Hlavní navigace

Státní média si už nemohou platit reklamy na Twitteru

21. 8. 2019

Sdílet

Sociální síť Twitter oznámila změny v pravidlech pro reklamní kampaně. Nově si nebudou moci objednávat reklamy státem financovaná média a redakce, jejichž obsah podléhá státní kontrole. Výjimku budou mít jenom média zaměřená čistě na zábavu, cestování anebo sport. Ale pokud bude do jejich obsahu zamíchané zpravodajství, odebere Twitter možnost inzerovat i jim.

Státní média teď mají necelý měsíc na to, aby uzavřela své reklamní účty. Žádné nové kampaně už jim Twitter neschválí. Nicméně nadále mohou používat Twitter jako kterýkoliv jiný běžný uživatel.

Zákaz reklamních kampaní se nevztahuje na veřejnoprávní média.

Významným impulsem pro nová pravidla byly dezinformační snahy čínské vlády namířené proti demonstrantům v Hongkongu. Twitter v té souvislosti identifikoval a zablokoval 936 koordinovaných účtů. Státní zpravodajská agentura Nová Čína navíc platila reklamy, které útočily na demonstranty.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).