Co takhle omezený tarif se 30 minutami do všech sítích, účtovaný po sekundách, pak minuta hovoru za korunu-dvacet (po sekundách..), bez dat - třeba za 100 Kč/měsíc?
Mně by to více než stačilo, ale nikdo mi takový tarif nenabídne, dokonce ani v retenci.
Ti operátoři (všichni) se prostě člověku pořád snaží nacpat více a více služeb, bez ohledu na to, zda je skutečně potřebujete - a více služeb je pochopitelně za víc peněz.
Absurdní je, když si platíte tarif s daty a neomezenými SMS
, a za příplatek několika korun ta data a SMS vypínáte, protože je tam prostě nepotřebujete a nechcete.
Nebo když si platíte čistě datový tarif pro modem, ale musíte to aktivovat SMS, a jako bonus vám tam přihodí 30 minut volání do všech sítí - a několikrát do roka se připomínají s tím, že jen o dvě stovky dráž můžete mít neomezená volání.
To máte pravdu. Nedávno na toto téma přišla řeč v práci. Většinu zákazníků všichni operátoři nalákají na neomezené tarify pro celou rodinu. Protože si nezjistí i jiné možnosti. A jen za tarify platí téměř 2 tisíce. A pak jsem řekl co využívám já za tarif. Normální předplacenou kartu s Balíčkem za 299 s Neomezeným voláním do všech sítí a 10GB dat přes 5G. A zůstali koukat.
Pořád jde o "nejlepšího" operátora v tom smyslu, že se nejsnáze dostanete k retenci. Ty naprosto šílené ceníkové ceny u všech operátorů dneska platí jen blázen.
V případě VDF lze v rentenci sjednat flat tarif s neomezeným voláním i SMS včetně neomezených dat (max 10Mbit/s) za nějaké 3 stovky. Co víc byste v mobilním tarifu potřeboval?
A nabízí se to, co poptává majorita. Nikdo nebude nabízet něco, co je pro něj finančně nevýhodné. Když to budou poptávat desítky lidí z milionové klientské báze, není to pro firmu ekonomicky výhodné, náklady převyšují výdělek. Přiklad, nic jiného.
Jo a btw: samozřejmě neomezené volání za "pár korun" existuje...
16. 10. 2025, 14:47 editováno autorem komentáře
Když pominu, že v současné době je rohlík základní spotřební pečivo a vy ho kupujete z pekárny, která žije z lidí "co chodí kupovat jen pár rohlíků" a má k tomu přizpůsobené ceny, to je vaše volba, tak jste si vlastně odpověděl sám. Jak se v něčem točí peníze, je to obchod. A obchod se dělá pro peníze. A kdo by sobě snižoval zisk jen proto, aby někdo jiný spokojen?
Kdysi se obchodník opravdu snažil, aby byl zákazník spokojen. Současní obchodníci (hlavně ti velcí) se spíš snaží na zákazníka vyzrát (řešeno slušně). Dřív zákazník věděl, co kupuje, a kolik za to zaplatí. Dnes se buď ošidí parametry (snižená gramáž, poloprázdný obal) nebo se upraví recept (levnější tuk, náhražka cukru, méně drahé suroviny a víc vzduchu). Docela by mě zajímalo, z čeho se dneska vyrábí chleba.
17. 10. 2025, 18:01 editováno autorem komentáře
Předně: předplacenou kartu nechci, to už jsem zkoušel, s výsledkem, že se tam hromadil kredit. Mnohem radši mám, když zaplatím, co provolám
.
Ale to hlavní, co se tu snažím sdělit, je, že jednoduchý tarif jen volání
(nebo jen data
) budete dost těžko shánět. Ostatně, i vy máte neomezená volání a data za 398 Kč
- a přiznejte, zda to je to, co jste chtěl/potřeboval.
Tipnu, že nikoliv, jen to prostě byla dalece nejvýhodnější nabídka.
Taky mám něco podobného, ale musím ta data (která tam nechci) prostě blokovat. A naopak, mám datovou SIM v routeru, na kterou neustále posílají nějaké SMS, případně mi nabízejí navýšení těch 30 minut volání na neomezený tarif.
Nabídka se neřídí poptávkou: můžete chtít jen to, co vám je nabízeno.
Jenže ono to není (nemusí být) finančně nevýhodné
.
Analogií by bylo, kdyby obchodník zjistil, že majorita zákazníků kupuje k rohlíkům máslo - tak prodával pouze (!) balíčky typu 5 rohlíků a máslo
, 10 rohlíků a máslo
, a bonusový dvacet rohlíků a dvě másla
.
Pokud potřebujete pouze šest rohlíků, je pro vás jediná volba vzít jich deset, s jedním máslem. Následně čtyři rohlíky a máslo zahodíte.
Jasně, ten obchodník vydělá ne jednom rohlíku 20 haléřů, na másle pětikorunu - ale nic mu nebrání prodávat samotné rohlíky, o korunu dráž. A já bych za normálních okolností šel pro rohlíky do pekárny, kde jsou dražší o korunu a padesát haléřů, ale lepší, v množství, které si určím - a bez másla.
Jenže u těch operátorů žádné pekařství není: jen další balíčkové samoobsluhy
.
To ale reagujete na něco co jsem nenapsal. Pokud operátor nabízí nějaké produkty a má signály (a že má, více kanály), že je poptávka řekněme plácnu 50 lidí na něco, co nenabízí, ale mohl by úpravou něčeho jiného, v 99,9 % mu vyjde, že náklady na zavedení té věci by převýšily tržby (obvyklé jde o něco minoritního a úplně základního, nic s přidanou hodnotou, nic co by generovalo alespoň nějaký zisk). Tedy takové ty výmysly typu televizní tarif s 10 kanály, nebo úplně holý telefonní tarif za pár korun, ovšem neo volání a neo SMS. Navíc to nesmí být vázané na aplikaci nebo platebni kartu, to už je fujfuj. Z toho operátor vůbec nic nemá. Proto pakl věcí, kde jedna zisková pokryje 0 nebo lehkou ztrátu z těch ostatních. A ty vaše rohlíky: kolik lidí si jde do krámu jen pro jeden rohlík a nic jiného?
Já chodím pro šest rohlíků, obden. Do pekařství, které žije z lidí, kteří kupují pár rohlíků.
Ta Vaše úvaha má jednu drobnou vadu: přistoupil jste na princip balíčků
.
Ve skutečnosti není problém ty služby nabízet samostatně. To, že k tomu operátoři přihazují další služby, má jen odůvodnit (zakrýt) zvýšení ceny. A právě ty bonusy jsou tím, co ve skutečnosti zvyšuje náklady. Operátor si musí vyhradit zdroje pro případ, že bych je chtěl využít.
Problém je v tom, že kdyby si zákazníci mohli sami stanovit, jak namíchat služby - byť za vyšší ceny - namíchali by si je tak, jak je skutečně potřebují. Tím by přestali platit za služby, které nevyužívají. Ale protože náklady nejsou vázané na skutečné využití (jen na rezervovanou kapacitu), mohlo by se stát, že by klesla ziskovost.
A akciovka spíš překlene krátkodobou ztrátu (investice do rozvoje sítí...
), než pokles zisku k rozdělení mezi akcionáře
.
Ta pekárna musí uživit několik rodin. Velký operátor musí zajistit slušné živobytí tisícům akcionářů...
Proto velké firmy neprodávají služby, ale z velké části musí umět draze prodat nic
.
16. 10. 2025, 22:15 editováno autorem komentáře
Stručně: nechci uherák za pětikorunu
- když chci uherák, tak klidně za pětistovku, ale bez přibalených rohlíků.
Mám několik karet, kde platím 180 Kč za 30 minut + 500 MB, mám datovou SIM, kde platím 450 Kč za 10 GB + 60 minut hovoru. Klidně budu platit stejně, když ty telefonovací SIM nebudou mít data, když ta datová SIM nebude mít hovory. Ta cena je pro mne akceptovatelná (proto ji platím).
Ale štvou mne ty přidané a nevyužívaní služby.
Nechci je tam - stejně, jako nechci vyhazovat máslo pokaždé, když potřebuji rohlíky.
Já mám SImple mobile: 30 minut a 30 SMS do všech sítí + 4GB dat za 99 Kč měsíčně. Neprovolané minuty a SMS se převádějí do dalšího měsíce. Bohužel, tato nabídka už není. Místo ní, navrhuji Tescomobile. Má 100 minut nebo SMS, nevybrané se převádí do dalšího měsíce a k tomu 2 GB dat za 149 Kč. To se vyplatí, ne? A volání v síti zadarmo.
Pro mne zdaleka není rohlík spotřební pečivo
- proto kupuji tam, kde je mají dobré. A když ta pekárna skončí, najdu jinou - nebo se bez rohlíků obejdu úplně. (Nebo si upeču vlastní.)
Jenže mobilní tarif
není rohlík. Kamkoliv se vrtnete, chtějí mobilní číslo - bez toho si ani účet v bance neotevřete. A navrch potřebujete smartphone, abyste mohli ke svým penězům i jinak, než na pobočce. (Zlatý hřeb: některé banky vás bez toho mobilu neobslouží ani na té pobočce! A že ho potřebujete zjistíte, až když jednáte s bankéřem.)
Jenže neexistuje nic na úrovni malého pekaře, musíte kupovat - přímo či nepřímo - od velkých operátorů. A ti vás budou tlačit právě do těch balíčků. (I na té dobíjecí kartě budou data... - která nepotřebujete.) A doma si to taky neupečete.
Ze strany operátorů je to byznis, o poskytování služeb jim vůbec nejde. Jen marketingově prodávají co nejvíc služeb za co nejnižší cenu
.
Že většinu těch služeb nevyužijete a že nehledáte nejnižší cenu? Vaše smůla. Ale bez jejich služeb se jen velmi těžko obejdete.
Já chápu, že se buduje de facto kapacita sítě, která počítá s tím, že většina uživatelů za měsíc provolá X minut, spotřebuje Y dat. To znamená, že pokud si chci koupit menší kapacitu, operátor mu naúčtuje víc - a taky pokud požaduji výrazně více, klidně mi to prodá jako neomezené, protože to ostatní zákazníci dorovnají na dlouhodobý průměr.
Takže (teď opravdu střelba naslepo!) průměrně provolají 240 minut, spotřebují 2 GB dat, takže nabízím 240 minut za 480 Kč, 2 GB za 200 Kč. Směrem dolů to bude 120 minut za 300 Kč, 60 minut za 200 Kč, 30 minut za 150 Kč, obdobně 1 GB za 120 Kč, 500 MB za 80 Kč; směrem nahoru 4 GB za 300 Kč, 8 GB za 500 Kč, cokoliv nad 80 GB nebo 240 minut prodám jako neomezené za 600 Kč.
Jenže obchodní oddělení pracuje se zadáním ve stylu: chceme mít pětistovku měsíčně za každou SIM-ku
. To znamená, že průměrným 240 minutám přidáte průměrné 2 GB, uděláte balíček, a místo za 680 Kč ho nabídnete za 600 Kč - a průměrný klient
bude spokojený že ušetřil; když ne, dáte mu slevu 100 Kč, čímž se dostanete tam, kam bylo zadáno.
Problém nastává u těch, kteří ten průměr tlačí dolů, kteří tolik netelefonují, případně nepotřebují data. Přestože ceny směrem dolů po přepočtení na jednotku (minutu, GB...) rostou, neplníte zadání obchodního oddělení. Takže je potřeba vymyslet vylepšené balíčky, a ideálně tam přihodit nějakou službu, která je interně skoro zadarmo, ale která tu cenovku vrátí na oněch požadovaných 500 Kč.
A proti tomu stojí zákazník, který v obvykle spotřebuje ty služby za 500, ale někdy má jiné preference: může mít na telefonování jen hloupý mobil, kde dada nemá jak využít; může mít naopak SIM v routeru, kde nefungují hovory, může mít telefon aby se mu dovolali
, ale sám nikam nevolá...
A tady je právě ta past.
Těch zákazníků je menšina, a než aby kazily tabulky
, můžete je vyhnat ke konkurenci (ať kazí tabulky
jim), nebo jim nabídnete službu na míru, s příplatkem.
Protože kdo provolá stěží 30 minut, tak uvolnil kapacitu pro někoho, kdo provolá nadprůměr; kdo nepotřebuje dat, nechává kapacitu pro on-line fanatiky. A je lepší dostat alespoň pár korun, než nemít nic.
Jenže to obchodní zadání
...
Tady se ohradím: koupil jsem totiž úplně jiný produkt!
Původně tam bylo 30 minut volání a nějaké SMS. Pak mi to změnili (a zdražili) - a přidali 50 MB dat. Ta jsem nechal zablokovat (což tenkrát bylo za poplatek 1 Kč/měsíc za aktivovanou službu...). Od té doby ta data přibývají, a s každou změnou musím tu blokaci dat znovu aktivovat.
Původně jsem měl datový tarif, kde žádná volání nebyla. Při změně služeb se z toho stal balíček, kde přibyly hlasové služby.
A to pomíjím, že mi k datovému tarifu opakovaně přihazují IPTV služby, které tam opravdu, ale opravdu nechci - ani zadarmo!
Ano - mám možnost tu změnu odmítnout a službu ukončit. Jenže jaksi není kam odejít
- u ostatních se to děje dost podobně. (A pokud najdu virtuála, který to nedělá, je následně pohlcen a zbalíčkován
.)