Hlavní navigace

Skupina Covid19 chce pro stát vybudovat callcentra či trasovací aplikaci do mobilu

Sdílet

David Slížek 13. 3. 2020

Skupina českých IT profesionálů, která se schází ve facebookové skupině Covid19cz, zveřejnila konkrétní plány na pomoc státu s epidemií infekční choroby COVID-19. Vycházejí z dnešní schůzky s hlavní hygieničkou Jarmilou Rážovou.

Skupina, která se zorganizovala kolem firem Keboola, Seznam.cz a podnikatele Jana Barty, má v plánu pro stát postavit dvě callcentra. Jedno má odbavovat telefonické dotazy lidí či pomoci s prvotní diagnostikou zdravotního stavu. Druhé pak má sloužit k trasování potenciálně nakažených – od pozitivně testovaného člověka získá kontakty, se kterými přišel do styku, a callcentrum je obvolá a domluví s nimi karanténu.

Trasování se týká i třetí plán. Počítá s vývojem mobilní aplikace, kterou si lidé budou moci dobrovolně nainstalovat do svých smartphonů. Aplikace bude „poslouchat“ a zaznamenávat Bluetooth adresy okolních telefonů a jednou za několik desítek vteřin „pípne“ unikátní ultrazvukový identifikační kód. 

Pokud bude dotyčný později pozitivně testovaný, bude možné z nashromážděné databáze rozpoznat, s kým se během inkubační doby potkal, a poslat jim do aplikace zprávu, aby se ozvali trasovacímu callcentru. 

Skupina také chce produkovat krátké instruktážní videocasty a stále hledá dobrovolníky, kteří by se do ní zapojili. 

Spolupracovníky hledá také organizace Česko.digital, která už ministerstvu zdravotnictví pomohla postavit informační web o koronaviru. Do její skupiny na Slacku se lze přihlásit zde. Projektový kanál pak je #p-koronavirus.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 3. 2020 3:13

    bez přezdívky

    Je to "hezké" gesto, ale v zásadě PR, které nic danou "skupinu" nestojí.. pro připomenutí.. vzpomeňte si na obdobný projekt aka "dálniční známky".. to bylo nesrovnatelně jednodušší uspořádat a stejně to pořadatelům zabralo více jak týden - a dodnes to není hotovo ve smyslu, že by stát jasně deklaroval "OK, tuhle část bereme".

    tady to je v nějaké fázi návrhu, co by asi tak mohli udělat. - ale PROBOHA.. KOHO to bude zajímat za 4-5 týdnů??! I kdyby to zprovoznili už včera, tak stejně to je v zásadě " k ničemu" .. do té doby, než se ji (naprosto utopisticky) MOZNAAA podaří zprovoznit /cca 2-2 týdny).. tak budeme mít stejně tolik případů, že už nikoho nebude zajímat dohledávat nějaké potenciální kontakty..

  • 19. 3. 2020 2:26

    bez přezdívky

    třeba ten váš, zrovna.. když se tato "zprávička" objevila, tak jsem tak nějak měl pocit, že dané soukromé subjekty chtějí využít svých neskutečných data-mining možností a skrze automatizované systémy / algoritmy dohledávat, kde daný jedinec (asi na základě SIM trilokace) se nacházel.. ale ono se to přetavilo na "obyčejné" call centrum. a takový HYPE okolo toho.. co je na tom IT VYJIMECNEHO?? - naprosto nic! po stránce technologií či spíše mimořádného až geniálního využití technologíí v tom nic takového nevidím.. proto ta kritika, že si jen chtějí přihrát své PR.. a možná se mýlím.. ale není jeden z té "partičky" onen marketingový PR mág, co státu ukazoval na hackatonu, jak během 3 dní vytvoří zadarmo e-shop na dálniční známky? Mohu se samozřejmě mýlit, ale to jméno mi je tak nějak povědomé..