Asi stejný, jako Albert, kterého mám za rohem a nabízí brambory za 18 Kč, když u sedláka o pět km dál dostanu mnohem kvalitnější za deset. Takže pokud bude reklama taková, jaká je, t. j. podvodná, prolhaná a šmírovací, tak ji prostě budu blokovat, protože pro mne žádný přínos nemá.
To je jejich problém. Když se bez neobtěžovacích a nešmírovacích reklam neobejdou, ať chcípnou. A skutečná návštěvnost webu se odvíjí podle množství dat, které server přijme a odešle. Takže v první etapě klesne objem dat přeposílaných z/do reklamních serverů. Po zavedení blokování blokovačů reklam poklesne datový tok znovu, až pomalu klesne na hodnotu, kdy provozování webu ztratí smysl. Takže web zanikne a uvolněnou kapacitu serveru bude možno využít na něco méně žumpoidního.
Bohužel jim to moc nefunguje, takže jsem nebyl ušetřen. Jediné, od čeho mne to zachránilo, bylo nějaké video: „Video nelze přehrát. Je možné, že máte potíže s připojením či aktivní AdBlock.“
Občas je dobré se na takové weby nebo na jejich zprávy v televizi podívat… jako sociologická studie.