V ČR se přes WhatsApp šíří podvodná kampaň, slibuje poukázky do Tesca či Lidlu

19. 11. 2019

Sdílet

Podvodná kampaň
Podvodná kampaň

Analytici české kyberbezpečnostní společnosti Avast upozornili na podvodné kampaně, které se šíří skrze komunikátor WhatsApp a sdílením na Facebooku. Zneužívají obchodní domy Lidl, Tesco a Penny a od českých uživatelů se snaží získat peníze a bankovní a osobní údaje.

Zpráva, která se šíří přes WhatsApp, slibuje dárkový poukaz na dva tisíce korun v rámci obchodů Tesco. Odkaz míří na (pro poučeného uživatele průhlednou) adresu www.tesco.com-entradas.com s tím, že je třeba zprávu poslat dalším dvaceti lidem. Na webu je následně podstrčena soutěž o iPhonu, kde je nutné odeslat zpoplatněnou SMS.

Podvodné stránky na Penny a Lidl se pak šíří přes Facebook. Slibují poukazy na dva až dvacet tisíc korun a rovněž slibují vyhrát iPhone. Avast něco více uvádí na svém blogu.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).