Hlavní navigace

Skupina Smarty CZ loni dosáhla obratu 2,3 miliardy Kč

Sdílet

Ondřej Novák 29. 6. 2021
Smarty Autor: Printscreen, Lupa.cz

Skupina Smarty CZ, která provozuje e-shop smarty.cz nebo síť Apple Premium Reseller iWant loni dosáhla obratu 2,3 miliardy korun. Na výsledcích se z 67 % podílel maloobchodní prodej prostřednictvím retailu a e-commerce, a z 33 % pak prodej firemním zákazníkům. Letos chce firma expandovat do kamenných prodejen.

„Bylo to jedno z nejnáročnějších provozně-obchodních období, nicméně jsme díky naší flexibilitě dokázali naplno využít změnu chování trhu vlivem pandemie. Prodej maloobchodním zákazníkům nám meziročně vzrostl o 33 %, prodej firemním pak o 26 %,“ uvádí COO Rudolf Konečný. V růstu firma pokračuje i letos. Od ledna do května 2021 vytvořila takřka miliardový obrat, což představuje 40% meziroční navýšení.

„Připravujeme masivní vstup do retailu, díky kterému chceme pro zákazníky vytvořit komplexní omnichannel, tedy plnohodnotné spojení online a kamenných prodejen, kde mimo šíře výběru, dostupnosti či rychlosti doručení obdrží i osobní přístup a profesionální poradenství v předprodejní či poprodejní fázi. Tedy tu péči a zážitek, který na online dlouhodobě chybí. Detaily zatím nezveřejníme, ale již brzy lidé značku smarty.cz začnou fyzicky potkávat v prémiových obchodních centrech na více než 30 místech po celé ČR,“ uvádí majitel a CEO společnosti Petr Syrůček.

V loňském firma, stejně jako ostatní e-commerce prodejci, zaznamenala zejména o hardware a software pro práci z domova, tedy notebooky, tablety nebo počítačové sestavy. „U firemních zákazníků byl pak velký zájem o videokonferenční nástroje,“ říká Konečný a dodává: „Lidé se ale nepřestávali bavit a prostředky, které ušetřili na cestování, službách a volnočasových aktivitách, zčásti investovali do domácí zábavy a sledování své fyzické kondice, kterou budovali při individuálních sportech, které pandemie neomezovala.“

Skupina v loňském roce zavedla doručování po Praze do 60 minut prostřednictvím společnosti Liftago. Představila také nové výdejní místo na Zličíně, kde se nachází i centrální sklad Smarty. „Dnes k tomu budujeme na stejné adrese i novou logistickou centrálu a zákaznické centrum, které bude poskytovat veškerou péči, kterou zákazník od prémiového prodejce očekává. Vedle toho jsme výrazně posílili všechny služby bezkontaktní péče, spustili jsme např. online obchodní poradce přes Facetime, se kterými mohou zákazníci konzultovat nejen výběr zboží, ale i technické dotazy stran fungování či nastavení jejich zařízení,“ vysvětluje Rudolf Konečný.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 6. 2021 13:53

    Trident

    Jako jedni z mala maji presne popisy zbozi. Tj. i oznaceni podtypu nebo vyrobniho oznaceni. Zejmena treba u cinskeho zbozi to muze znamenat uplny rozdil ve funkcnosti.

    Ne jak alza ktera fakt zboziznalstvi fakt pri tech objemech uz nedava.

    29. 6. 2021, 13:54 editováno autorem komentáře