zjišťování a ověřování skutečnosti“.

Dodržování kodexu je mimo jiné jedním z kritérií pro výpočet pololetních odměn generálního ředitele Českého rozhlasu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).