Hlavní navigace

Samsung chce aplikací SeeColors pomáhat divákům se sníženým barvocitem

16. 2. 2018

Sdílet

Samsung SeeColors Autor: Samsung

Aplikace SeeColors by měla být kompatibilní se všemi nabízenými televizory řady QLED a jejím účelem je podle včera zaslané tiskové zprávy umožnit osobám trpícím barvoslepostí, vidět ty správně barvy díky upravenému nastavení obrazovky.

Divákům s poruchou barvocitu by aplikace mohla pomoci stanovit míru poruchy jejich barevného vidění a na základě výsledků této diagnózy přizpůsobit QLED displej tak, aby si i takto postižení diváci mohli naplno užít ty správné barvy.


Autor: Samsung

Test prostřednictvím televizní obrazovky nebo mobilního zařízení upraví výsledné nastavení barev.

Uživatelé mohou prostřednictvím aplikace SeeColors na televizoru zjistit, jakým typem poruchy barevného vidění trpí a do jaké míry, a na základě výsledků diagnózy obrazovku svého televizoru QLED přenastavit.

Diagnostický Colorlite test, nebo také zkráceně C-test, sestavila profesorka Klara Wenzelová, která vede oddělení mechatroniky, optiky a strojírenské informatiky na Technické a ekonomické univerzitě v Budapešti. Jedná se o digitální test, který k diagnostice míry barvosleposti využívá barevných filtrů a matematické modelování. 


Autor: Samsung

Aplikace SeeColors byla vytvořena ve spolupráci s maďarskou společností Colorlite.

Aplikaci SeeColors naleznou zájemci na úložišti aplikací pro chytré televizory a lze ji stáhnout i pomocí Google Play nebo Galaxy App Store do chytrých telefonů Samsung Galaxy S6, S6 edge, S6 edge+, S7, S7 edge a S8. Po připojení telefonu řady Galaxy k libovolnému QLED televizoru značky Samsung upraví přijímač na základě stanovené diagnózy automaticky nastavení barev.

Podle zjištění Roberta Fletchera Janet Voke trpělo v roce 1985 poruchou barevného vidění na celém světě téměř tři sta milionů lidí, tedy asi osm procent mužů a až jedno procento žen. Většina lidí pak podle citovaných autorů o své poruše neví a její dopady na kvalitu života nevnímá.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).