
Společnost Zalando dnes spouští nákup a prodej v kategorii již jednou vlastněné módy. Pilotní provoz poběží zatím jen v Německu a ve Španělsku, od října se má připojit Belgie, Francie, Nizozemsko a Polsko, zákazníci v Česku si zatím budou muset počkat.
Hlavní výhodou pro prodávající má být možnost využít bezplatnou dopravu. Hotovosti se ale prodávající nedočkají, Zalando bude za prodané zboží vyplácet dárkové poukázky.
Zalando si od kroku slibuje posílení zákaznické základny. Pro nákup zboží z druhé ruky by měla platit shodná pravidla a záruky jako u běžného nákupu (doručení, možnosti plateb a bezplatné vrácení). Společnost poprvé upozornila na chystanou kategorii letos v únoru, její spuštění doprovodí marketingová kampaň s názvem „Lead the [ex]change“. Kampaň proběhne na vlastních kanálech Zalando a na sociálních sítích.
„Zájem o módu z druhé ruky je velký a stále roste, zejména u představitelů generace Y. Zákazníci zároveň postrádají jednoduchou a spolehlivou službu, která by jim zprostředkovala bezproblémový prodej věcí, které už nenosí, a naopak zajistila příjemné on-line nakupování kousků, které chce poslat dál někdo jiný. Vytvořením kategorie Pre-owned se Zalando stává první módní platformou, která skrze jednoduché řešení reaguje na urgentní poptávku zákazníků v dostatečné míře,“ prohlašuje ke spuštění nové služby viceprezident společnosti Zalando pro recommerce Torben Hansen.
Firma v souvislosti s novou kategorií také aktualizovala funkci seznamu přání. Zákazníci nově mohou nyní automaticky sledovat všechny položky, které již na Zalandu nakoupili, nebo nahrát oděvy, které si pořídili někde jinde a ty následně nabídnout dále k prodeji. Pokud zboží někdo zakoupí, prodávající si může vybrat, zda chce získat dárkovou kartu odpovídající prodejní ceně či získaný obnos věnovat na dobročinné účely.