Hlavní navigace

Web Mashable byl prodán za 50 milionů dolarů, i po letech byl ve ztrátě

Jan Sedlák

Od roku 2005 fungující technologický web Mashable má nového majitele. Stal se jím vydavatel Ziff Davis, pod kterého spadají další odborné a úzce zaměřené značky jako IGN, Geek.com, ExtremeTech nebo PCMag. Odkupní cena je celkem nízká, podle Wall Street Journal jde o 50 milionů dolarů.

Mashable byl přitom ohodnocený na mnohem více. Web si na investicích přišel na 46 milionů dolarů, přispěly i Time Warner a Turner Broadcasting. Na základě toho byl Mashable ohodnocen na 250 milionů dolarů.

Odkupní částka ukazuje, že to s byznysem digitálních médií zase není tak žhavé. Mashable byl ostatně v loňském roce ve ztrátě 10 milionů dolarů. Web měl rekordní návštěvy kolem 45 milionů unikátních čtenářů za měsíc.

To, že technologický web není jednoduché uživit ani při takových číslech, ukazují i některé další nové pokusy. Například Re/code vydělával zejména na konferencích, a nakonec byl odkoupen firmou Vox Media. Pod ni spadá i populární The Verge, u něhož čísla rovněž nejsou jasná. Kvalitní web GigaOM posbíral 40 milionů dolarů na investicích, nakonec ale také musel zavřít.

Daří se naopak webu The Information. Ten přináší exkluzivní informace ze Silicon Valley a IT obecně, což spojuje i s exkluzivními akcemi a setkáními. Vše je placené.

Našli jste v článku chybu?