já trvám na tom, že se tomu říká splitter (frekvenční). Ten splitter samozřejmě dělá filtraci basebandu do jedné zdířky a horní nosné do druhé, ovšem protože to rozděluje (anglicky "split", tak to prostě je splitter, čili rozdělovač). Ale to je jen taková technologická poznámka (btw "mikrofilter" je termín spíše z oblasti vysavačů a domácích čističek vody ;-)
A jak už správně tady někdo řekl - je to prostě součástí balení s dvouletou zárukou. Když se vám to rozbije, tak to reklamujete. Je to prostě SOUČÁST VÝROBKU (i když je fyzicky oddělená), takže když se rozbije kterákoliv část, tak ji prostě reklamujete, stejně tak jako kdyby se vám rozbil váš telefon, jeho přívodní šňůra, zdroj či cokoliv. Nevím co to má tedy společného s tou službou. A jak jsem už psal, instalace je opravdu popsaná tak, že ji zvládne kdokoliv, kdo umí nainstalovat i modem. A jestli někdo neumí nainstalovat modem, tak si samozřejmě může zavolat kamaráda, případně si od Contactelu objednat službu včetně instalace, ta je ovšem logicky dražší. Tohle je prostě SAMOINSTALAČNÍ BALÍČEK, tak zkrátka pochopte, že se tak jmenuje proto, že si jej máte instalovat svépomocí. A jestli chcete ušetřit 2000 před instalací technikem a nemáte někoho, kdo vám to za kafe za minutu nainstaluje, no tak holt strávíte 5 minut na telefonu za 17 Kč.
ta definice se změnila právě s příchodem samoinstalačních balíčků, protože jinak by to nešlo a musel by tam stejně chodit technik českého telecomu. (to samé se týká posunutí rozhraní u ISDN, kde je to velkým plusem)
Odkdy se za opravnenou reklamaci v zarucni dobe plati? I kdyz v tom chaosu, co tu ted je chci videt, jak po CTc vymaham ty penize, ktere mi diky "tarifu" strhl a ma se to pres Contactel vratit... Zouseli jste nekdy reklamovat vysi jedne polozky v SIPO?
Nerozumím vašemu pojetí, že je něco zadarmo (pokud nejste Béda Podlaha Trávníček). Opravy nebyly zdarma, ale za krvavý pronájem (s ohledem na cenu modemu). Jak je psáno výše 24 měsíců záruky platí, stejně tak modem musí být dohledovatelný z CT sítě (pokud samozřejmě patří mezi homologované), takže nestrašte.
Problém se splittrem (rozbočovačem) bude trochu jinde, a to v pojetí co je koncovým bodem sítě a co je koncovým zařízením (ve smyslu telekomunikačního zákona 151/2000. Podle webu a helplajny CT je koncový bod sítě ZA rozbočovačem (tedy tento je ještě součástí sítě) podle nabídky Contactelu a jiných (Tiscali) je logičtěji rozbočovač a modem obojí koncovým zařízením a koncový bod je účastnická zásuvka. Přesnou odpověď od 800 123456 jak to bude v nové nabídce jsem nedostal.
Není to kritika,samozřejmě,že si bude moci zákazník zavolat na technickou podporu ISP,ale to už je placená linka s tarifem cca 17 kč za minutu.Do teď to bylo zadarmo,protože modem byl pronajatý od Telecomu a jakékoliv náklady na opravu ,případně výměnu byly zahrnuty v poplatku za pronájem.V každém případě je dobře,že bude existovat možnost výběru mezi různými variantami instalace.Bohužel lidé většinou nečtou smlouvy a nedomýšlí do konce následky nejhorší situace,která může nastat.Tady asi bude největší problém.Je to stejné,jako s prodejem počítačů naprostým laikům v hypermarketech apod..
nezapominate nahodou pane na tu drobnost, ze existuje neco jako 1) dva roky zaruka, 2) moznost zavolat si do contactelu a zeptat se?
Chtelo by to si nejdriv precist VSECHNY dostupne informace a pak teprve kritizovat:-)
Malá oprava,nebude to splitter ,ale mikrofilter.Další věcí je,že pokud budete mít závadu,tak technik z telecomu vám to opraví pouze před ten mikrofilter a dál si musíte závadu odstranit vlastními silami nebo na vlastní náklady,protože zařízení je ve vašem majetku.Pokud budete mít problém s instalací modemu,tak si také musíte poradit sám,protože zařízení bude ve vašem majetku,týká se to i záručních oprav atd..Myslím si,že tohle většina uživatelů nevidí a budou pak velmi rozčarovaní.
abych to upřesnil, ta krabička vypadá přibližně jako zásuvka (asi 4x5 cm), má dva výstupy a jeden vstup, všechny jsou popsané, součástí balení jsou 3 kabely, a součástí balení je popis že tento kabel dáte do této díry a druhou stranu do zásuvky, tento kabel dáte do této díry a druhou stranou do dsl modemu, tento kabel dáte do této díry a druhou stranou do vašeho telefonu, máte-li nějaký. Myslím, že kdo dokáže připojit telefon, dokáže připojit i ten splitter.
pesimista je zkušený optimista :-)
Ale vážně, balíček je určen NOVÝM klientům ADSL Contact a tak nelze uplatnit podmínku "který modem jsi používal". U ceny jsem měl spíše obavy ze zvýšení (až do okamžiku dosažení lepších podmínek u ČTc). Pokud měsíční poplatky alespoň zůstanou stejné a odpadne zcela paušál za pronájem ADSL terminálu - pak je to SUPER a skutečný průlom ze strany ISP, na další posun myšlení ze strany ČTc si ještě počkáme - jeho management si stále ještě myslí, že to dělají dobře.
To SMS overeni ma hacek - objednavkovy system CTc je nekolika fazovy a uvodni checkDSLAM (zjisteni zda je adsl dostupne) jeste neznamena 100% to, ze se nevrati status 2 - zamitnuto z technickych duvodu. To procento neni vysoke, ale je tam preci jen.
Ano, odpadne poplatek za najem ADSL modemu, a to bud 150 a nebo 500 Kc podle toho, ktery modem jsi pouzival (takze v podstate oba). Mesicni cena za sluzbu vsak bude asi podobna soucasne (cenik maji na webu), protoze vychazi z referencni nabidky telecomu, kterou maj udajne vsichni stejnou a kde jsou limitovani nakupnima cenama. Pokud Contactel dosahne regulace za pomoci CTU, pak by se ceny mely urcite snizit.
mne tedy víc trápí že Contactel zároveň neuveřejnil ceník služeb při použití tohoto balíčku - opravdu odpadne poplatek za "nájem" ADSL terminálu od ČTc? A který - 150 nebo 500, nebo snad oba? A cena za službu Contact zůstane stejná jako dosud?
Slečna na GreenLine pravila, že neví, že teprve půjdou na školení... grrrr.
No vždyť to byla tiskovka, tak co byste chtěli za konkrétní a korektní informace, že.
mám malé doplnění - to, že to Contactel nabízí touto formou vám sníží měsíční poplatek, stejně tak jako instalační poplatek, takže je to v každém případěm dobrá věc a je to vlastně minimalizace ceny za podmínek, které diktuje český telecom. Ten váš argument, že to budou srovnávat se škodovkou ovšem může platit, i když to pak bude stát třeba 800 Kč/měsíc (což je imho tak správná cena). Co k tomu říct? Má to snad znamenat, že to za to pak nemají prodávat? Nebo to prostě znamená, že ten tatík je prostě debil a jestli si to koupí, tak je to jeho problém, stejně jako tak když by si ten tatík koupil tu škodovku a pak by zjistil, že nemá řidičák, a že stejně do jeho hospody na mýtince se to auto mezi stromy neprodere.
IMHO je prodejně naprosto jedno, jestli to po koupi někdo využívá, Contactel ovšem se musí snažit zákazníky na toto upozornit, protože po nich chce, a aby to využívali a nejenom koupili box, ze kterého nic nemají. Proto jsou na bedně velkými červenými písmeny napsány spousty hlášek, víc bohužel nejde udělat.
Je také skvělé, že CTT rozchodil zjišťování dostupnosti přes SMS, takže si zákazník může předem zjistit, jestli mu to k něčemu bude či nikoliv.
A co se týče ceny - CTT v tiskové zprávě uvádí, že by měl mít cenové rozhodnutí o propojení, tak třeba ho opravdu bude mít a třeba se někdy dosáhne i lepších cen. Ale měl snad čekat, než se tak stane? Určitě nikoliv, prodej může probíhat nezávisle na ceně, samozřejmě ovšem bude-li cena nižší, pak se toho zřejmě prodá více.
Konkurenci v cenách na poli ADSL určitě nerozhýbe trh koncových zažízení.
Popravdě řečeno - v okamžiku, kdy cena modemu je nižší než dva měsíční poplatky, je pro mě relativně nezajímavou položkou.
Spíše se mi v souvislosti s místy, kde budou ADSL modemy k sehnání, vybavuje jiný obraz. Vidím šťastnou rodinku, jak si v Hypernově koupí "bezmyšlenkovitě" ADSL modem v akci za supervýhodných 2899,-. Doma jej technicky zručný otec zapojí, rozbalí smlouvu, přečte si si podmínky a...
"Cože? To budeme platit 1500,- měsíčně za Internet? Každý měsíc? Vždyť Škodu Fabii můžu mít v "Já na to mám" akci za 3500,-/měsíc #@!!! To bude tisková chyba!"
A po telefonátu na hotline a ověření neexistence tiskové chyby v ceníku půjde ADSL modem... do bazáru.
Jsem přesvědčen, že akce Contactelu povede ve zvýšené míře ke konkurenci v jediném segmentu - v prodeji ADSL modemů z druhé ruky!
Zn: Rozbalený, nikdy nepoužitý, 2 roky záruka! Levně!
Nereaguji na výše uvedené texty, ale na článek. Za necelý tři tisíce dostane budoucí uživatel nejen modem, ale také hlavně možnost si to sám zapojit čímž si ušetří nejen čas, ale hlavně výdaje za "odborný zásah školeného technika". Sám jsem ten zákrok viděl na vlastní oči a nestačil jsem se divit, že by soukromá osoba měla za to platit několik tisíc. Celá předcházející šaráda s intalací od Telekomu byla totiž úplně zbytečná. Zapojit kabely do spliteru a do modemu zvládne snad každý a pokud ne, tak si může pozvat na pomoc někoho kdo to zvládne.
Někdo na Contactelu konečně pochopil, co je to dobrý obchodní model. RedBox byl propadák, ale takhle nabízet ADSL je nejen elegantní, ale také obchodně smysluplné.
Pokud i ostatní začnou takhle nabízet modemy se smlouvou, tak se může rozvinout pěkná konkurence v cenách, neboť pak bude záležet, jak kvalitní železo kdo kde nakoupil a jak ho umí nabízet s přidanou hodnotou. Od té chvíle se pak myslím může hovořit o masovějším nastoupení ADSL.
Osobně mám z ČTÚ podobný dojem. Je to sice "nezávislý regulátor" pracující "striktně podle zákonných předpisů, bez politického ovlivňování". Ve skutečnosti v našem státě snad neexistuje jediný "nezávislý úřad" (včetně soudů), který by "v případech celostátního významu" nepracoval na politickou objednávku.
Maximální míra nestrannosti, kterou si ČTÚ může dovolit, je zřejmě maximálně oddalovat ta rozhodnutí, která by se nelíbila politikům a mohla by stát pány z ČTÚ místa.
Ergo mi z toho plyne, že ČTÚ se v tomto případě do rozhodování moc nechce. Proto jim stav, kdy Telecom nedodal podklady vpodstatě vyhovuje a nemají důvod Telecom o rychlé doplnění nějak zvlášť uhánět.
Když to zvládnou oddalovat ještě takových 10 let, určitě přijdou technologie, které učiní výsledek sporu zcela irelevantním a tiše se na to zapomene. Jediné, čím si nejsem jistý, je, jestli ČTÚ opravdu vydrží oddalovat své rozhodnutí těch 10 let.
No, problem CTU je v necem jinem. Treba v tom, ze je to samej Telekomak, ze je to statni organizace a ze by tahle statni organizace mela oriznout jinou statni firmu - CTc. A ze kdyz orizne CTc presne dle zakonu, tak snizi svym chlebodarcum prijem do "statniho" rozpoctu a to se tedy sefum Stadnika a ostatnich nebude ale vubec libit. To by i mohly padat hlavy a jest dost tech, kteri to tam maji za par do duchodu a mohli se ho dozit na podpore...
Toz tak..., ale uplatek bych v tomhle pripade vyjimecne nehledal.
Timto je nechci obhajovat, ale jsou kriklavejsi pripady.
Sorry, pripominal jsi mi jednoho trumberu z Nextry, ktery pouziva(l) stejny NIC a je stejne odvazny v diskusi na chodbe, ale na CTc a CTU ma stazeny ocas mezi nohama. Fura kecu, ale pak podepise bez mrknuti oka.
Zajímavé. S Nextrou nemám nic společného. Povědomí o ní mám matné. Dokonce ani nepracuji v telekomunikacích, takže tuto oblast sleduji opravdu pouze jako informovaný uživatel.
Co se ČTU týče, sám nevím, jestli jsem se snažil naznačovat úplatek. Spíše poukazuji na tradičně liknavou práci některých státních úřadů a soudních orgánů, kde se snad v posledních 8-mi letech nestalo, aby některé druhy úkonů provedly v zákonem stanovené lhůtě.
Pan Stádník by si ten předchozí příspěvek přečíst určitě měl - aby seznal, že jeho úřad se v očích některých lidí též stává notorickým liknavcem a nedodržovačem zákonných lhůt.
A co se nestrannosti ČTU týče - nestranný je ten úřad, který řeší došlé případy:
a) striktně podle data podání
b) podle toho, kdo více otravuje, tlačí a vyhrožuje
c) podle toho, kdo je silnější a je víc vidět
Podle vaší reakce je jasné, že za nestrannost považujete b) nebo c), já zase a). Je to věc názoru. V Rusku byste měl pravdu určitě vy. V Británii zřejmě já. Jak je to u nás v Čechách se neodvažuji soudit, chybí mi totiž, stejně jako vám, nadhled.
je problém COLu, že dá nějakou stížnost a pak se o to dále nezabývá a snaží se to využít jen jako argument pro výhodnější jednání.
Contactel dal tímto zcela jasně najevo, že absolutně odmítá prodloužení maximálního zákonného termínu byť jen o jediný den a že v případě jeho nedodržení ze strany ČTÚ hodlá pokračovat všemi zákonnými prostředky (žaloby na český stát a pod.)
Hergot, ta Nextra na tom uz musi byt opravdu zle, kdyz se k tomuto snizuje - naznacovat uplatek na CTU. Mas nejaky dukazy nebo je to jen mlaceni kolem sebe? Kdyz krachujou, tak to delaj aspon potichu a neupozornujou na sebe, vedej?
Zvláštní, že první by měl ČTU vyřešit zrovna žádost Contactelu. Nepamatuji si to přesně, ale první tuto žádost podal myslím Czech On-Line. Contactel svou žádost oproti COLu podal navíc s více než měsíčním zpožděním.
Že by už i ČTU fungoval stejně jako rejstříkové soudy? "Firmu vám zaregistrujeme možná do pěti let, za 10 tisícovek na ruku možná i do dvou měsíců!"