Evropská hudební streamovací služba Spotify, která si navzdory vzrůstajícímu tlaku konkurence udržuje pozici jedničky mezi hudebními streamovacími platformami, vykázala za třetí kvartál nečekaně zisk.
Spotify v pondělí informovala, že se jí podařilo vydělat 241 milionů eur (okolo šesti miliard Kč), pro investory to znamená nárůst 36 euro centů na akcii. Většina tržních analýz přitom očekávala spíše ztrátu. Nečekané výsledky poslaly akcie společnosti o 12 % vzhůru. Firma se ale nedostala do zisku poprvé, prolomit dlouhou řadu ztrátových období se jí podařilo již v prvním čtvrtletí letošního roku.
Meziročně tržby společnosti stouply o 28 procent tedy na 1,73 miliardy eur.
Populární streamovací službě vzrostl také počet uživatelů, a to na 248 milionů, což představuje meziroční nárůst o 30 %. Počet lidí využívajících placenou podobu služby (Spotify Premium), stoupl na 113 milionů, což je nárůst o 26 milionů, tedy o 31 %.
Společnost také experimentuje s novými reklamními formáty, v dohledné době plánuje například umožnit interpretům zaplatit si propagaci nového alba mezi uživateli premium účtů.