Vlákno názorů k článku
Tesla slibuje, že její náklaďák ujede až 300 mil na jedno nabití. Uvidíme v září od xxx - Ne, Tesla nic takového neslibuje — jde o...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 8. 2017 14:42

    xxx (neregistrovaný)

    Ne, Tesla nic takového neslibuje — jde o nepotvrzený únik (nebo drb), který Tesla odmítla potvrdit. Když už jenom překopírováváte zahraniční zprávy, naučte se je alespoň pořádně překládat...

  • 25. 8. 2017 14:51

    mendrit (neregistrovaný)

    "by se měl jeho dojezd pohybovat kolem 200 a 300 stovkami mil. "
    To snad i google translator přeloží lépe...

  • 26. 8. 2017 11:48

    krakonoš (neregistrovaný)

    Nedávno testovali Teslu na Meziplynu. Objektivní test by měl vypadat jinak. Ani slovo o tom, o kolik se sníží dojezd při zapnutí topení, nebo klimy, (pokud to vozidlo vůbec něco takového má), ani slovo o tom, kolik cyklů nabití/vybití baterie vydrží, než její kapacita klesne natolik, že se s tím bude moci dojet maximálně za roh do samoobsluhy, (vzpomeňte si, jak dlouho vydrží baterky v noťasech, když je cyklujete), Ani slovo o tom, co se s baterií a tím i schopností pohybu vozidla stane při minus 20°C. Takže vozidlo, které stojí třikrát tolik, co benzinový ekvivalent nebrat. Jízdní vlastnosti a vzhled jsou jedna věc, pořizovací náklady, komplikace při ,,tankování" (doba pro plné dobití jednotky hodin i při použití spešl nabíječky a čím kratší doba dobíjení, tím menší životnost baterie), věc druhá. Když si pomyslím, že si pořídím auto za 1,5 mega, ve kterém mi v létě bude horko, v zimě zima a každé dva až tři roky v něm budu muset vyměnit baterii, pokud budu chtít jezdit mimo Prahu... Děkuji, ale ne.

  • 26. 8. 2017 11:59

    . . (neregistrovaný)

    z neznalosti vytváříš argumenty, aby ses na základně nich objektivně rozhodnul, bravno. Nezmínili se o klimatizaci tak, tam pro tebe není a je to mínus, klimatizaci a topení samozřejmě má. Dojezd se může snížit i na polovinu, pokud je používáš.

    Baterie v noteboocích a mobilech nevydrží dlouho, protože to výrobci asi nechtějí, oddělení anody a katody je nedostatečné a brzy přepáška selže, stejně tak probíhá jejich oxidace.

    Mrkni na zkušenosti a parametry baterií Panasonic 18650 (B), které si mimochodem Tesla licencuje a používá v automobilech. To je jiná písnička než to co máme v kapse, batohu. Modeláři a hračičkové vý své. Tesla na baterie dává záruku myslím 10 let a výměna je za poplatek, cena může být cca 300t, žádná láca.

    Ty si takové auto nikdy nepořídíš a tvoje rady stejně nikdo nevyslyší. Však svoje kupce má a zájem o něj je.

  • 26. 8. 2017 14:14

    muf (neregistrovaný)

    Ano, dojezd se při zapnutí zcela běžné výbavy sníží na polovinu. A to se vyplatí. Neujet ani 300km a pak minimálně hodinu nabíjet(nezapo­mínejme, že doba nabíjení rychlonabíjecí stanicí se uvádí pro zhruba 80% kapacity), to je skvělá kchůůl vymoženost.
    Já vím, je to takové prosluněné a při myšlenkách na "sdílení" módně levičácké. Ale reálně téměř k ho.nu.
    Už se těším na ty explodující baterky, které budou pracovat na hranici možností :-)

    Je zajímavé(no spíš příznačné), že je pisálky a levicovou mládeží zcela opomíjena opravdu užitečná a perspektivní technologie - hybridní pohon, která má smysl...

  • 26. 8. 2017 19:45

    JT (neregistrovaný)

    Taky počítejte s tím , že nepojedete k pumpě tak že vám bude zbývat posledních 5% bateri. už jen proto že v době kdy se budete blížit této hodnotě, tak žádná pumpa nebude. A Lithové baterky a cyklování ? nejdéle vydrží když se cyklují mezi 30 -70%. Ale udržujte tyto limity když reálně jezdíte...

  • 27. 8. 2017 11:55

    krakonoš (neregistrovaný)

    JT:
    Teoreticky by to šlo, ale to by musela být nabíjecí stanice doslova na každém druhém rohu a dojezd by se snížil z ,,až" 500 km na200 - max. 300 km, podle počasí. (v zimě chci topit, v létě chladit a oboje znamená pro auto velikosti Tesly minimálně 10 kW každou hodinu navíc). Takže: musím bohužel, konstatovat, že se jedná o ,,nedonošenou" technologii v praxi jen velmi špatně použitelnou, s nízkou užitnou hodnotou, ale zato mohutně KCHŮŮŮL.

  • 27. 8. 2017 11:45

    krakonoš (neregistrovaný)

    Ano, ujet 300 km, pak hodinu nabíjet, ujet dalších 200 km, protože za tu hodinu se baterka nabije na max. 80%, pak dalších 200 km... a po pětistech takovýchto nabitích, zjistíte, že baterie je na 50% původní kapacity a je nutno ji vyměnit! To se tedy opravdu vyplatí! Ale zelených blbců, kteří si myslí, že auto na elektřinu ušetří životní prostředí a zcela zapomínají na to, že dodnes neexistuje spolehlivý způsob, jak zdegradované Li baterie ekologicky zlikvidovat, je stále dost.

  • 27. 8. 2017 12:08

    krakonoš (neregistrovaný)

    Tomáš2:
    Klimatizaci a topení používám, takže pro mne osobně je reálný dojezd těch 300 km. Pak budu s posledními elektrony v baterii a patřičně sníženým výkonem motoru zoufale hledat nabíjecí stanici, minimálně hodinu čekat, (pokud budu chtít nabití na 100% tak o dost déle) a pak znovu poskočím o dalších 200 - 300 km? Děkuji, už jsem zvracel. Životnost - Každým cyklem nabití/vybití dochází k degradaci obsahu baterie a tato degradace je tím větší, čím je doba nabití/vybití kratší. Takže na deset let životnosti baterie v elektromobilu můžeš rychle zapomenout. Další problém je v tom, že při podnulových teplotách klesá u VŠECH druhů akumulátorů, a to dost značně, využitelná kapacita. Připočítej si k tomu zvýšený odběr, způsobený topením, (počítej kolem 10 kW) a z ,,až" 500 km je rázem čtvrtina a dojezdu nepomůže ani zvýšený valivý odpor zimních pneumatik a bordel na silnici. Dále musíš také vzít v úvahu, že pokud zapomeneš nabít, (tento týden nikam nepojedu, takže nabiju až někdy později), může se ti klidně stát, že o týden později už se ti auto ani nehne, nebo při pokusu o rozjezd blafne a shoří. (už se stalo). Ale pokud chceš vyhodit peníze za něco, čeho se nejpozději po roce budeš chtít zoufale a za každou cenu zbavit, (něco jiného je reklama a něco jiného realita všedního života), klidně si posluž, uškodíš jen sám sobě.

  • 27. 8. 2017 19:19

    . . (neregistrovaný)

    píšeš si tady scénáře z hlavy, tak abys obhájil, proč to nebudeš kupovat, nekupuj, tvoj věc :).

    Očividně to je auto na krétké cesty do měst než dlouhé rodinné výlety. Co mě ale překvapuje, v severských zemích potkávám hodně elektro auto, očividně reálné problémy s mrazem nejsou tak velké, auta třeba garážují, něco udělá izolace, kdo ví.

  • 27. 8. 2017 19:38

    Brouk pytlík (neregistrovaný)

    IMHO je v pořádku upozorňovat na to, že elektroauto je výrazně horší až nepoužitelné v typických scénářích, ve kterých lidé auta používají (anebo počítají, že ten scénář někdy využijí).
    Mnoho recenzí elektroaut včetně mnoho elektromobilních evangelizátorů jsou pěkné hujeroviny.

    V severských zemích je hodně socialistický stát. Takže jsou tam na elektroauta slušné dotace. A v Norsku je dokonce brutální daň na normální auto. Takže cenová nesmyslnost dnešního elektroauta tam v obchodě tolik nebije do očí.
    Nepochybuji, že to v zimě všichni garážují.

  • 27. 8. 2017 21:25

    JT (neregistrovaný)

    Nevím jak tesla ale jiné elektromobily mají chlazení ale taky dohřívání baterií ..a v severských zemích bývá běžný předehřev olejové vany - takže bude stačit předehřívat akupack. To ale nic nemění na nesmyslnosti této technologie v současnosti. Rád si koupím elektromobil ale až bude aspoň trochu konkurenceschopný spalovacímu motoru.

  • 28. 8. 2017 8:26

    . . (neregistrovaný)

    to je v pořádku, nejsem zastánce glorifikování nějaké věci a zastírání jejich stinných stránek, právě proto Teslu nemám v garáži :). Ale nelíbí se mi vymýšlení čísel a argumentů, abych svůj osobní postoj obhájil, snažím se to vyvracet, to ale neznamená, že jsem fanoušek Tesly...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).