Hlavní navigace

Seznam testuje agregátor odkazů Seznam Jede pro sdílení zajímavého obsahu

David Slížek

Internetových služeb, které shromažďují odkazy na zajímavé články a umožňují lidem o nich hlasovat či debatovat, je na internetu celá řada – od všeobecného Digg přes komunitní Reddit až po technologický Slashdot nebo HackerNews.

Český Seznam dnes v betaverzi spustil vlastní podobnou službu Seznam Jede. Ta umožňuje uživatelům vkládat odkazy na články, které jim přijdou zajímavé, dále je sdílet či komentovat.

Zatímco prohlížet odkazy může kdokoli, ke vkládání, hodnocení nebo komentování musí být uživatel přihlášen svým účtem na Seznamu. Odkazy se dají seřadit na základě hodnocení uživatelů či od nejnověji přidaných, k dispozici je i výběr podle několika tematických kritérií.

Uživatelé mohou na web vkládat jakékoli odkazy, kromě odkazů na vulgární, rasově motivovaný, erotický či jinak závadný obsah – podrobnosti najdete v podmínkách služby.

„V loňském roce jsme na domovské stránce zavedli rubriku Další články z českého internetu, kde se objevuje obsah tuzemských vydavatelství a mediálních domů. Služba Seznam Jede by nám měla dodat obsah, na který dnes nedosáhneme,“ komentuje novinku produktový manažer domovské stránky Seznam.cz Marek Vacek.

Pro Seznam je nová služba také zdrojem dat o tom, jaké články uživatele zajímají. „Pokud bude uživatel aktivně přispívat do Seznam Jede, pak budeme data o tom, jaký vkládá, hodnotí a komentujte obsah využívat k personalizaci jeho domovské stránky a podobně laděný obsah mu v sekci Další články z českého internetu nabízet. Může se samozřejmě stát, že pokud v Seznam Jede bude nějaký článek s nebývale vysokou aktivitou uživatelů, dostane se automaticky i do doporučovaného obsahu na domovské stránce,“ upřesňuje mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová.

Byznys model podle ní služba zatím nemá. „Zatím vyčkáváme, jak se služba u českých uživatelů uchytí. Právě proto jsme ji zatím spustili v beta verzi, kterou budeme teď delší dobu testovat a vyhodnocovat. Teprve po řádném vyhodnocení se rozhodneme pro konkrétní obchodní model, který pro beta verzi zatím naplánovaný není,“ dodává Kapuciánová.

Našli jste v článku chybu?