Kinové systémy bez "blikání", tedy sekvenčního zobrazení obrazu střídavě pro jedno a druhé oko se i v Česku dají najít. Buď v multiplexech Palace Cinema, kde je použit systém MasterImage využívající mechanicky tvořené polarizace jednotlivých obrazů, které pak divák pozoruje přes brýle s polarizačními filtry.
Nebo v kinech s projektorem Sony 4K a systémem RealD (Boskovice, Hradec Králové), kde je polarizovaný obraz tvořen speciálním objektivovým nástavcem a pak opět brýle s polarizačním filtrem.
U obou systémů je zároveň promítan obraz pro obě oči.
Ostatní 3D systémy instalované od podzima loňského roku využívají technologie tripleflash po celém rozlišení čipu, tedy obraz bliká 144 za sekundu, což si myslím že by většině diváků nemělo vadit.
V článku mi chybí rozbor jedné věci: blikání a jeho vliv na oči a mozek. 3D obraz na oči zpravidla bliká (je jen málo technologií, které neblikají - např. polarizační brýle s jedním filtrem tak a druhým onak a promítání obou snímků současně). Já mám tu smůlu, že tento blikot dokážu rozpoznat a vadí mi to - shutter glasses jsou pro mě naprosto nepoužitelnou technologií). Stejně tak vidím blikání LED podsvícení se sníženou intenzitou (proto jsem si koupil TV s trubicemi, které blikají také, ale zdaleka ne tak ostře, i když jsem už viděl i řešení LEDkami, které je tomu hodně blízko), vidím blikání pouličního osvětlení a velmi zřetelně vidím blikání zadních světlometů některých aut, které jsou realizované LEDkami, typicky VW a některé Audi (a pár dalších).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).