*sharing vyžaduje i mentálně zralé uživatele. Svým kolem/autem/koloběžkou jezdím jinak než bych jezdil cizím strojem. Příklad: K nám na vesnici vede rozbitá silnice lesem (i když se kraj před volbama chlubí kolik investoval do opravy silnic, tak na tuto přes 15 let nikdo nesáhl), a když občas jedu autobusem tak se bojím, že řidič chce urvat kola. Má moudrá žena na to pravila: "No, když ten autobus není jeho."
Takže tak
http://theconversation.com/bike-sharing-fiascoes-and-how-to-avoid-them-an-experts-guide-84926
Na tomhle si vylámala nedávno zminovaná půjčovna aut Autolib v Paříži komfort těch aut a údržba byla hrozná.
Ono u nás žije ještě dostatek lidí kteří ví co byly věci ve vlastnictví komunistického státu a jak to reálně dopadalo. Bohužel neomarxisté na západě byly jen teoretici a nemají zpětnou vazbu z praxe. Myslí, že chybám které se dopustil východní blok, oni by se vyhnuli. V konečném důsledku by ztráty takových sociálních projektů pokrývali jen větším a větším zdaněním volného podnikání. Případně by sáhli k zestátnování a tím by se kruh který by ukázal dlouhodobou nefunkčnost té koncepce uzavřel .