Hudební streamovací služba Spotify měla až dosud svůj byznys model postavený převážně na kombinaci reklam a prémiového předplatného. Zjevně to ale nestačí, protože přichází s novým modelem, kdy žádá peníze přímo od studií a hudebníků za umísťování skladeb na prémiových pozicích.
Sama společnost to samozřejmě prezentuje trochu jinak. Tvrdí, že pomohla zachránit hudební průmysl a nyní od něj žádá něco na oplátku, tak to alespoň interpretuje tisková agentura Bloomberg.
Jak přesně algoritmus funguje, je obchodním tajemstvím, ale měl by hudebníkům a nahrávacím společnostem umožnit přednostní zobrazení skladeb, nebo jejich automatické vkládání mezi jiné skladby, které si posluchač sám navolil.
Otázkou je, zdali to bude platit i v případě prémiového uživatelského účtu, nebo jen pro běžné uživatele. Spotify také již dnes nabízí službu Marquee, která umožňuje hudebníkům za poplatek rozesílat jejich fanouškům upozornění na nové skladby či alba.