Vlákno názorů k článku
Tesla slibuje, že její náklaďák ujede až 300 mil na jedno nabití. Uvidíme v září od . . - to je v pořádku, nejsem zastánce glorifikování nějaké...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 8. 2017 8:26

    . . (neregistrovaný)

    to je v pořádku, nejsem zastánce glorifikování nějaké věci a zastírání jejich stinných stránek, právě proto Teslu nemám v garáži :). Ale nelíbí se mi vymýšlení čísel a argumentů, abych svůj osobní postoj obhájil, snažím se to vyvracet, to ale neznamená, že jsem fanoušek Tesly...

  • 27. 8. 2017 21:25

    JT (neregistrovaný)

    Nevím jak tesla ale jiné elektromobily mají chlazení ale taky dohřívání baterií ..a v severských zemích bývá běžný předehřev olejové vany - takže bude stačit předehřívat akupack. To ale nic nemění na nesmyslnosti této technologie v současnosti. Rád si koupím elektromobil ale až bude aspoň trochu konkurenceschopný spalovacímu motoru.

  • 27. 8. 2017 19:38

    Brouk pytlík (neregistrovaný)

    IMHO je v pořádku upozorňovat na to, že elektroauto je výrazně horší až nepoužitelné v typických scénářích, ve kterých lidé auta používají (anebo počítají, že ten scénář někdy využijí).
    Mnoho recenzí elektroaut včetně mnoho elektromobilních evangelizátorů jsou pěkné hujeroviny.

    V severských zemích je hodně socialistický stát. Takže jsou tam na elektroauta slušné dotace. A v Norsku je dokonce brutální daň na normální auto. Takže cenová nesmyslnost dnešního elektroauta tam v obchodě tolik nebije do očí.
    Nepochybuji, že to v zimě všichni garážují.

  • 27. 8. 2017 19:19

    . . (neregistrovaný)

    píšeš si tady scénáře z hlavy, tak abys obhájil, proč to nebudeš kupovat, nekupuj, tvoj věc :).

    Očividně to je auto na krétké cesty do měst než dlouhé rodinné výlety. Co mě ale překvapuje, v severských zemích potkávám hodně elektro auto, očividně reálné problémy s mrazem nejsou tak velké, auta třeba garážují, něco udělá izolace, kdo ví.

  • 27. 8. 2017 12:08

    krakonoš (neregistrovaný)

    Tomáš2:
    Klimatizaci a topení používám, takže pro mne osobně je reálný dojezd těch 300 km. Pak budu s posledními elektrony v baterii a patřičně sníženým výkonem motoru zoufale hledat nabíjecí stanici, minimálně hodinu čekat, (pokud budu chtít nabití na 100% tak o dost déle) a pak znovu poskočím o dalších 200 - 300 km? Děkuji, už jsem zvracel. Životnost - Každým cyklem nabití/vybití dochází k degradaci obsahu baterie a tato degradace je tím větší, čím je doba nabití/vybití kratší. Takže na deset let životnosti baterie v elektromobilu můžeš rychle zapomenout. Další problém je v tom, že při podnulových teplotách klesá u VŠECH druhů akumulátorů, a to dost značně, využitelná kapacita. Připočítej si k tomu zvýšený odběr, způsobený topením, (počítej kolem 10 kW) a z ,,až" 500 km je rázem čtvrtina a dojezdu nepomůže ani zvýšený valivý odpor zimních pneumatik a bordel na silnici. Dále musíš také vzít v úvahu, že pokud zapomeneš nabít, (tento týden nikam nepojedu, takže nabiju až někdy později), může se ti klidně stát, že o týden později už se ti auto ani nehne, nebo při pokusu o rozjezd blafne a shoří. (už se stalo). Ale pokud chceš vyhodit peníze za něco, čeho se nejpozději po roce budeš chtít zoufale a za každou cenu zbavit, (něco jiného je reklama a něco jiného realita všedního života), klidně si posluž, uškodíš jen sám sobě.

  • 27. 8. 2017 11:55

    krakonoš (neregistrovaný)

    JT:
    Teoreticky by to šlo, ale to by musela být nabíjecí stanice doslova na každém druhém rohu a dojezd by se snížil z ,,až" 500 km na200 - max. 300 km, podle počasí. (v zimě chci topit, v létě chladit a oboje znamená pro auto velikosti Tesly minimálně 10 kW každou hodinu navíc). Takže: musím bohužel, konstatovat, že se jedná o ,,nedonošenou" technologii v praxi jen velmi špatně použitelnou, s nízkou užitnou hodnotou, ale zato mohutně KCHŮŮŮL.

  • 27. 8. 2017 11:45

    krakonoš (neregistrovaný)

    Ano, ujet 300 km, pak hodinu nabíjet, ujet dalších 200 km, protože za tu hodinu se baterka nabije na max. 80%, pak dalších 200 km... a po pětistech takovýchto nabitích, zjistíte, že baterie je na 50% původní kapacity a je nutno ji vyměnit! To se tedy opravdu vyplatí! Ale zelených blbců, kteří si myslí, že auto na elektřinu ušetří životní prostředí a zcela zapomínají na to, že dodnes neexistuje spolehlivý způsob, jak zdegradované Li baterie ekologicky zlikvidovat, je stále dost.

  • 26. 8. 2017 19:45

    JT (neregistrovaný)

    Taky počítejte s tím , že nepojedete k pumpě tak že vám bude zbývat posledních 5% bateri. už jen proto že v době kdy se budete blížit této hodnotě, tak žádná pumpa nebude. A Lithové baterky a cyklování ? nejdéle vydrží když se cyklují mezi 30 -70%. Ale udržujte tyto limity když reálně jezdíte...

  • 26. 8. 2017 14:14

    muf (neregistrovaný)

    Ano, dojezd se při zapnutí zcela běžné výbavy sníží na polovinu. A to se vyplatí. Neujet ani 300km a pak minimálně hodinu nabíjet(nezapo­mínejme, že doba nabíjení rychlonabíjecí stanicí se uvádí pro zhruba 80% kapacity), to je skvělá kchůůl vymoženost.
    Já vím, je to takové prosluněné a při myšlenkách na "sdílení" módně levičácké. Ale reálně téměř k ho.nu.
    Už se těším na ty explodující baterky, které budou pracovat na hranici možností :-)

    Je zajímavé(no spíš příznačné), že je pisálky a levicovou mládeží zcela opomíjena opravdu užitečná a perspektivní technologie - hybridní pohon, která má smysl...

  • 26. 8. 2017 11:59

    . . (neregistrovaný)

    z neznalosti vytváříš argumenty, aby ses na základně nich objektivně rozhodnul, bravno. Nezmínili se o klimatizaci tak, tam pro tebe není a je to mínus, klimatizaci a topení samozřejmě má. Dojezd se může snížit i na polovinu, pokud je používáš.

    Baterie v noteboocích a mobilech nevydrží dlouho, protože to výrobci asi nechtějí, oddělení anody a katody je nedostatečné a brzy přepáška selže, stejně tak probíhá jejich oxidace.

    Mrkni na zkušenosti a parametry baterií Panasonic 18650 (B), které si mimochodem Tesla licencuje a používá v automobilech. To je jiná písnička než to co máme v kapse, batohu. Modeláři a hračičkové vý své. Tesla na baterie dává záruku myslím 10 let a výměna je za poplatek, cena může být cca 300t, žádná láca.

    Ty si takové auto nikdy nepořídíš a tvoje rady stejně nikdo nevyslyší. Však svoje kupce má a zájem o něj je.

  • 26. 8. 2017 11:48

    krakonoš (neregistrovaný)

    Nedávno testovali Teslu na Meziplynu. Objektivní test by měl vypadat jinak. Ani slovo o tom, o kolik se sníží dojezd při zapnutí topení, nebo klimy, (pokud to vozidlo vůbec něco takového má), ani slovo o tom, kolik cyklů nabití/vybití baterie vydrží, než její kapacita klesne natolik, že se s tím bude moci dojet maximálně za roh do samoobsluhy, (vzpomeňte si, jak dlouho vydrží baterky v noťasech, když je cyklujete), Ani slovo o tom, co se s baterií a tím i schopností pohybu vozidla stane při minus 20°C. Takže vozidlo, které stojí třikrát tolik, co benzinový ekvivalent nebrat. Jízdní vlastnosti a vzhled jsou jedna věc, pořizovací náklady, komplikace při ,,tankování" (doba pro plné dobití jednotky hodin i při použití spešl nabíječky a čím kratší doba dobíjení, tím menší životnost baterie), věc druhá. Když si pomyslím, že si pořídím auto za 1,5 mega, ve kterém mi v létě bude horko, v zimě zima a každé dva až tři roky v něm budu muset vyměnit baterii, pokud budu chtít jezdit mimo Prahu... Děkuji, ale ne.

  • 25. 8. 2017 14:51

    mendrit (neregistrovaný)

    "by se měl jeho dojezd pohybovat kolem 200 a 300 stovkami mil. "
    To snad i google translator přeloží lépe...

  • 25. 8. 2017 14:42

    xxx (neregistrovaný)

    Ne, Tesla nic takového neslibuje — jde o nepotvrzený únik (nebo drb), který Tesla odmítla potvrdit. Když už jenom překopírováváte zahraniční zprávy, naučte se je alespoň pořádně překládat...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).