Co mohu a nemohu vyjadrit stanovuje provozovatel serveru svymi podminkami a dale zakon. Vy rozhodne ne a svym prispevkem zadne takove pravo prostym prispevkem stanovovat nenabyvate.
Vyjadril jsem se k osobe pisatele vlastni nazor a to takovy ze pisatel je hloupy, nebot se nad svym prispevkem ani trochu nezamyslel. Nema vubec poneti o navaznostech. Omlouvalo by ho jen to, pokud zil vice nez 30 let nekde mimo civilizaci bez kontaktu s vnejsim svetem.
Z ruky vam dnes ani velky pozemni dopravce uz nevypise jizdenku. Mozna tak doklad o zpozdeni. Jen ti mali jsou vam jeste schopni ji vypsat rucne ale s tim ze musi doplnit pozdeji elektronickou evidenci.
U letecke dopravy kde je rada navaznosti a operaci nema vubec cenu premyslet v dnesni dobe o nejakem rucnim vypsani. Je jednodussi cele to odstavit, odreknout, zaplatit nahrady, hotel nebo presmerovat na zalohu. Kdyz vypadnou dulezite systemy letist bez rychle nahrady tak priste prestanou prijimat lety a pilot je na vyckavani nebo leti na zalozni.
Pocitace a komunikacni systemy jsou u letecke prepravy dnes alfa a omega veskerych operaci. Ne doplnkovy system.
Zatim jste muj prispevek nicim padnym nerozporoval.
8. 11. 2025, 16:15 editováno autorem komentáře
Jenomze BTS je soucasti bunkove site s prekryvajicimi se vysilaci. I v dirach u nas v sudetech vylezete na kopec a chytite jinou. BTS bezne prochazi odstavkami. V mistech kde je sit husta si toho nikdo ani nevsimne. Pruser nastava az v pripade vypadku nejakeho duleziteho bodu.
Pokud byste odstavil stredovlny vysilac tak jelikoz u nas se nikdy nepouzival zaves faze/SFN u analogoveho vysilani na strednich vlnach mezi vysilaci tak byste jeho vysledek zatracene poznal. Pri male hustote stredovlnych vysilacu by jich par stacilo vyhodit do povetri a byla by tma. Vysilace mobilni site se likviduji hure. Musel byste zasahnout vice vyznamnych propojovacich bodu a vsechny MSC. U modernich siti navic funkce MSC lze v pohode odbavovat omezene treba ze zahranici.
Kolik lidi ma SV analogove radio? V mem aute uz ani neni na to polozka.
Pokud vase generace schvalila treba DRM mohly byt stredovlne vysilace s snizenym vykonem a mnozstvim porad zajimavou investici. Jenomze vy jste se svezli na vlne DAB lobbystu.
Uvedl jsem padny argument. Skalovani a hustota leteckeho provozu. Chcete-li to v cislech od roku 1946 tak je to 200-250x nasobek celosvetove. Objem ktery jste v minulosti mel za cely rok mate dnes treba v silnejsich spickach za 1 den. To vam papirove formulare nezvladnou.
Legalne navic uz ani sloty snad nezaregistrujete. Rada predpisu a regulativu vyzaduje elektronicke zaznamy. Jste schopen udelat papirovy fallback v pripade vypadku lokalnich operaci na letisti jako treba udrzba. Snad velmi omezene nejake operace handlingu.
Proc se domnivate ze fakt ze si nedokazete dohledat sam objemy letecke prepravy a naroky na jeji procesing souvisi s neci hlouposti? I kdyby teoreticky bylo vse odbavovano rucne porad budete potrebovat alespon telefonni site nebo dalnopisy (ktere byly prekurzorem ji dnes zastarale AFTN) abyste se efektivne dobusil na jina rizeni letoveho provozu.
Protoze mozna je to pro vas prekvapeni. Ale letadlo leti minimalne z bodu A do bodu B. A ten bod B je v nejakem bubakove kam byste ty formulare musel bud poslat nebo je nekdo musi prebouchat do kratkych zprav dalnopisem. Tohle vsechno se musi synchronizovat s jinymi cinnostmi jako handling, rezervace timeslotu, odrzbove odstavky apod. A to nehovorim o sluzbach dale na to navazanych specialne pro piloty jako treba sluzby rizeni letoveho provozu, NOTAMy nebo METAR. Dnes uz mate tak silny provoz ze hlasova komunikace vysilackami je silne omezujici a prechazi se na automatizovane zpracovani.
Resenim neni navrat ke staremu systemu. Resenim je udelat sluzbu robustnejsi.
A nebo někdo ukradne pár drátů a zastaví se železnice, stejný výsledek při výpadku bezdrátového spojení ETCS, i to už se od začátku roku stalo. Přitom když byl výpravčí v každé stanici a na hradlech, tak se dala železnice přepnout na ruční řízení "na žezlo", výhybky se daly přehodit i ručně. Vlak projel sice pomalu, ale projel. Případů kdy povodně vyřadily z provozu BTS už taky několik bylo, ale přece nebudeme udržovat středovlnný vysílač že?
A to nahradni reseni bude vypadat jak? To budete vest paralelne papirove kartoteky a zamestnavat tisice lidi co povedou duplicitni agendu pro strejcka prihodu? To proste neni efektivni. Co kdyby doslo treba k vypadku dodavek benzinu. Nemel by stat mit treba strategicke zasoby koni a konskych povozu?
Je komické, že prvok s naprosto nulovou inteligencí jiné označuje hlupáky.... To co jsem psal je můj názor a Vy můžete vyjádřit svůj souhlas nebo nesouhlas, ale určitě ne se vyjadřovat k osobě pisatele a to právě ukazuje na vaše nízké IQ. Jinak k věci jste neuvedl ve své hlouposti žádný pádný argument. To, že se něco používá od roku 1946 neznamená, že nebudu mít náhradní řešení.....
To je extremne hloupy prispevek.
Nemuzete vypsat papirovou letenku kdyz nemate informace o tom ze ji muzete vypsat. Pri soucasne hustote a naskalovani letecke dopravy nelze uz uzivat rucne psane informace u letu. V zemich s velkym leteckym provozem zacly prvni rezervacni mechanicke poloautomaticke systemy uz kolem let 1946.
Ve sve hlouposti a neoludismu zapominate na to ze treba pocatky AFTN jsou v podstate dalnopisy ktere se uzivaly uz za 2 svetove valky. Tedy tehdy take technologie.