Hlavní navigace

Uberu rostou tržby ale také výše ztráty

Sdílet

Karel Wolf

Květnový vstup Uber na burzu přinesl společnosti povinnost pravidelně zveřejňovat finanční výsledky, ty poslední ale investory Uberu příliš nepotěší.

Společnost zvýšila svoji dlouhodobou ztrátu během třetího kvartálu o neuvěřitelných 18 %, ta díky tomu nyní dosahuje již 1,2 miliardy dolarů (přibližně 27,5 miliardy Kč). Za zvýšené výdaje může hlavně masivní marketingová kampaň a investice do reklamy. Peníze ve velkém odčerpává také relativně mladá služba Uber Eats a nové experimentální projekty. Firemní náklady se během třetího čtvrtletí zvedly na 4,9 miliardy dolarů, což je 30% nárůst. Jediná pozitivní zpráva je růst tržeb, které vzrostly také o 30 %, tedy na 3,8 miliardy dolarů.

Také nárůst uživatelské báze začíná narážet na své limity, z poslední čtvrtletí vzrostl pouze o 26 procent, tedy na 103 miliony, což je dokonce pod odhady analytiků, kteří očekávali nárůst na 105,5 milionu. Akcie společnosti od svého vstupu na burzu odepsaly již více jak 30 %, nyní navíc vypršelo lock-up období, kdy se nesmělo obchodovat s podíly investorů, kteří do společnosti vstoupili před primárním úpisem akcií. Výprodeje akcií Uberu tak mohou teoreticky ještě nabrat na obrátkách.  

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory