Popsal jste to celkem presne, ale nemyslim, ze muzou ziskat ztracenou duveru. Kdyby to umeli, tak uz ji za poslednich 10 let ziskat mohli, ovsem vysledny vektor ma presne obraceny smer. Presto bych alespon u nas rozlisoval uroven CRo a CT. CRo je v otazce zpravodajstvi lepsi, diskuze s posluchaci jsou otevrenejsi, a prestoze moderatori casto zneuziji svoje pravo ridit diskuzi, je to oproti CT jednoznacne na vyssi urovni. V CT jsou jen snad dva redaktori a moderatori, kteri se jak cert krizi vyhybaji nalepkovani, coz samozrejme nenapravi celkovy dojem z urovne sekce zpravodajstvi.
Vsemu jeste pomaha nizka uroven prislusnych kontrolnich rad. Kdyby dokazali neco zmenit, tak by to zajiste udelali. Misto toho se jen podepisuji pod upadajici uroven a nedokazou nastavit prostredi tak, aby se upadek zastavil.
Zaroven se domnivam, ze vzajemne utvrzovani verejnopravnich medii v jejich dulezitosti nicemu nepomuze. Naopak to jeste vice zakonzervuje jejich soucasne snazeni, ktere vede k postupnemu prechodu posluchacu na jine zdroje informaci. Proc tu konferenci poradali mi je proto naprostou zahadou.
To je hezké, že se na tom shodli, teď by ale spíše měli přemýšlet jak zajistit, aby navenek deklarovaná forma měla i objektivní obsah. Také by si mohli položit otázku, proč tu je takzvaná "krize médií", kdy lidé jsou většinově skeptičtí vůči prezentovanému obsahu.
Jednou z mnoha manipulativních praktik médií (s těmi veřejnoprávními v čele) je nálepkování. Typicky to je sugerování výrazů jako "extremistický, populistický ..." nebo označení rozumné kritiky za hate speach atd.
Obzvláště by mě zajímalo, co si představují po výrazem "... nutnosti rozdílného přístupu k mladší generaci posluchačů"? Znamená to kulturu sněhových vloček podle vzoru USA? Nebo to znamená více žoviální prezentování zpráv se zahrnováním slangových výrazů, "kámo"? Budou si třeba reportéři během vysílání hlavních večerních zpráv dávat "high five" nebo "bro fist"? Budou v každé televizní diskusi (například otázky Václava Moravce atd ...) uvádět citace výroků posluchačů ze sociálních sítí?
Zástupci veřejnoprávních médií se mohou shodovat na čem chtějí, ale pokud se na to chtějí podívat objektivně a získat ztracenou důvěru diváků zpět, čeká je hodně dlouhá a dosti křivolaká cesta.