Pokud si nějaký web požádá... no, asi 3x jsem to udělal. Slušně požádali. Ale vylila se na mě taková kupa blikajícího, skákajícího, řvoucího hnoje, že jsem to hned zase zapnul.
No jo. Oni asi mají pořád před očima 15 let starou poučku o banerové slepotě, takže jedou v modelu agresivní a ještě agresivnější.
Že vy si v prohlížeči blokujete reklamy?
Prosím, vypněte si AdBlock pro Lupa.cz. Reklamy jsou zdroj financí, které potřebujeme k provozu. Díky nim může tenhle web vypadat tak, jak ho máte rádi.
Super žádost, takže vypnu uBlock. První co vidím jsou reklamy. Fajn, takže zase zapínám a blokuji i lištičku. Dejte vědět až budete i bez uBlocku bez reklam, pak ho vypnu.
Prisel novy pocitac. Tak fajn, zkusim si nedavat adblock. Uz treti stranka mne zacala s odpustenim srat tim, ze kamkoliv jsem se hnul, zacal mi nejaky manik odrikavat neco o cervene barve. Takze sorry, pokud budou existovat dobytci, co nepochopi, ze reklama je neco, co NENI prednejsi nez obsah a budou mi svou reklamu cpat pres obsah (jak zvukove, tak vizualne), budu adblock pouzivat. A je jedno jak srdceryvne prosby budete cpat uzivatelum adblocku. Ta prvotni volba je na vas.
Haha prej vulgarity. Takže ve zkratce znova: Blokovat reklamu, blokovat trapné hlášky o vypnutí AdBlocku a v případě různých kravin typu překrytí obrazu oddělat většinu JavaScriptu NoScriptem. Výsledek je ten, že pořád nemám reklamy, ale zároveň jste si naštvali uživatele více, než bylo nutné. Teď si můžete hledat vulgarity do aleluja.
Nikoli. To je obyčejné stanovení a akceptace ceny.
Jestliže je to bez placení a bez reklam, tak to někomu může být přiměřené nabízenému obsahu. Oproti tomu, mohou být věci, za které jsou lidé ochotni platit přímo penězi. A také jsou věci, které jsou, a to prosím doslova, zadarmo drahé.
Jsou weby, které po stanovení placené ceny, či po účinném* blokování filtrů, či jiné buzeraci, přišli o drtivou většinu čtenářů.
* Například ihned.cz má placený přístup, jež jde sice celkem lehce obejít - ale kdo by se s tím pořád otravoval. Prostě to lidem, vzhledem k mizernému obsahu, nestojí ani za trošičku námahy.
Tady musí vzniknout nějaké chytřejší decentralizované řešení, nějaký hybrid torrentu a bitcoinu abych to trochu odlehčil :-) Neumím si totiž představit že by dlouhodobě mohla uspět služba která uhryzne 10% ze všech přízpěvků které čtenáři chtěli poslat těm kteří tvoří obsah, a neumím si představit situaci kdy by velcí poskytovatelé obsahu takovou službu využívali aniž by se raději pokusilil vyvinou vlastní, která je nebude stát tolik. Zkrátka milý flattere plus, máš zajímavý nápad ale jsi moc hamyžná, děkuji nechci.
Jaký komunismus? Obchodní model založený na necílené reklamě prostě nefunguje. A zvýšením agresivity se to nezlepší, spíš naopak. To už musí prodejci reklamních formátů tušit dávno – a zadavatelé reklamy to už začínají chápat taky.
Vydavatelé pořád škemrají, že bez reklamy zkrachují… Jen ať zkrachují! To by internet potřeboval jak prase drbání – konečně by se trh pročistil od odpadu, kterého je dle mého soudu přes 90% a mohly by se prosadit odlišné (modernější) informační zdroje a flexibilnější obchodní modely jejich financování.
Coze? Takze kdyz mi lezi v zaludku reklama, tak nenavidim svobodu? Co je to za demagogii? Tedy tenhle argument pro obhajobu navonene zdechliny jsem jeste nezaznamenal.
Reklama je o manipulaci, casto o lhani (nebo prinejmensim zkreslovani) - tvrdit, ze komu tohle vadi, ten nenavidi svobodu, to je fakt sila.
A mimochodem, je to prave reklama, ktera "vi co je pro druhe dobre" a vnucuje jim to (nejlepe tak, aby si to ti druzi neuvedomovali).
Podle Vaseho prispevku tipuji, ze Vas reklama zivi - je to tak?
V případě uživatele který má vyplé reklamy, neplatí premium členství, jen čte, nesdílí, nijak se nepodílí na obsahu maximálně si zatrolí a naopak jen spotřebovává výkon a kapacitu která něco stojí, tak prosím o vysvětlení proč bych ho neměl zablokovat zcela? Čím mi pomůže k tomu abych službu provozoval dál? Pokud bych ho potkal v reálném životě, byl by ochotný mi například koupit jízdenku na metro kdybych ho o to poprosil?
kdyby taková paušální služba vznikala v česku neměla by šanci uspět. Totiž české firmy neznají míru, řekly by si o 499,- měsíčně a celý ten nesmysl by už dál nikoho nezajímal :-) Když hovořím o rozumné částce myslím tím 99,- měsíčně na počátku služby možná i ještě méně aby nabrala zájemce z obou táborů.
neplácej. reklama není žádný výrobek ale odpad. nemá pro zákazníka žádnou hodnotu. je to jen ukecaný spratek co se plete do cesty. zákazník si určuje co si koupí a co ne. ten kdo musí žít z reklamy může svůj web zablokovat. to je jediné řešení. mne zajímají výrobky a služby, ne "obrázky o nich". i katalogy obchodních domů bývaly před internetem zadarmo. cílem bylo lákat zákazníky.
"Nejrozšířenější blokátor reklam se snaží dokázat, že není nepřítelem online médií." toto je naprosto lživé, stačilo kdyby v hlavičce user_agent posílal, že blokuje a bylo by to správné, takto to je parazitování a získávání výpalného
zkuste na to zastánci adblocku věcně reagovat, hádám, že to bude jako vždy jen plno útoků na můj názor bez věcných argumentů
to je dobrý názor, fungovalo by to, ta platba by holt nesměla být vysoká, také si platím kdo ví co měsíčně třeba google music a prostě považuji tu částku za přijatelnou za to co mi nabízí, i když bych třeba dříve před google music tolik penez za CD nikdy v součtu nevyhodil ... čili prostor k takovému paušálnímu řešení tu jistě je ...
Steam zadnou reklamu delat nebude, tak maximalne vam umozni pridat svuj vytvor. A, pokud se mu to bude hodit, bude na nej davat slevy - pochopitelne na vas vrub a ucet, predpokladam totiz, ze se chova presne stejne, jako vsichni ostatni - kuprikladu markety. Tam take prohlasi, ze pristi tyden budou prodavat vasi vodku za 10Kc, a vy jim ji musite dodat za 3Kc.
"... mohly by se prosadit odlišné (modernější) informační zdroje a flexibilnější obchodní modely jejich financování."
Troufam si tvrdit, ze vymyslenim novych informacnich zdroju a jejich obchodnich modelu se intenzivne zabyvaji minimalne stovky tisic velice inteligentnich lidi. A zatim nikdo nevymyslel nic takoveho, co by bylo zivotaschopne a prosadilo se.
No - ukazou se, Dash, co voni navrhujou!
Jen projev hledání optima. Teď zrovna je módní blokovat reklamu, až bude reklamy málo, objeví se nový trend na sledování reklamy. Takto systém nalezne optimum. Individuální prvky systému v daném okamžiku to optimum neznají, proto se takto kyvadlově hledá na základě optimalizačního kritéria zisku.
Až bude přístup k médiím zcela zpoplatněn a za článek budete platit 20 Kč, objeví se převratná novinka, články hrazené reklamou a budou úspěšné.
Problém je ovšem státní regulace, která to kyvadlo vychýlí trvale a tím systém zamrzne v neoptimálním stavu.
Státní regulace je přesně to, co Svobodní a jejich fanklub potřebují jak prase drbání. A až bude přístup k médiím zcela zpoplatněn, bude těch, co budou požadované ceny ochotni platit naprosté minimum. Takže ceny se zvýší, počet platících opět klesne a skončí to tak, že placené weby zkrachují a ty, co budou živy z reklamy se budou muset s blokováním smířit, nebo zkrachovat také.
Mám je nalezené už dávno. A pokud chceš konzumovat předražené sajrajty, klidně si posluž. Jak zobrazují, nebo budou zobrazovat reklamu je mi rovněž šumák, protože nikde na žádném webu žádnou nevidím a pokud mne budou chtít bloknout, ať si poslouží; nepamatuji se, že bych někdy na nějaký web nějakého obchodního řetězce vlezl.
Ale u reklamy je to taky tak, aby byla provozována, musí na ni prodej daného výrobku vydělat, slepý hodinář trhu taky likviduje výrobky a služby, které se nezaplatí a nemají na reklamu. Takže energeticky je to podobné jako u toho paroží, příliš reklamy může taky firmu položit, stejně jako její nedostatek. Evoluce výrobků probíhá podobně jako evoluce druhů.
Vycházíte ze špatných předpokladů, průměrná konverze je 3%, takže reklamu a náklady na výrobu zaplatí jen zlomek návštěvníků.
Proto na obou stranách barikády stačí zachovat chladnou hlavu a počítat jen s těmi, co neblokují, konverze pak stoupnou třeba na 6-10%.
Blokujícím je pak třeba zobrazit chudší obsah stránky, aby na stránku přestali chodit a procento konverze vzrostlo. Z hlediska zisku je lepší stránka s denní návštěvností 1000 a konverzí 30% než stránka s denní návštěvností 10000 a konverzí 3% a to proto, že první stránka je lépe vyladěna na vhodnou cílovou skupinu.
Je chybou zabývat se těmi, co na reklamu nereagují, oni na ni zareagují zprostředkovaně, až si daný výrobek koupí jejich soused.
K rozpoutání arabského jara taky stačily manipulace řízené tajnými službami na Twitteru, jeho uživatelé, kteří tvořili zlomek populace ovlivnili zbytek.
Nezapomínejme, že žijeme v silně nelineárním světě.
V dobách nedostatku potravin populace aktivně kontaktuje jejich producenty. Bylo to u nás za první i druhé světové války, kdy obyvatelé měst aktivně objížděli venkov a směňovali třeba oblečení nebo zbytné kusy nábytku, šperky apod. za potraviny. První světovou válku reflektuje třeba Čapek v románu "Továrna na absolutno" (pomineme-li tlustší učebnice dějepisu), druhou znám z vyprávění rodičů a prarodičů, kteří to zažili.
No nevím, kde tu přerostlou reklamu vidíte, na stránkách kam chodím já, není.
Web bez reklamy je takový nudný, protože jsou na něm jen očekávané informace, chybí moment překvapení a možnost objevit něco nového, třeba nějakou nečekanou souvislost.
Ale chápu, že kopírovače reklama irituje, protože je znejisťuje v tom, zda vybrali dobře to, co kopírují, zda zůstávají v echt hlavním proudu, což je pro ně podstatné.
A pak je tu jeden aspekt na který jste zapomněl, ženy mají jiné vnímání reklamy, s tím jak začaly používat internet, dostalo se do něj více reklamy, která je určená především jim. Pro ženy je důležité, z reprodukčních důvodů, aby vizuálně patřily do aktuálního hlavního proudu. Reklama je synchronizační mechanismus, který jim v tom pomáhá.
Jenže bez těch časopisů by nebylo ani PC a ani internet, lidé by se věnovali něčemu jinému. A takhle probíhá evoluce. Reklama pomohla stabilizovat směr k masovému rozšíření IT.
Jinak české vydání bylo zhruba šestinové. Stejně vypadaly i ostatní časopisy, jako například Byte.
Ale nejsem trubka, jako ty a vím, co všechno na internetu hrozí. Jenže hlupákům, kteří exhibují na FB a podobných hnusech evidentně nevadí, že jejich počítač je v podstatě veřejné místo. Kdybys používal počítač k hodnotné práci, měl na něm data, která mají skutečnou hodnotu a přišel o ně, protože bezpečnost a soukromí jsou pro tebe naprosto abstraktní pojmy, ječel bys jak Viktorka u splavu. (Jenže pozdě).
Bylo. A možná by internet nebyl taková žumpa, jako je teď. Bývaly časy, že knihy se psaly akopírovaly ručně a přesto nebyla kvalita lidského života horší, spíš naopak. Dokázali jsme se vyhrabat ze srabu po II w.w. bez počítačů a bez internetu; podle tvého zvráceného uvažování jsme dokázali něco zhola nemožného. Teď hrozí naopak devastace mezilidských vztahů a pocitu vzájemné sounáležitosti, ale to nevadí, hlavně, že byznys jede.
Takže podle tebe v dobách neúrody vyrobí potraviny reklama? Tak tohle kandiduje na debilitu roku! Bohužel hladomory horzí, protože kromě řepky už se skoro nic jiného na polích neobjevuje a potraviny z dovozu, když dovozci zjistí, že domácí konkurence jaksi chybí, budou pěkně drahé! Bohužel, stát nemá možnost, jak vydřiduchy umravnit.
Víte, ale cenné je právě to, že je to jiné, jiné než kdykoliv v historii, a proto to má cenu. Může to lidstvo posunout jinam.
Je to poprvé za 4 miliardy let co něco takového zde nastalo a něco má šanci se dostat někam dále. Bakterie jsou zde 3 miliardy let, ale technická civilizace teprve 200 let a proto je cennější než stávající příroda, je to předstupeň k jinému bytí.
Pokud by šlo jen o přetrvání, tak pro toto jsou bakterie dokonalejší forma. Možná nás i stvořily :-)
A žumpa? Je to jen přirozená reakce na snahy elit vzdělaných hlupáků manipulovat s ostatními. Je to žádoucí, aby nikdo neměl možnost jen automaticky přejímat názory autorit a musel spoléhat jen na vlastní úsudek (zajišťuje směřování k optimálnímu rozdělení zdrojů). Bez té žumpy by novináři ty manipulace měli mnohem snadnější a poruchy optimálního rozdělení zdrojů by byly vážnější.
No v uvedeném příkladu nakoupí stejně, první případ umožňuje přesněji a intenzivněji zasáhnout cílovou skupinu, cílem toho zásahu není jen prodej uvnitř této skupiny, ale i přesah mimo ni. Zavlékání produktu (bootstrap) do jiných skupin na základě kopírování a doporučení známých. Není třeba reklamou, penězi a zdroji přetlačovat přirozené evoluční mechanismy, ale naučit se je využívat ve prospěch svých produktů.
Osobně si myslím, že add-block trend je součástí PR kampaně za placený obsah internetu. Prostě nyní se dostáváme do doby masivních mediálních manipulací a snahy o centralizaci moci.
Společensky stojíme na prahu restaurace otrokářského řádu v nové formě (havlova občanská společnost, moc v rukách nevolených "elit"). Je to jedna z dnešních tendencí.
Tak každá manipulace se podobá surfování, musíte taky využívat vln, které přicházejí, na to vytvářet vlastní, nemáte dostatek energie. Ale to, že takto byl využit Twitter je nepochybné. Ve spojení s umělou inteligencí se k tomu přímo nabízí. Na Twitteru stačí jen sdílet vhodné příspěvky pomocí umělých účtů, které vyberete na základě potřeb dané manipulace. Vzniká tak umělý obraz světa, který zpětně ovlivňuje ostatní.
No byl problém ty odborné texty najít, člověk ty reklamy četl. Schválně si v technické knihovně nějaký starý Byte půjčte.
Jinak tam, kam chodím, na mě žádné reklamy nevyskakují a nevřískají. Cílené reklamě se nebráním, tak mi nabízí co potřebuji. Občas si naklikám něco a tím cíleně reguluji zobrazování.
Reklama znamená, že někdo jiný má šanci něco prodat, znamená to taky, že tu samou šanci mám i já.
Ve světě regulací a bez reklamy je prodej založen jen na konexích a systémové korupci, jakou například představují dotace a je vyhrazen jen pro velké firmy. Důsledky jsou zřejmé.
Proto taky velké firmy prosazují add-block, aby eliminovaly konkurenci malých firem, v době kdy náklady na globální reklamu jsou tak malé, že si je může dovolit každý. Není to jako kdysi, kdy minuta reklamy v TV stála x desítek tisíc korun a to vytvářelo bariéru, která velké firmy chránila. Nyní o ni přišly, proto cíleně a skrytě bojují proti reklamě na internetu.
Není tedy náhoda, že zrovna nyní je reklama nepopulární mezi lidmi. Je to výsledek cíleného PR.
Zbytečně ztrácíš čas. Kdo fandí anarchii, bordelu a reklamě, není a nikdy nebude schopen porozumět těm, kteří mají rádi klid, pořádek a životní jistoty. Blokování reklamy je moje svobodné rozhodnutí, na které mám nezpochybnitelné právo a že to jde a půjde i nadále moje příjemná životní jistota.
K čemu ti budou peníze, když nebude co do huby? Jeden moudrý člověk kdysi řekl: Až jednoho dne sníme poslední zvíře a poslední kus zeleniny, spálíme poslední strom a ulovíme poslední rybu, zjistíme s údivem, že peníze se nedají jíst. A ještě něco, co nám už v blízké budoucnosti reálně hrozí:
Už pátým rokem nepřišlo léto. Oblohu trvale zahalovaly těžké mraky, z nichž často padal kalný kyselý déšť. Pole nerodila, lesy přišly o poslední listy, mezi pahýly stromů a mršinami se potulovala vyzáblá zvířata. Lidé ještě žili ze zásob,které občas doplňovali potravinami z dosud nedotčených oblastí - ty se však vyvažovaly zlatem. Doslova. Potravin ale bylo čím dál méně. Pak už ani zlato a drahokamy nikdo nechtěl. (J. A. Novák - Smrtící sopky)
Podle geologů nás od této apokalypsy dělí max. 80 let, protože je na 99,9% jisté, že během této doby vybuchne některý ze supervulkánů a zamoří atmosféru takovým množstvím sopečného prachu a jedovatých plynů, že naše rozmazlená civilizace nebude mít šanci přežít.
No a když obyvatelé měst prodali všechny cennosti, válka skončila, aby byla mohla být obnovena reklama a zdroje mohly být doplněny.
Války nekončí proto, že někdo někoho porazí silou, ale že se populace ekonomicky vyčerpá, kdo to vydrží déle, ten vyhraje.
V Afghanistánu vyhrál Taliban, vydržel to déle.
I v takové situaci je řešení, bohatí si postaví Noemovu archu, díky penězům, a lidstvo přežije. Ovšem pokud by za této situace nebyly peníze a reklama, skončí lidstvo jako dinosauři, kdy všichni měli více méně stejně.
Vše co se děje, směřuje k optimálním rozdělení zdrojů.
Nakonec se to naučila i evoluce, vytvořila peníze a reklamu, nyní mají vyšší formy života vyšší šanci na přežití i při takovýchto katastrofách.
Bakterie ovšem umí přežit i bez toho.
Bez práce nejsou koláče. Bohužel dnes jsou.
Civilizační choroby lidi nedrtí, normálně by se jich většina ani dospělosti nedožila. Civilizační choroby jsou pro mnohé bonus, že je vůbec mohou zakoušet.
Elektronické šmírování je problém formálního vzdělávání hlupáků, kteří svou intelektuální nedostatečnost musí kompenzovat omezováním a hlídáním ostatních, protože formální vzdělání u nich vybudilo ambice, kterým neodpovídají jejich schopnosti.
A jde o povznesení lidského druhu díky technologii, tedy v konečné fázi oproštění se od smrtelného těla. K tomu ale pár set let ještě potřebujeme :-)))
To není špatně, toto právě přináší do systému stabilizaci, prosadit se musí něco pořádného, přispívá to k optimálnímu rozdělení zdrojů. Velcí jsou neohrabaní, malí pro mají šanci přijít s něčím převratně novým, aby přicházeli s tím samým by nebylo přínosné. Existence velkých malým dodává motivaci, stát se taky velkými.
Náklady na reklamu mohou uspíšit konec i velké firmy, když nebude mít produkt, který se bude dostatečně prodávat. Takže v případě jejího setrvávání v tomto omylu, bude taková firma rychleji eliminována a uvolní místo dalším. Což je z hlediska optimálního rozdělení zdrojů žádoucí.
Současným kandidátem je Apple, kdoví jestli vůbec kdy dostaví své nové sídlo :-)))
Když vybuchla kdysi dávno Toba, (vybuchla před 73 000 lety a vychrlila 2800 krychlových kilometrů sajrajtu, v Yelowstonu je, podle posledních měření USGS přibližně 800 krychlových kilometrů taveniny), trvala vulkanická zima 800 let. Už vidím, jak má někdo sklad se zásobami na 800 let a jak ho udržuje bez elektřiny, vody a plynu. A právě vyšší formy života skončí, jako první, takže přežijí a to ještě možná, jen některé bakterie. Zrovna Yellowstone vybuchuje s periodou 600 000 let a poslední velký výbuch byl před 630 000 lety. Nejbližší supervulkán je od nás vzdušnou čarou slabých 500 km u Koblenze, (Laacher see) a když před 13 000 lety vybuchl naposled, zamořil celou východní Evropu, v okolí Prahy spadly 2 m popela. Momentálně je tam žhavá láva necelých 5 km pod povrchem a kráter je zatopený, takže výbuch by měl pro celou Evropu katastrofální následky - totální zničení veškeré infrastruktury, kolaps veškeré dopravy a zásobování a kontaminace všech vodních toků a zdrojů.
Ostatně, pročpak se nám sem teď pan velkovynálezce Fridrich leze přes tvrdě komerčního isp (na kterého zde dříve jen plil jedovaté sliny) a ne přes idtnet, který se, dle jeho vlastních velkohubých žvástů, choval přesně tak, jak píše v předchozím výblitku?
Že by je to nějak přestalo bavit? :-)
Jak veliký byl státní dluh v červenci 1989 a jak velký je dnes? Zdravotnictví funguje z posledních sil a za cenu soustavného porušování zákonů, učňovské školství je v troskách, zadlužení občanů pomalu neakceptovatené, kriminalita děsivá, životní úroveň většiny obyvatel pod hranicí chudoby, nezaměstnanost z nuly na oficiálně 5%, ve skutečnosti mnohem víc... Ano, samá pozitiva, aneb děkuji, už jsem zvracel.
Já reklamu nesnáším, protože se pak bojím jen malinko ukliknout myší.. nebo kliknout do "prázdného" prostoru stránky kam mě ten reklamní tajfun odnese a kolik oken se mi nově otevře ani se nestačím divit.
Tohle je tak user unfriendly, že např moje máti se bojí kliknout aby se něco "nerozbilo". Nehledě na to, že spousta reklam je vloženě hnusný click phishing, protože čudlík zavřít není zavřít a podobně. Neznalý uživatel si klikne ani netuší...
V roce 1989 byl na dnešní peníze státní dluh 2,34 bilionu korun. Na procenta cca odhadem 60% HDP. Šlo o 234 miliard špatných úvěrů za státními podniky, které byly schované v pro tento účel zřízených komerčních bankách. Situace v 80. letech byla taková, že podniky neměly peníze na mzdy a v neprodejných zásobách měly běžně roční celopodnikové mzdové náklady. Takže nově zřízené "komerční" banky, komerční proto, že disponovaly prostředky mimo státní plán, poskytly úvěry na ty zásoby podnikům. Samozřejmě nikdo nepředpokládal, že podniky ty úvěry splatí, protože zásoby byly neprodejné a nepotřebné, přestože a nebo právě proto, že byly vyrobeny na základě státního plánu. Jinak v roce 1989 se lidé vašeho věku už téměř neléčili, na spoustu léků vzhledem k věku už neměli nárok.
Ve skutečnosti se prakticky vždy obě strany konfliktu snaží o vítězství před tím, než se konflikt zvrhne na "materiální válku".
Druhou věcí je, že Talíban vyhrál v důsledku politické nechuti mu jít důsledně po krku. Nebyl by problém celý Afghánistán přeorat atomovkama tak, že by tam přežily jen bakterie (a jen někde), ale v čele západních zemí nejsou politici s "gulema" to udělat.
některá řešení jsou jen zdánlivě možná. Nevíme jaká omezení máme v hlavě zadrátovaná. A v rámci toho, může i Taliban porazit obra, ten se vzdálí od optimálního rozdělení zdrojů a to pomalu nahlodá jeho stabilitu. Dynamicky to vypadá asi tak, jako když praská hráz, nejprve jsou jen malé trhlinky, pak se to zřítí celé.
Vlastně v naší civilizaci stačilo udělat jen maličkou chybičku, zavést penze od 80. roku života pro státní zaměstnance, kterých v té době, bylo jen nepatrné množství. A jen tím se zkrátil život naší civilizace na cca 300 let.
Použít jaderné zbraně nejde, protože by se ztratil jejich odstrašující potenciál. Staly by se bezcenné. To je jako, když budete někomu hrozit vlastním odchodem, jakmile k tomu dojde, ztratíte výhodu.
Aha, vy nevíte proč vlastně vznikly komerční banky v 80. letech a co to slovo vlastně tehdy znamenalo :-)))
Jinak v podniku, kde jsem pracoval, bylo v roce 1985 cca 40. miliónů nevyužitých (neprodejných) zásob, měsíční mzdové náklady byly cca 4 miliony (pří cca 1000 zaměstnancích) a každý měsíc si podnik na to půjčoval od jiných podniků. Vyráběl jen to, co mu určoval státní plán.
A takových zásob bylo za cca 264 miliard, plus, mínus.
Takže ono to zadlužení bylo vyšší než dnes.
Nevím, v jakém podniku jste pracoval, ale myslím, že s těmi neprodejnými zásobami paušalizujete. Slyšel jste někdy o pojmu "úvěr na trvale se obracející zásoby"? Je známá věc, že stát tehdy stáhl z podniků peníze a donutil je vzít si úvěr. Od SBČS, pokud se pamatuji. A tyhle úvěry se staly nesplatitelnými s rozvratem hospodářství po roce 1989.
"...založený na necílené reklamě prostě nefunguje"
Proto se reklama snaží být cílená, což ale navíc přidává problémy se soukromím a další důvod k blokování
"flexibilnější obchodní modely jejich financování"
Jak si takový model představuješ? Lidi se naučili za obsah neplatit a to se těžko podaří změnit. Nedávno jsme řešili, jak u neziskového, obsahem nabitého webu zajistit alespoň nějaký zdroj příjmu. Kromě přímé výzvy čtenářům (něco poslali, ale dost málo), zkoušíme ještě reklamní články a zvažujeme affilate - s tím mám ale dost problém, protože tím vznikne tlak na přizpůsobení redakčního obsahu reklamním zájmům.
Osobně se právě obávám, že krach tradičních médií a ty "flexibilnější modely" povedou k nástupu médií buď šikovně míchajících reklamní a redakční obsah, že to čtenář od sebe nerozliší, nebo rovnou placených Kellnerem, Babišem, Putinem, atd. Tedy nic, na co bych se těšil.
Má cenu svobody.
Obchodník prodává těm, co si chtějí koupit, ostatní ho nemusí zajímat, ne každý je potenciální zákazník, svět je dokonalý, a právě toto zajišťuje, že zdroje budou rozděleny optimálně.
Obchodník nemá povinnost postarat se o všechny, stačí, když vyprodukuje zisk.
Chybí-li vám něco na trhu, vyrobte to a nabídněte ostatním. Vydělá-li si to na sebe, získá to právo existovat. A protože to právo se musí neustále obhajovat, vede to k tomu, že zdroje jsou rozděleny optimálně.
Obdobně funguje regulace hmotnosti svalů v lidském těle, kdy buňky neobdrží-li signál k tomu, aby dále existovaly, podlehnou naprogramované automatické buněčné smrti, to pak vede k tomu, že máte právě tolik svalů, kolik jich právě potřebujete.
No, ono vás ta jistota přijde dost draho, skoro 70% příjmu a to můžete být zdravý, nikam nejezdit a nemít děti. Horší to snad už nemůže ani být, tedy alespoň finančně :-)))
A jaké budou konce? Proč sem zvou mladé Araby? Aby naše staré mohli podrobit řízené euthanázii a tím vyřešit na čas penzijní systém.
Kterýsi evropský komisař před pár lety řekl, že by si dovedl představit stav, kdy moderní medicína lidi udržuje plně aktivní a de facto mladé do 80. let a pak je přestane léčit ...
Oni se nezbláznili, oni realizují své zvrhlé plány.
Ano samozřejmě. Proč vám vlastně vadí reklama, protože vám vadí volný trh.
Svoboda neznamená, že svět bude vypadat tak, jak si představujete, že by měl vypadat, nebo, že bude vypadat tak, jak se předem dohodne většina společnosti, ale že si budete moci z neomezené nabídky svobodně a bez regulací vybírat.
To s sebou samozřejmě nese i nezbytnou míru šumu, která je regulována poptávkou a nabídkou, kde se vám to nebude líbit, nebudete chodit. Ke svobodě patří blokování reklamy, ale už ne regulace reklamy státem.
Žádná lepší záruka svobody neexistuje.
Stát svobodu není schopen zaručit, jen je schopen ji omezovat. To umí jen volný trh. Omezení trhu vždy s sebou nese omezení svobody.
Mnoho lidí ovšem svobodu nechce, protože je irituje, nikdy si nejsou jistí, zda si vybrali dobře.
Ve skutečnosti se žádný střet nekoná, reklama přirozeně nikomu nevadí. Hype kolem blokování je PR poskytovatelů obsahu, holywoodských studií, které má pomoci zpoplatnění webu a je to de facto reklama, kterou žerete i s navijákem, samozřejmě to není spontánní trend.
Květ, paroží, zápach, to vše je de facto reklama vymyšlená evolucí a plní funkce reklamy v živé přírodě.
Ad svaly, no spíš bych řekl, že současná medicína ještě nedocenila význam apoptózy a ta je mylně vykládána. (přirozeně za ty roky, co vás čtu, přibližně vím, co je váš obor :-)) Regulační mechanismus, který jsem zde popsal, by byl elegantní a fungoval by. Na stejném principu je možno budovat i komunikační sítě a organizovat sdílení pásem.
Reklama nastartovala dělbu práce, vytvořila "zbytečné" potřeby, které umožní vytvářet zásoby zdrojů, které lokální nedostatek umí eliminovat. Zemědělci mohou v dobách úrody díky tomu zvýšit cenu a alokovat zdroje (peníze) na horší dobu. Bez reklamy by těch zdrojů bylo prostě méně, bylo by i méně peněz v oběhu a tudíž šance vytvářet si peněžní zásoby menší. Optimalizační algoritmus, který vše řídí, by byl méně výkonný.
Reklama budí odpor "zdola", od běžných uživatelů. Ti proti ní "hlasují" instalací Adblocku a dalšími podobnými pomůckami. Naopak, prosazování škodící a obtěžující reklamy lidem, kteří o ni nestojí, má blízko k totalitě.
Jinak opakuji: Situaci vyřeší z 90 % soft, který bude předstírat, že reklama byla zobrazena, ale bude ji posílat do ... (nebo zobrazovat na nějaké virtuální ploše mimo plochu monitoru). Těch 10 % jsou pomalá připojení a s drahým přenosem dat, tam opravdu nezbývá než blokovat klasicky.
Cílená reklama je sice pěkná, ale pro tu sou potřeba data. Tzn. mne stránky musí špehovat kam chodím a co kupuji. Bohužel tohle nejsem ochoten akceptovat. Takže je to docela bludný kruh, chci cílenou reklamu, ale nechci být špehován, takže ji nemůžu dostat. Řešení je jednoduché, reklamu blokovat bez vyjímek všechnu a všude a neřešit to.
Tak ono vám to přijde absurdní asi jen proto, že si neuvědomujete, co je to závislost a kolik lidí má nějakou psychickou poruchu. Je by nejvíce potěšilo, kdyby jim internet úplně odstříhli. Byli by rádi a ušetřili by i za počítač. Ale díky své závislosti nebo psychické poruše toho nejsou schopni a mají neodolatelné nutkání číst to, co číst nechtějí.
Ale dost ironie, u zdravých lidí mi to trvrzení také přijde absurdní.
Jsem toho názoru, že nejde o "módnost", ale o překročení mezí tolerance, které k blokování uživatele více-méně nutí.
Mimochodem, masívní blokování (a hlavně jeho nárůst) je docela důležitá zpětná vazba, která by za normálních okolností ("tržně") vedla k ústupu od agresívních typů reklam. Snaha vnutit čtenářům stránek reklamu, o kterou nestojí, je zcela jednoznačně protitržní, nějaké snahy blokování dokonce oficiálně zakázat tím tuplem.
"Tržní" přístup by spočíval v poklesu agresivity a množství reklamy na takovou úroveň, aby blokoval jen "únosný" podíl návštěvníků.
Dovoluji si prognózovat, že s agresivitou producentů reklamy poroste i agresivita jejích odpůrců (akce a reakce) až do situace, nezvládnutelné nějakým kompromisem.
Uz se davno stalo. Staci se rozhlednout.
Nedavno jsem se nekde pobavil (bohuzel si nepamatuji konkretne), web byl prave kvuli zobrazovani reklamy vsemozne obfluskovan, vice nez polovina se nacitala scripty. Vytvorit takovy web muze trvat rekneme 1/2 roku. Vyvorit filtr mi, aniz bych s tim mel nejake denni zkusenosti, trvalo cca hodinu. Rozsirit jej mezi uzivatele blokatoru ... dalsich nekolik minut.
Provozovatel webu muze v souboji se ctenari pouze prohrat. Jina alternativa neexistuje.
Na to je jednoduchý obranný mechanismus, nevěřit! Přečíst, zjistit, kdo to napsal a udělat si vlastní názor. Že je dnes něčeho takového málokdo schopen je už úplně jiný problém. Ale pokud bych si měl vybrat mezi tendenčním textem, (a těch je už dnes nezdravě moc) a otravnou řvoucí a poskakující reklamou, navíc adresně cílenou, volím raději to první.
Podle selské logiky naprostá pravda. jenže současný ekonomický model nedokáže tolerovat ani krátkodobou stagnaci, natož pokles. Takže reklamáři budou stále vymýšlet nové, třaskavější, kraviny, provozovatelé webů začnou uživatele blokovat a výsledkem bude opak Velkého třesku - Velká involuce.
Jediné, co jsem ochoten akceptovat, je mrňavé tlačítko někde v rohu s nápisem Zobrazit reklamu. (když nekliknu, reklama nebude). Ale absolutně nehodlám tolerovat jakékoli pokusy o šmírování! Takže: Ve Firefoxu nastavený zákaz sledování, anonymní prohlížení, po ukončení běhu aplikace vymazat historii i cookies, (ty mám povolené jen na několika málo webech), cookies třetích stran zakázané totálně a dále adblock, flashblock, noscript a ghostery a všude zapnutou maximální míru ochrany.
Dovedu si naopak velmi dobře představit, že místo stránek, jako WWW, Tesco, (Albert, Lidl a t. d.),cz najdu na netu blogy, kde si budou zákazníci povídat, kde se dají sehnat kvalitní brambory, ovoce, zelenina, maso a p. a za kolik a, samozřejmě, bez jakékoli reklamy a pokusů o šmírování. Dovedu si představit webovou stránku Johanise Simonidese, kde bude stručný text: Pěstuji a prodávám brambory, mrkev, zelí, kapustu, přijeďte do Horní Dolní, jsem pro vás k dispozici denně od 8:00 do 20:00 hodin. Takže ono to bez reklamy půjde a docela dobře. Náklady na provoz webu Simonides rozpustí do cen produktů a protože nebude muset živit žádný management, bude moci prodávat za poloviční ceny, než supermarket. Také si dovedu představit, že sedláci v Kotěhůlkách založí volné sdružení a budou své produkty prodávat společně, čímž si náklady na inzerci dále sníží. (Sice tu už něco podobného kdysi bylo, ale nevidím nejmenší důvod, proč to nezkusit znovu. Kdo bude mít k dispozici auto, bude si vozit levné a kvalitní potraviny z venkova, ti ostatní budou odkázáni na hnusy v marketech).
Kdyby reklamy nikomu nevadily, tak by si lidé nepořizovali adblock apod., protože je to práce navíc.
Ony v podstatě nevadily ani v době klasických reklamních banerů. Situace, kdy vám reklama zakrývá text, řve do reproduktorů, případně vyvolá zatuhnutí počítače, štve naprostou většionu normálních lidí a zbývají snad jen masochisté.
Jinak ty vaše příklady jsou zpravidla spojeny se signalizací nějaké skutečně a reálně existující pozitivní hodnoty, což reklama v zásadě není. Kdyby tomu tak nebylo, třeba u těch parohů, tak by je "slepý hodinář" evoluce jednoduše zlikvidoval: Laně by se nezajímaly o "borce" s největším parožím, a ti by vymřeli (protože vyrobit velké parohy je výdej energie a strukturálních látek, takže pokud nejsou spojeny s vyšší šancí na přenos genů, bude jejich nositel evolucí eliminován).
To je zase hezký nesmysl! Zaplatit reklamu si může dovolit právě jen velká a bohatá firma, ne drobný podnikatel, takže reklama podporuje právě ty velké na úkor těch malých. A když ji zablokuji, protože na informační odpad opravdu, ale opravdu nejsem zvědavý, tak kdo začne řvát? ti drobní, nebo ti velcí?!? A tak je to se vším. Kdo má prachy, může si dovolit všechno, včetně likvidace elementární spravedlnosti a překrucování práva. A to je to, co je špatně!
Nevím proč by to měl posílat když je to záležitost čistě klientské strany, stejně tak neposílám třeba obsah souboru /etc/hosts nebo vlstní css a přes oboje se taky dají blokovat reklamy.
Placení výpalného to určitě je a nelíbí se mi to (podobné výpalné zavedl nedávno i google). IMHO by si měli samy vydavatelé vymyslet obchodní model, který vyhovuje jak jim, tak jejich čtenářům. Těžko jim v tom pomůžou reklamní společnosti nebo adblock, které mají vlastně stejné zájmy (co nejvíc reklamy a hlavně špehování, aby byla hromada dat za které inzerenti zaplatí a pro adblock zase aby bylo co blokovat).
nápad se mi líbí a nejsem proti podobně platit za obsah, ale co se mi nelíbí je ustavičné sledování, jedna společnost by měla kompletní historii kam chodím, jak se na stránce chovám a to jsem naprosto proti.
Už teď vynakládám nemálo prostředků, abych odfiltroval vše co mě může sledovat a podle čeho o mě služby mohou získávat informace v čase.
Ano, na ulici mě nutí lézt má biologicko-psychická podstata. Ale i kdybychom se shodli, že ten příměr dává smysl, tak ho aspoň napište přesně. Tak, jako mě nikdo nenutí lézt na konkrétní web, nikdo mě nenutí ani chodit konkrétní ulicí. A některými ulicemi opravdu nechodím, stejně jako nechodím na některé weby.
Stát není cochcárna. Absolutní svoboda každého jedince končí tam, kde začíná svoboda VŠECH ostatních! A po tom, co předvedli Kraďousek s Přesčasem, už může být jedině lépe. Státní aparát si platíme svými daněmi, takže musí pracovat v zájmu těch, kteří platí nejvíc, čili těch nejchudších, ne pro ty, kteří platí daně jinde, nebo je neplatí vůbec.
Existuje spousta stránek, které mají hodnotné texty a další materiály a dělají je lidé zdarma.
Reklama v podstatě jen stránky degraduje a snižuje jejich hodnotu.
Teď se mi tu zobrazuje nějaká teklama na NTB s intelem, která mě absolutně nezajímá, protože s "intel inside" jsem se spálil jen jednou -pochopitelně: nedodržování standardů a win only. Takový šmejd si už nikdy nekoupím.
Jakou cenu má zobrazování reklamy na produkty, které rozhodně nechci?
Možná by pomohla masívní kampaň ve stylu: Vážení, uvažoval jsem o koupi vašeho zařízení XY, ale vzhledem k tomu, jak odporným, agresívním a obtěžujícím způsobem je na ně prováděna reklama na (adresa webu), tak si na ... Koupím si raději ekvivalentní zařízení, jehož výrobci mě neobtěžují.
Typický argument lidí, kteří nemají rádi blokovače. Co třeba to, že když ten web používám i když nevidím ani jednu reklamu, tak si někdo jiný všimne že ho používám a bude tam chodit taky a třeba nebude mít uBlock (samozřejmě zrovna u mě ho nejspíš mít bude ale i tak). Nebo se o tom serveru někomu zmíním, že tam a tam vyšel dobrej článek a podívá se tam. Pokud bude přístup blokován úplně, tak prostě tam chodit nebude, ale tím pádem se připraví i o všechny potenciální lidi, které bych přivedl. Co je pro ně lepší je už jejich věc, ale vzhledem k pokročilé demenci většiny managementu většiny podniků je mi jasné, že výsledek bude naprosto postrádat logiku.
Svoboda obchodníka vnucovat svou reklamu všem je v rozporu se svobodou uživatelů jí nebýt obtěžováni.
Takové střety se řeší buď nejakým kompromisem, nebo "válkou", "třídním bojem" apod.
Obávám se, že obchodnící to hrotí až k té "válce", která pro ně může dopadnout špatně.
Jinak s těmi svaly jsou vaše představy docela naivní.
Anketa je jasná, nechápu, proč pořád mlátíte prázdnou slámu. Když mne web zablokuje, přestanu na něj chodit a místo sezení u počítadla si najdu prostě jinou zábavu, v čem je problém? Naprosto ale odmítám sdílet názory, typu: Zařídil jsem si živnost, (jakoukoli, včetně provozu webu) a vy všichni jste povinni se postarat, aby mi to sypalo. Takže já budu prodávat předražené zmetky, znehodnocené otravnou reklamou a vy všichni jste povinni to konzumovat, protože já jsem pod(vod)nikatel! Kulový, soudruzi, kulový! Odjakživa paltilo: Buď budeš prodávat to, co zákazníci chtějí, nebo zkrachuješ! A většina zákazníků reklamu nechce, takže buď to budete respektovat, nebo budete mít smůlu.