Sněmovna dokončila druhé čtení mediální novely. Poslanci navrhují desítky změn

11. 12. 2024

Sdílet

Česká televize, ČT Autor: Karel Choc, Internet Info

Poslanci na mimořádné schůzi sněmovny dokončili druhé čtení vládní novely mediálních zákonů. Neprošel návrh na vrácení zákona k novému projednání ve výboru pro mediální záležitosti. Zástupci různých politických stran předložili desítky pozměňovacích návrhů.

Poslanci opozičních ANO a SPD například navrhují vyškrtnout automatický růst televizních a rozhlasových poplatků na základě inflace. Piráti nechtějí, aby se definice přijímačů rozšiřovala o zařízení připojená k internetu, v tom se shodují s ANO. 

Opozice usiluje také o zavedení možnosti kontroly hospodaření České televize a Českého rozhlasu prostřednictvím Nejvyššího kontrolního úřadu. Navrhuje rovněž vypustit plánované plošné hrazení poplatků firmami podle počtu zaměstnanců.

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš navrhuje, aby poplatky nemuseli platit důchodci ani zdravotně postižení. Piráti by zavedli majetková přiznání členů Rady ČT a Rady ČRo. 

Ministr kultury Martin Baxa (ODS) mimo jiné navrhuje, aby memorandum o veřejné službě procházelo před schválením veřejnou konzultací. Načetl také dříve ohlášenou změnu v evidenci youtuberů – místo toho, aby se aktivně hlásili do evidence, má relevantní audiovizuální služby vyhledávat sama Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Další změny se týkají například snížení reklamního času ve vysílání stanic Českého rozhlasu, jak navrhuje poslanec ODS Petr Bendl. SPD mimo jiné požaduje, aby se neměnila současná výše poplatků.

O předložených návrzích rozhodnou poslanci hlasováním v závěrečném třetím čtení, zřejmě na lednové schůzi sněmovny. Poté novela poputuje do Senátu.

Jedna změna za druhou. Jak by opozice chtěla předělat televizní poplatky Přečtěte si také:

Jedna změna za druhou. Jak by opozice chtěla předělat televizní poplatky

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).