Hlavní navigace

YouTube chystá konkurenci Spotify, novou službu má spustit v březnu

David Slížek

Že je YouTube už dnes jednou z největších hudebních služeb, není žádná novinka. Hudební videa na videoserveru sleduje asi miliarda uživatelů měsíčně. Jenže příjmy z reklam, které se kolem videí přehrávají, nejsou patrně dostatečně velké. Stěžují si na to i hudební vydavatelství, kterým připadá, že jim uniká dost zásadní zdroj příjmů.

YouTube proto podle agentury Bloomberg plánuje spuštění nové placené hudební streamovací služby. Její interní název je podle agentury Remix a má fungovat podobně jako například Spotify s tím, že u některých skladeb bude nabízet také videoklipy. Cenové podmínky a další podrobnosti zatím nejsou známy.

Pro Google jde už o třetí pokus stát se významným hráčem na poli hudebního streamingu. Provozuje už službu Google Play Music, která nabízí streamování za 149 Kč měsíčně, a ve vybraných zemích (Česko mezi nimi není) několik let testuje také službu YouTube Red, která za 10 USD měsíčně nabízí mimo jiné také přehrávání hudebních videí bez reklam.

Konkurenční Spotify má podle interních údajů asi 140 milionů aktivních uživatelů měsíčně a asi 60 milionů předplatitelů své placené verze.

Našli jste v článku chybu?