Mám pocit, že to většina zde diskutujících nepochopila.
Nejedná se podle toho co jsem z článku pochopil o blokaci či whitelistování telefonních čísel, ale o to, že operátor má techniky, kterými může zjistit zda volající číslo je opravdu volající číslo, které je uvedeno. Toto žádná mobilní aplikace na straně telefonu zjistit nemůže, nemá možnosti se k těmto datum dostat, operátor asi má.
Toto by se mělo zapnout všem a na všechna čísla. Už jen možnost podvrhnout číslo volajícího je blbost. Hádám, že to ověření čísla volajícího je technicky náročné a nasadit to na všechna čísla a všechny hovory by mohlo vést ke zvýšení náročnosti provozovaní daných služeb.
Tak jako tak, i když mě volá banka, tak je slušně pošlu někam. Když by mě volala PČR tak mají prostě smůlu, pokud nenabídnou ověřitelnou možnost komunikace. To že lze podvrhnout číslo volajícího je prostě fail a na profláknutá čísla by to mělo být automaticky.
Existuje spousta legitimnich pouziti funkce podvrzeni cisla volajiciho. Nejobvyklejsi asi bude, kdyz vas kontaktuje pracovnik nejake firmy, ktery nepotrebuje, abyste se dovolal zpet primo jemu, ale spise nekam na callcentrum.
Ja jsem to treba historicky pouzival pri volani pres VoIP, kde jsem obvykle ani na prijmu nebyl a chtel jsem, aby lide videli me mobilni cislo, ktere znaji a na ktere se mi mohou dovolat zpet.
Problem samozrejme je, ze to pouzivaji i podvodnici, kteri pak volaji jakoby z duveryhodneho cisla vasi banky nebo jine instituce a snazi se z vas vylakat informace nebo vas k necemu zneuzit. Je otazka, zda kvuli tomu zcela znemoznit podvrhovani cisel nebo by bylo rozumnejsi na to nesahat nebo udelat nejaky kompromis ala T-Mobile, kde, pokud to dobre chapu, budou blokovat jen nektere podvrhy.