
Nárůst klientů ruských placených televizních služeb dosáhl v loňském roce 3,2 procent. Informovala o tom výzkumná společnost TMT Consulting, na kterou odkazuje server BroadbandTVnews.com. V roce 2017 trh ruské placené televize narostl o 3,8 procent.
Na konci loňského roku tak ruské placené platformy vykazovaly 44,2 milionů zákazníků a s penetrací dosahující 77 procent se celý trh blíží svým limitům. Tržby ruských placených služeb loni dosáhly 1,25 miliardy euro, o téměř jedenáct procent více než o rok dříve. Jde o podobné číslo, jako v roce 2017, kdy šlo o 10,6 procent. Na stagnaci se podílí víc faktorů, mezi nimi nízký nárůst nových předplatitelů, vyšší poplatky u některých služeb a rozšíření dalších služeb, jako jsou VOD půjčovny.
Počet zákazníků kabelové televize v loňské roce meziročně poklesl o 0,1 procent (o rok dříve to bylo o 0,7 procenta), zatímco satelitní operátoři si připsali o dvě procenta předplatitelů více (o rok dříve si polepšili o 3,8 procenta). Trh s IPTV službami narostl o deset procent, o rok dříve to bylo o 13,5 procenta.
Největší tržní podíl mezi ruskými placenými platformami nadále drží kabelová televize s 42 procenty, oproti 39 procentům pro satelit a devatenácti procenty pro IPTV. Z hlediska tržeb si mezi operátory nejlépe vede Rostelecom, dále Tricolor TV, ER Telecom a MTS.