Facebook, Twitter a Instagram si posvítily na službu Geofeedia a výsledkem je to, že už nebude mít přístup na největší sociální sítě. Analytická služba totiž podle serveru BBC prodávala informace americké policii, která pak mohla sledovat aktivisty a protestující v davu.
Podle organizace American Civil Liberties Union umožňovala firma z Chicaga policii „proplížit se bočními dveřmi“. Samotná firma se ale brání, protože podle ní nebylo dotčeno soukromí uživatelů.
Pokračuje tak debata o tom, nakolik má stát sledovat dění na sociálních sítích. Podle občanskoprávní organizace Geofeedia přímo cílila marketing na policejní složky tak, že jim to pomůže při sledování lidí.
Vychází z interních dokumentů, které si Geofeedia zpracovala po událostech v americkém Fergusonu, kdy město zachvátily protesty po zastřelení černošského mladíka. Tato kauza zahýbala v Silicon Valley nejen s Facebookem a Twitterem. Své si kvůli zablokovanému iPhonu s úřady užil i Apple.