Potvrzenim arogance je poukazovani na ISP, kdy Telecom nebyl schopen/ochoten dodat sluzby, jejichz funkcnost a kvalitu by mohli ISP ovlivnit a nasledne na ne svaluje vinu za nefunkcnost.
Muzeme jen doufat, ze nejaky alternativec prijde s ferovou velkoobchodni nabidkou zalozenou na vyuziti LLU. Vyber spolupracovniku noveho sefa Telecomu ukazal, ze chce navazat na tradice zalozenou predchozimi managementy. Az ho budou za dva roky odvolavat, protoze opet snizil hodnotu firmy, mozna si vzpomene na to, ze firma uz dnes neni hodnocena podle trzniho podilu, ale podle rustu vynosu a zisku.
Cloveku by se chtelo napsat, ze bud jsou zakaznici NEXTRY divni a meli by se nad sebou zamyslet nebo Telecom vuci NEXTRE predvadi nekalosoutezni jednani (coz ho muze prijit docela draho).
U Vaseho popisu, co tech 800ms znamena se musi jezit vlasy na hlave kazdemu, kdo o ICMP protokolu zna jen zakladni veci a je schopen rozlisit rozdil mezi Request a Reply...
Takze TCP je fakt hodne nachylne na kvalitu na sitove vrstve, zpomaleni z duvodu chyb na linkove ci fyzicke mu nevadi skoro vubec... - a o tom je dnesni problem s CAR, tak jak jsem ho pochopil...
Je to alternativa k modemovemu pripojeni za pausalni poplatek, ne vysokorychlostni pripojeni k Internetu. :-(
Oba nazory maji svym zpusobem pravdu. Fakt, ze zakaznik uzavrel smlouvu, svedci o tom, ze si ji precetl a bere jeji podminky na vedomi. Fakt, ze budou pripojky agregovane, byl predem znam. Myslim, ze pokud objednal tu pripojku nekdo, kdo do problemu sitovani skutecne vidi, musel byt hodne zoufaly a nebo si byl vedom toho, ze ji bude pouzivat jako pausalni dial-up.
Druhym faktem je, ze za kazdy system hromadne obsluhy zodpovida jeho provozovatel. On je zodpovedny i za to, ze bude se zakazniky komunikovat tak, aby jejich ocekavani byla (plus minus) naplnena. Zaroven je potreba konstatovat, ze implementace "sdileni" kapacity je velmi spatna se spoustou neprijemnych sideefektu (da se relativne snadno obejit temi, proti kterym byla namirena a ostatnim zpusobuje problemy navic - viz narust latence).
Co se s tim da delat? Nepochybuji, ze ISP o tom problemu s telecomem jednaji, ale obavam se, ze ze to v kratkem horizontu k nicemu nepovede. ISP maji totiz dost svazane ruce, oni nemuzou prakticky nic (krome drzeni ust a prodavani sluzeb).
Faktem je, ze Cesky Telecom se boji pouze jedne veci. A tou je negativni medialni publicita. Podotykam, ze medialni publicitou nemyslim clanky Jiriho Peterky na LUPE (jakkoliv nezpochybnuji jejich odbornou uroven), ale pekny 30 sekundovy prispevecek v Televiznich novinach ci Udalostech (s pripadnym rozpracovanim tematu v Klekanici nebo Obcanskem Judu). Nakonec by to vybudilo k vetsi aktivite i statni spravu, zadny urednik (ani politik) nema rad, kdyz mu nekdo da pred pusu mikrofon a rekne: "muzete nasim divakum vysvetlit, proc to statni firma neni schopna vyresit?".
Nicmene to jsou ukoly pro organizace, zastupujici zajmy uzivatelu/spotrebitelu. Bohuzel se ukazuje, ze ZUI vycerpalo vsechnu svoji invenci na Foru pro dial-up, ktere skoncilo tak, jak skoncilo. Hola, profesionalni revolucionari, zijete jeste?
A pokud se tyce sily, myslim, ze jsem ji ve svem prispevku explicitne jmenoval. To, ze ji ZUI (a zucastnene organizace) neumi nebo nechteji vyuzit, neni tak uplne muj problem.
Podotykam, ze jsem nikdy nerekl, ze spotrebitelske organizace jsou neuzitecne. Ale napriklad sebe si v roli revolucionare dost dobre nedovedu predstavit.