Hlavní navigace

Soud vydal předběžné opatření proti Skylinku, ČRa označují jeho komunikaci za klamavou

Jan Brychta

AKTUALIZOVÁNO – Na návrh Českých Radiokomunikací rozhodl městský soud v Praze o vydání předběžného opatření proti skupině M7 Group, která je provozovatelem česko-slovenské satelitní platformy Skylink. Operátor zemského vysílání označuje komunikaci svého satelitního konkurenta za „nekalou reklamní a propagační kampaň zaměřenou proti pozemnímu televiznímu vysílání“.

České Radiokomunikace se v rámci předmětného soudního řízení ohradila proti kampani společnosti M7 Group, jejímž cílem je podle ČRa „vystrašit televizní diváky pozemního vysílání“. Mluvčí Skylinku Marek Němec nechtěl rozhodnutí soudu komentovat, dokud nebude jeho společnosti doručeno.

M7 Group se podle našeho názoru již několik měsíců intenzivně snaží poškodit pozemní televizní vysílání a ohrozit přechod na nový standard televizního digitálního vysílání DVB-T2. Jediným cílem M7 Group je získat zákazníky pro svou placenou satelitní službu, uvedl generální ředitel ČRa Martin Gebauer.

Podle předběžného opatření by měla M7 Group odstranit z webu Televizní signál „nepravdivé a zavádějící informace“. Za klamavá a nepravdivá tvrzení označil Gebauer například tvrzení o „postupném konci vysílání televize přes anténu“, informace o možném zhoršení televizního signálu po přechodu na DVB-T2 nebo možné pokračování v uvolňování frekvencí i po roce 2021.

Pod zmiňovaným webem je podepsána pražská společnost Comgate. Podle Gebauerova vyjádření se jedná o servisní společnost, kterou využívá lucemburská společnost M7 Group. Se Skylinkem se v Česku vůbec nedá komunikovat, nemá tu žádné zaměstnance. Jenom doručit jim soudní rozhodnutí nám zabralo tři týdny, postěžoval si Gebauer,

Našli jste v článku chybu?