Hlavní navigace

Interní systémy T-Mobilu znovu fungují, výpadek trval přes dva a půl dne [AKTUALIZACE]

Sdílet

David Slížek 2. 7. 2020

Operátor T-Mobile od úterního rána řeší velký výpadek svých systémů. Nefunguje web, mobilní zákaznická aplikace Můj T-Mobile ani zákaznická linka. Používat síť k telefonování, odesílání SMS či stahování dat ale mohou zákazníci bez potíží.


Oznámení na nedostupném webu operátora

„Neradi zkoušíme vaši trpělivost, ale zrovna teď naše interní systémy nefungují, jak mají. Proto vás kolegové na Zákaznickém centru a prodejnách v tuhle chvíli bohužel nemůžou obsloužit. Potíže se týkají i naší samoobsluhy Můj T-Mobile, mobilní aplikace, webových stránek i samotného volání na zákaznickou linku,“ informoval operátor v úterý na sociálních sítích.

„Pracujeme na tom, aby to bylo co nejdříve v pořádku. Systémy by měly být zase funkční v odpoledních hodinách. Naše ostatní služby běží bez problémů. Moc se všem omlouváme za komplikace. Hned, jak budeme mít dobré zprávy, dáme vám sem vědět,“ dodal.

Podle informací agentury ČTK za problémy stojí pád diskového pole na serverech operátora.

AKTUALIZACE 1.7. 7:00 – T-Mobile večer na sociálních sítích oznámil, že oprava systémů potrvá i během noci a v průběhu středy.

AKTUALIZACE 1.7. 19:30 – Výpadek trval i po celou středu. Operátor na svém stále nefunkčním webu zobrazil statické oznámení, že po dobu výpadku nebude svým uživatelům zpoplatňovat data: „Abychom předešli možným problémům části našich zákazníků s dokupem dat, rozhodli jsme se mobilní data po dobu trvání výpadku nezpoplatňovat. Věříme, že se nám závadu podaří odstranit co nejrychleji.“


AKTUALIZACE 2. 7. 2020 14:20 – Technikům T-Mobilu se po déle než dvou a půl dnech podařilo interní systémy k čtvrteční 14:00 opět zprovoznit, potvrdila Lupě mluvčí operátora Martina Kemrová

„Zákazníci tedy již mohou řešit své případné problémy v aplikaci Můj T-Mobile (na webu i v mobilu), navštívit naše prodejny či zavolat na infolinku. Ještě jednou se všem omlouváme za komplikace, které mohl výpadek v předchozích dnech způsobit, a zákazníkům děkujeme za pochopení,“ dodala.

Technické detaily o příčinách výpadku operátor podle ní nebude zveřejňovat.

AKTUALIZACE 7. 7. 14:15 – T-Mobile nakonec evidentně změnil názor a některé podrobnosti o příčinách havárie prozradil serveru Technet. „Jednalo se o dvojitou HW závadu v rámci jedné paritní skupiny disků v rámci hlavního centrálního diskového pole,“ řekla serveru mimo jiné Kemrová.

Našli jste v článku chybu?