Odpovídáte na názor k článku Vodafone spouští nové tarify Black, v ceně jsou HBO Max, Prima+ a Vodafone TV. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Já chápu, že se buduje de facto kapacita sítě, která počítá s tím, že většina uživatelů za měsíc provolá X minut, spotřebuje Y dat. To znamená, že pokud si chci koupit menší kapacitu, operátor mu naúčtuje víc - a taky pokud požaduji výrazně více, klidně mi to prodá jako neomezené, protože to ostatní zákazníci dorovnají na dlouhodobý průměr.
Takže (teď opravdu střelba naslepo!) průměrně provolají 240 minut, spotřebují 2 GB dat, takže nabízím 240 minut za 480 Kč, 2 GB za 200 Kč. Směrem dolů to bude 120 minut za 300 Kč, 60 minut za 200 Kč, 30 minut za 150 Kč, obdobně 1 GB za 120 Kč, 500 MB za 80 Kč; směrem nahoru 4 GB za 300 Kč, 8 GB za 500 Kč, cokoliv nad 80 GB nebo 240 minut prodám jako neomezené za 600 Kč.
Jenže obchodní oddělení pracuje se zadáním ve stylu: chceme mít pětistovku měsíčně za každou SIM-ku
. To znamená, že průměrným 240 minutám přidáte průměrné 2 GB, uděláte balíček, a místo za 680 Kč ho nabídnete za 600 Kč - a průměrný klient
bude spokojený že ušetřil; když ne, dáte mu slevu 100 Kč, čímž se dostanete tam, kam bylo zadáno.
Problém nastává u těch, kteří ten průměr tlačí dolů, kteří tolik netelefonují, případně nepotřebují data. Přestože ceny směrem dolů po přepočtení na jednotku (minutu, GB...) rostou, neplníte zadání obchodního oddělení. Takže je potřeba vymyslet vylepšené balíčky, a ideálně tam přihodit nějakou službu, která je interně skoro zadarmo, ale která tu cenovku vrátí na oněch požadovaných 500 Kč.
A proti tomu stojí zákazník, který v obvykle spotřebuje ty služby za 500, ale někdy má jiné preference: může mít na telefonování jen hloupý mobil, kde dada nemá jak využít; může mít naopak SIM v routeru, kde nefungují hovory, může mít telefon aby se mu dovolali
, ale sám nikam nevolá...
A tady je právě ta past.
Těch zákazníků je menšina, a než aby kazily tabulky
, můžete je vyhnat ke konkurenci (ať kazí tabulky
jim), nebo jim nabídnete službu na míru, s příplatkem.
Protože kdo provolá stěží 30 minut, tak uvolnil kapacitu pro někoho, kdo provolá nadprůměr; kdo nepotřebuje dat, nechává kapacitu pro on-line fanatiky. A je lepší dostat alespoň pár korun, než nemít nic.
Jenže to obchodní zadání
...