Mě přijde i v Evropských protože průměrný rozdíl je kolik? Cca 1 nebo 1.5€ mezi Prahou a Berlínen, Vidní nebo Paříží ? Případně přepočítáváte to na jejich průměrný plat?
I zmíněné Ofo nemělo být další půjčovnou ekol pro turisty, ale něčím co melo hodně zasáhnout "public transport" místních lidí v centru a odlehčit MHD.
A nebo protože metropole Evropy mají čím dál tím více dražší bydlení a čím dál tím více lidí bude dojíždět do centra za prací z velké dálky tak nebudou mít zájem o tyhle krátké přesuny na kole, ale bude je zajímat komplexní doprava na vetší vzdálenost.
Pokud to vztáhneme na Prahu nejvíce je generovaná zátěž není lidmi co pendlují mezi Malou stranou, Novým městem a třeba Kalínem, ale okrajovými částmi Prahy, nebo aglomeracemi i ve vzdálenosti xx km. Proto to zatím Ofo vzdal, proto si myslím že Lime nebo Uber ekola\ekolobežky dopadnou stejně.
I Rekola nejsou a asi ani nebudou všude
.
Za celodenni autobusovou jizdenku (pouze ve vnitrni casti mesta) zaplatim £3.8. Coz je ekvivalent celodenni jizdenky v Praze za 110 Kc jen s tim rozdilem, ze mesto kde bydlim je desetkrat mensi. S mestskou dopravou vsak nevidim takovy rozdil jako v cenach vlakove dopravy, kde zpatecni jizdenka do vzdalenosti 25 km vychazi na necelych £12, coz je I po prepoctu na prumernou mzdu 2.15 x vice nez v Cesku.
Ano Britanie je nejdražší a tenz bytek ?Tak to asi pro proti kontinentu je dražší , samozřejmě můžete pracovat ještě na Islandu dam to bude ještě dražší.
Zvláštní je že třeba Berlínu nebo Vídeň má takové množství lidí využívající jizdní kola proti městům která jsou dražší jako Vámi uvedená Británie.
to predse vubec neni nahrada mhd. je to jednak zabava, a krome toho pohodli - preprava na mensi vzdalenosti, kde zadne mhd nema vubec smysl a kde se ted chodi pesky. Za mne ve meste mnohem rozumnejsi a lepsi varianta nez kolo.
+kolobezka je jednodussi, mensi a min psychologicky "ohrozujici" nez kolo.
Na to aby to mohlo fungovat by mysela byt nejaka kolobezka dostupna na kazdem kroku, plus to chce rozum - tolerantni lidi (na kolobezce i chodci) a kvalitni chodniky. A podporu mesta.
Co z toho v Praze je a bude?