Google už nebude k personalizovanému cílení reklam využívat informace získané prohledáváním obsahu e-mailů v Gmailu. Změnu ve stávající praxi firma oznámila na svém blogu s tím, že k ní dojde někdy „později v letošním roce“.
U firemních klientů, kteří používají balík G Suite, Google obsah mailů neskenuje už teď. Stejné zacházení se má nově dostat i mailům soukromých uživatelů. To ovšem neznamená, že by už v Gmailu nebyly žádné reklamy – jen nebudou cíleny podle obsahu, ale podle informací, které Google o uživateli získal z jiných zdrojů (a že jich má).
S obsahem mailů bude nadále pracovat jen z hlediska boje proti spamu či malwaru nebo kvůli funkcím, jako je Smart Reply, která se snaží navrhovat rychlé odpovědi na zprávy. S obsahem budou pracovat i doplňky, které umožňují například provádět platby přímo z mailu.
Gmail má podle Googlu momentálně na 1,2 miliardy uživatelů po celém světě.