To jakože když jim budu posílat maily ze zatím neznámých IP/rozsahů, budou mi to odmítat/zahazovat, dokud si u nich tím nevybuduju "reputaci"? WTF? Obvykle to funguje naopak, zpočátku dobrou reputaci ztrácím např. posíláním spamu.
Otázka teda je, jestli to mluvčí Seznamu interpretovala správně.
Tak dejte u greylistingu holt officovy servery na whitelist (jenom pro ten jeden filtr), vypinat to cele je zbytecne....
Ve firemni sfere spis potkavam to, ze si proste nikdo nedovoli greylisting vubec mit, protoze prodleva nekolik desitek minut az jednotky hodin neni akceptovatelna....
Zdravim,
Ja jim ve firemni sfere rikam ze pokud si nemuzou dovolit greylisting tak delaji neco spatne a meli by uvazovat o zmene komunikace (se svymi obchodnimi partnery).
Zazil jsem i extremisty co podepsali SLA tak ze kdyz minuli objednavku dopravy materialu a zastavila se linka nekde v tovarne, platili pokutu 100 tisic za den. A objednavky jim meli chodit emailem :-)
Melo by se to rikat lidem porad dokola: za (obycejne) emaily nikdo neruci..
Kdysi po mne jista firma chtela garantovany provoz emailu. Po naceneni takove sluzby zjistili, ze ji nepotrebuji.
Argumentace pochopitelne byla, ze jim na email chodi objednavky a ze si nemohou dovolit jeji ztratu nebo zpozdeni. Nejaky cas nato firma zprovoznila API s tim, ze teprve kdyz ma zakaznik potvrzeno doruceni objednavky, povazuje se tato za zavaznou s nejakou penalizaci.
Tech co nechapou jak veci funguji je ale stale velka vetsina, a patri mezi ne i hodne velke firmy (napriklad 100% retezcu pusobicich v CR zcela jiste).
Podobné je to i jinde. Z firemního emailu s koncovkou .kr nemůžu ze 30% komunikovat s dealery a zákazníky, kteří automaticky blokují neznámé email adresy z netradičních regionů. Na seznam email jsem měl dřív podobný problém, ale naštěstí u nich byl někdo, kdo se o to mohl postarat.
Tak podle našich zkušeností se situace dokonce zhoršovala, což by nakonec skutečně odpovídalo tomu, že "reputace" serverů Seznamu šla dolů...
Zatímco ze začátku měly zprávy zpoždění a nedošla jen jedna z mnoha, včera odpoledne už byla ztrátovost kolem 50%. Naštěstí nastavení domén do whitelistu, na úrovni firemního účtu, problém vyřešilo.
Seznam to pohnojil. Pokud menim adresy u cloudovych sluzeb, musim dat "echo" firmam jako google, ms apod. Ty si me proveri, zanesou do whitelistu a problem neni. Firmy to samozrejme nedelaji zadarmo, ale jedna se o naprosto standartni sluzbu o ktere zjevne nikdo v Seznamu nevi.
Tohle je vec naprosto samozrejma, zvlaste pokud kupujete adresni rozsah. Musite byt samozrejme "nekdo", nicmene to i tom ceskem udoli seznam je.
No asi toho měnili trochu víc - včera "někde" váznul e-mail, co mi posílal zákazník se schránkou u seznam.cz, a v hlavičkách je:
Received: from email.seznam.cz
by email-smtpc4a.ko.seznam.cz (email-smtpc4a.ko.seznam.cz [10.53.10.105])
id 54cc49837164f62a57212210;
Wed, 15 Mar 2017 15:59:42 +0100 (CET)
DKIM-Signature: ...
Received: from unknown ([::ffff:88.81.84.13])
by email.seznam.cz (szn-ebox-4.5.223) with HTTP;
Wed, 15 Mar 2017 15:46:25 +0100 (CET)
Tzn. jen u nich se ta zpráva toulala 13 minut...