Hlavní navigace

Vodafone natáčel bez dovolení reklamu v Národní galerii, tím prý poškodil její dobrou pověst

7. 6. 2023

Sdílet

Vodafone - kampaň - slogan Autor: Vodafone

Mobilní operátor Vodafone je ve sporu s Národní galerií. Ta ho obvinila, že nedovoleným natáčením reklamního spotu v jejích prostorách poškodil dobrou pověst této kulturní instituce. Operátor se brání tím, že závěr spotu je umělecká nadsázka a zobrazení části výstavy Květinová unie je nepodstatným vedlejším užitím díla, které autorský zákon bez předchozího souhlasu dovoluje.

Spor se vede o spot vytvořený pro potřeby sociálních sítí. „Měl ukázat mladým lidem, že i v digitální době je stále trendy chodit na výstavy moderního umění,“ obhajuje záměr mluvčí Vodafonu Ondřej Luštinec.

Národní galerie to vidí ale jinak. „Jak dokládají ohlasy na sociálních sítích a mediální recenze, komerční aktivita Vodafonu vyzněla jako výsměch současnému umění a zpochybnila tak roli Národní galerie jako instituce, která spravuje a zprostředkovává umění a kulturní dědictví veřejnosti,“ uvedla v tiskovém prohlášení. Současně Vodafone obvinila, že na snahu o projednání celé záležitosti nereaguje.

To červený operátor odmítá. „Národní galerie od nás dostala rozsáhlé vyjádření,“ říká Luštinec. Odmítá, že by Vodafone natočením spotu sledoval nepoctivý záměr, nebo se snažil dehonestovat výstavu, konkrétní umělecké dílo nebo moderní umění jako celek.

Ačkoliv si Vodafone stojí za tím, že natočením spotu pravidla ani etiku neporušil a do práv galerie nezasáhl, „už při prvním náznaku pochybnosti podnikl dostatečné kroky k nápravě situace spočívající ve stažení spotu“.

Není vyloučeno, že spor bude mít soudní dohru.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Redaktor serveru Lupa.cz se zaměřením na telekomunikace, média, IT a právo. Dříve šéfredaktor Právního rádce a mluvčí Českého telekomunikačního úřadu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).