Český startup Apify, který poskytuje cloudové služby na scrapování dat z webů a jejich automatické zpracování, hlásí další investici – tentokrát v tzv. bridge kole. Fond Reflex Capital podnikatele Ondřeje Fryce v jejím rámci zvýšil svůj podíl ve firmě z 10 na 12,25 %. „Valuace firmy v tomto kole dosáhla částky 120 miliónů korun,“ uvádí zakladatelé.
Firma chce nové peníze použít na rozšíření vývojového týmu a na přípravu na investiční kola series A začátkem příštího roku. „V současné době má Apify téměř 200 stálých zákazníků z celého světa, včetně několika Fortune 500 společností, a obrat společnosti roste průměrným tempem 18 % měsíčně,“ říkají Jakub Balada a Jan Čurn.
Startup vznikl roku 2015 pod názvem Apifier. Založili ho tehdy dva spolužáci z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Firma prošla americkým akcelerátorem Y Combinator Fellowship a v Česku se loni ukázala svou analýzou Slevy až 80 %? Jak e-shopy kouzlí s cenami aneb Black Friday po Česku.
Ondřej Fryc už do Apify investoval v roce 2016, kdy do firmy společně s Incomming Ventures Michala Mičky vložil 6 milionů Kč.