Ultra HD (4K) obrazovky tvořily v loňském roce více než třetinu z celkového počtu prodaných plochých televizorů. Podle odhadu společnosti ABI Research přesáhnou dodávky 4K obrazovek v letošním roce počet 102 milionů kusů, tedy přibližně 44 procent všech vyrobených televizorů.
Penetrace plochými obrazovkami v současné době přesahuje 85 procent světových domácností a tahounem dalšího zájmu by měla být právě změna z HD rozlišení na Ultra HD (4K). Pomalu se zvyšující objem obsahové nabídky 4K titulů zajišťují kromě stálic v podobě videoslužeb typu Netflix nebo Amazon Prime i některé placené televizní služby.
Placená ruská televizní platforma Tricolor TV nedávno spustila několik filmových kanálů ve 4K rozlišení, podobné videoslužby testují i američtí operátoři Verizon a Frontier Communications.
Hlavním trhem pro 4K televize je oblast východní a jihovýchodní Asie, kam směřuje 37 procent světových dodávek. Hlavním tahounem tohoto regionu je Čína s nabídkou více low cost modelových řad 4K televizorů.
Regiony s největší penetrací Ultra HD televizorů jsou v současnosti Severní Amerika a západní Evropa. Dodávky do těchto dvou regionů by mělo tvořit více než polovinu světové produkce UHD televizorů za letošní rok.
Výzkumníci z ABI Research očekávají, že zájem spotřebitelů o 4K obrazovky zajistí růst trhu a zvýšení jeho průměrné výnosové míry o více než sedmnáct procent. V absolutních číslech by se mělo jednat o 194 milionů dodaných televizních jednotek v roce 2022.