Na základě toho prohlašuji, že nevím, koho vlastně pan Vyjednávač ZUI zastupuje, ale já to v žádném případě nejsem.
Tady opravdu nejde o to, zda je nová nabídka ADSL lepší nebo horší než stará. Tady jde o to, že se jednak neodvážíte ani podepsat, a co hůř, vystupujete v diskusích nedemokraticky, arogantně, místy i neslušně. Já prostě nechci, aby takový člověk tvrdil, že zastupuje mé zájmy.
Vezměte si za příklad třeba pana Sovu. Ten se v téže věci angažuje také. A kupodivu mu to nebrání se pod své názory podepsat a nebrání mu to vystupovat kulturně. Ne že bych souhlasil se všemi jeho názory a kroky, ale respektuji ho. Vás v žádném případě.
A s tím institucionalizovaným zastupováním tomu přece nemůžete sám věřit. Co jste za instituci, když se stydíte za vlastní jméno? A kdo vůbec ustavil ZUI? Kdybyste skutečně založili nějakou zájmovou organizaci uživatelů Internetu a ta si vás řádně zvolila jako svého představitele, mohli bychom se o tom bavit. Jenže takhle se mohu jen zeptat, kolik členů vaší organizace skutečně zastupujete. Protože vy nemáte právo vystupovat jménem všech uživatelů Internetu v ČR, pouze těch, kteří si vás coby členové ZUI zvolili. Proto se ptám: kolik jich je?
Nezbývá mi než zopakovat, že kdyby ta většina obyvatel České republiky udělala pro věc tolik co já (jakkoli se vám to zdá málo), už dávno by byla situace úplně jiná a vaše aktivita nemusela vůbec vzniknout.
Jenže dokud si lidé vybrečí liberalizaci a pak dál zůstanou v pohodlné náruči České pojišťovny, Všeobecné zdravotní pojišťovny a Českého Telecomu, nemohou se divit, že se tyto instituce dál chovají, jako by měly monopol. Nezbývá mi pak než se domnívat, že většina obyvatel vůbec nechce liberalizaci a konkurenční prostředí, že by raději monopol s lidskou tváří. Já se snažím podpořit konkurenty, vy se snažíte monopolu nasadit lidskou tvář.
P.S. Jistě, VZP je trochu jiný případ než ČP nebo ČTc, ale princip je podobný.
V obou případech už se situace s rozdělením zákazníků docela zlepšíla. A právě vznik faktické konkurence měl do určité míry vliv i na vztah těchto pseudomonopolů k zákazníkům. Proto jsem přesvědčen, že právě odliv zákazníků je to jediné, co může skutečně donutit ČTc ke změně chování. Zásahy ze strany státu (který tak trochu sedí na dvou židlích) sice dočasně pomohou, ale samy problém nevyřeší. Spíše se dá říci, že řešení oddalují.
Tak jako tak tvrdím, že ČTc alternativu má. Jeho spektrum nabízených služeb je tak chudé, že pro mnoho lidí jsou alternativy výhodnější už teď. Vzhledem k povaze mého podnikání mobilní telefon mít musím. Hovorů, které by pro mne byly levnější z linky ČTc není tolik, aby mi úspora zaplatila paušál, který si ČTc vybudoval. Takže pro volání se mi linka od ČTc nevyplatí. Co se připojení týká, při nespolehlivosti a nulové garanci je pro mne ADSL nepříliš velkým přínosem. Osobně dám přednost garanci 128 Kb/s před přízrakem nominální rychlosti 512 Kb/s (nebo 1024 Kb/s) při skutečně garantované rychlosti 0 Kb/s.
Takže abych to shrnul, ani to vaše avizované vítězství mi nic podstatného nepřinese. Rozhodně tedy ne tolik, abych běžel podporovat monopol a pořizoval si od něj linku. Jedině snad to, že můj poskytovatel připojení bude možná nucen opět zlepšit podmínky mikrovlnného připojení, které využívám. V každém případě trvám na tom, že současná podoba ADSL, jakkoli je pro koncové zákazníky přínosem, situaci spíše zhoršuje, protože bez ohledu na to, koho si zvolíte jako "poskytovatele", platíte ČTc. Takže to monopol spíše posiluje.
V Kogu ve Slovaci je jen jedno pozitivum. Pokud chcete mit pocit ze jste v restauraci se znamymi tvaremi politickeho a hospodarskeho sveta. Chodit tam na obed povazuju za vyhazovani penez (muzeme to nazvat rozmarilosti nebo blbosti, kazdy dle vlastni natury).
A pokud si myslite, ze pocitanim ziskate "spravedlive rozdeleni pasma", pak jste naivni jak Franta Jetel.
Ne, nicmene naklady vznikaji tim, ze se meri (musi byt vykonnejsi aktivni prvky, musi to byt implementovano do billingoveho systemu, musi byt dalsi lidi na hadani se se zakazniky na zakaznicke podpore) ...