Online obchod s kontaktními čočkami a brýlemi Lentiamo loni utržil 790 milionů korun. E-shop, který se dříve jmenoval VašeČočky.cz, tak hlásí 6% růst, a to navzdory tomu, že trh s čočkami kvůli nárůstu homeoffice a omezení sociálních aktivit kvůli pandemii stagnoval.
K růstu podle obchodu přispělo rozšíření sortimentu zboží a služeb, kdy e-shop začal nabízet dioptrické brýle. „Službu vyhotovení dioptrických brýlí na míru jsme přidali během jarního lockdownu, o několik měsíců dříve, než jsme původně plánovali. Zákazníci doma vyměňovali čočky za brýle, a my jim je chtěli nabídnout u nás,“ říká výkonný ředitel Lentiamo Jiří Urban.
Hlavním tahounem růstu byly podle firmy vedle dioptrických brýlí také sluneční a počítačové brýle, které blokují modré světlo z obrazovek. Vliv na růst tržeb měla také expanze do Irska. Lentiamo tak funguje už v 17 evropských zemích. „Výsledky mohly být i lepší, ale projevily se do nich nejasnosti ohledně Brexitu a dumpingová cenotvorba velkých optických řetězců v Německu,“ dodává Urban.
Lentiamo momentálně provozuje jednu kamennou optiku v Praze. Ta prý přes léto zaznamenala neobvykle vysokou návštěvnost, proto Lentiamo chystá otevřít další pobočky. „V dubnu budeme otevírat Brno a na podzim bychom chtěli udělat Bratislavu. Kromě služeb optometristy a internetových cen totiž zákazníci v optikách oceňují, že si mohou rezervovat brýle online a vyzkoušet si je na místě,“ uzavírá Urban s tím, že firma v této oblasti očekává výrazný růst.