Jsem tvůj aťák a za potupu našeho stavu jdu po tobě a dostanu tě.
U nich se přiznala třetina, ale neznám nikoho ze svých kolegů a oni zas další kolegy, kteří nemají jistou formu pojistky, či jiných zadních vrátek vůči zaměstnavateli. Klidně můžu přiznat, že jsem se jistil papírovými dokumenty ještě v době, kdy o počítačích tu nebylo vidu a slechu a v případě tzv. organizačních změn jsem dostal padáka. Tak jsem si zbalil hrníček, utěrku s pytlíkem na příbor. pod druhou paži složku s dokumenty a šel jsem v klidu dál. Také v 90. letech, kdy ještě o pc moc lidí nevědělo, ajťáci měli v systému prográmky, které hlídaly, jestli dotyčný je ještě zaměstnancem, pro případ náhlého vyhazovu s dozorem a vyvedení z firmy, které měli za úkol pro takové případy sejmout firemní data takovým způsobem, aby nebyl prokazatelný trestný čin. Třeba si vzpomínám, jak ajťák zahesloval biosy v pc s Dallas čipy, kde byla integrovaná baterka a bylo vymalovaný, když se na to po roce přišlo a to už měl alibi jak hrom, protože po něm se tam ještě vystřídali 2-3 další správci.
Takže každý rozumný ajťák se sichruje tak jak předtím, ale akorát se mění forma.
I kdyby nakrásně vysoký IQ, aspoň je tu vidět morální kredit dotyčných gaunerů, grázlů a zlodějů. V dnešní době je tu ovšem i druhá strana barikády, a forenzní analytici mnohdy srovnávaj krok s tímhle póvlem.
Je potřeba vybírat. A hlavně pokud je to dokumentace něčeho, co jsem dělal pouze já. Takže i ten prd ochromil chod firem. Víš, nemáš s tím zkušenosti, ale pokud firma nemá lidi schopného zpětného inženýrství, kteří by poznali co to je a jak to opravit a není k tomu dokumentace, tak to mají dost blbý a i těch pár papírů ve složce může firmu položit.
naserte svého chirurga, daňového poradce, autoopraváře co spravuje vaše brzdy, statika co počítá váš dům, nebo toho nejposlednějšího technika co vám montuje zámek do dveří, či připojuje plynový sporák . . . . solíte si chleba solí opravdu bez arzeniku, a je ve vašem hasícím přístroji opravdu CO2S6 a nebo benzín?
Chtěli byste si někoho takového naštvat? Jen si představte situaci, kdyby se na vás naštval váš firemní ajťák. Mohl by vám s klidem udělat z práce a života peklo. Co dokáže například takové neodeslaný e-mail nebo ve správnou dobu smazaná důležitá tabulka? Raději nemyslet...
> Za prvé. U mnoha firem je to přesně naopak. Velice jednoduše lze dokázat, že e-mail odeslán byl (kopie, svědci), a nějakej idiotskej IŤák, kdyby se naštval, tak špatně dopadne leda sám - přinejmenším, že bordel v serverech má leda on (ono hodně uživatelů už fakt nejsou lidi, co tomu vůbec nerozuměj - a těm by naopak pomohl kolega proti nějakýmu šmejdovi). Takže jestli něco, tak by přišla válka, nikoliv jednostranná samolibost nějakýho impotenta zamindrákovanýho (většina uživatelů ve formách nejen že IT nehýčká, ale naopak je nesnáší, právě pro jejich častou aroganci a povýšenost - pak se ovšem musejí zařídit podle toho - viz bod další). A za druhé - vy nezálohujete, že vás rozhodí nějaká smazaná pitomá tabulka? To sou věci...
Lol, ITci jsou ve firme z 90% lidi s nevyssim IQ a pokud uz se nekdo z nich rozhodne skodit, tak to udela tak, aby se proste nedalo zjistit zda to byla shoda okolnosti nebo umysl.
ITk jiste vi, ze data zalohuje, takze se podle toho zaridi, protoze taky vi KDY, JAK CASTO, KAM ...
A ze se chovaji k uzivatelum arogantne ? Ono se neni co divit, kdyz dementni useri po nich chteji aby delali jejich praci. Konstatuji, ze ve vetsine firem pro ktere jsem kdy mel tu cest jako ITdelat jsem byl bez problemu schopen delat praci jakehokoli zamestnance nebo jeji vetsi cast, ale (vyjimky potvrzuji pravidlo) zadny z radovych zamestnancu (vcetne sefstva) by nebyl schopen delat tu moji, protoze nemeli ani tuseni co vsechno IT dela. Vsak ITci se porad flakaj, nikde neni videt jejich prace ...
2autor: mam spis zkusenosti takove, ze smirovani si objednava vedeni firem. Veci typu nahlizeni co cizich mailu zjistovani cizich hesel atd. Od podobnych akci davam osobne ruce pryc a jednou jsem se kvuli tomu s dotycnou firmou i velice rychle rozloucil. Zavrit se kvuli nejakymu dementovi nenecham.
No hele, mam zkusenost s jednou IT megafirmou, kde tu praci-kterou-by-mohl-delat-jakejkoli-IT-levou-zadni opravdu delaji byvali IT a jedine, co z te prace umeji, je slovnik pouzivanych vyrazu a pojmenovani. Mnohym z tech vyrazu a pojmenovani ke vsemu rozumi zcela blbe. Bohuzel jak v tech vyrazech na sebe uvnitr te firmy mluvi, tak vytvorili zcela specifickou planetu, ne-li rovnou cely novy vyrazovy vesmir. Nejdriv jsem mel tendence se rehtat. Pak jsem mel tu blahosklonost ty IT elegantne vyucovat, aby vyrazy a slova pouzivali dobre. Nastesti jim zacal sefovat clovek, ktery rozumi sve praci, ktere ti byvali arogantni jsem-IT-muzu-delat-vsechno absolutne nerozumeji. To zmenilo celou atmosferu a pozice ve firme. IT-rozumejici vsemu, se zase vratili to temnych kobek serveroven a novy sef najal opravdove profiky.
No a hadejte jak to vypada na netu: postreleni IT hykaji nadavky na mazery, kteri nicemu nerozumeji a jak je to hrozne, ze vedou firmu do zahuby atd.
Cestne muzu prohlasit, ze firmu do zahuby vedli IT-co-vsemu-rozumeji v pozicich, na kterych vzhledem ke sve gramotnosti nemeli vubec co delat :)
Je to o lidech. Jedna taková firma začala informatikům šlapat na paty a myslím, že má existenční problémy. Pokud někteří lidé opravdu něco umí, je třeba je pro firmu získat nějakou motivací, ne bičem. Takže to platí i opačně, manažer dokáže položit firmu, když mu utečou odborníci.
Vypnul se mi počítač. Volám "ajťáka".
Po mnoha urgencích přichází,těžce vzdychne, něco si mumlá pod nos, asi
10krát se otáčí na mé židli, kopne do počítače a ten se zapíná.
Znovu si těžce povzdychne, stále mumlá a bez pozdravu odchází.
Je to prostě namyšlený blb.
Pohled správce IT:
Zavolali mě k uživateli. Ten idiot si myslí, že jsem tu snad jen kvůli němu. Zjišťuji, že se pořád točil na židli,až se mu na ni namotal kabel ze zásuvky. Tiše nadávám, odmotávám kabel, odkopávám počítač co nejdál pod stůl, aby to zase nenamotal, zapínám ho a on čumí jako když nadloube volovi.
Je to prostě blb.
No nevim hosci, jak to tak pozoruju u nas ve firme, tak ITak je clovek, ktery prave nemuze delat nic jineho. Vsak to je taky supr job, vysoke IQ je fakt to co vyuzije...
ano, dokázal... 90 procent kancelářských krys jsou rychlokvašky snažící se falšovat tabulky posílat papíry dokola, nadnárodní řetězce a "státní zmrdi" jsou toho zářným příkladem...
jako myši v kleci běhají okolo a dělají činnost beze smyslu, hlavně že jsou buzy... Je to vidět i na přechodech "z oboru do oboru"...
Opravdoví profesionálové co mají znalosti (obvykle technického typu, strojaři, stavaři) by dokázali také dělat po krátkém zaškolení a používání mozků dělat činnost všech možných referentů čehokoli nebo "backoffice senior analyst"....
A jé, tak ono nejen IT, ale i strojaři se budou nad ostatní povyšovat :-)
Vyžírky a budižkničemové jsou ve všech oborech, takže tady nežongluj procentama vycucanejma z prstu, a jdi dokazovat, že ty mezi ty nemakačenky nepatříš. Ale roztrubovat to nahlas nemusíš, protože tim jenom dokážeš svý ego a samolibost, rozhodně ne tvoje jistě velmi vysoký IQ, hodný úklonění se a čištění bot.
Máte tam chybu ;-)
Lidé z technických oborů zastanou funkce co zastávají rychlokvašky z "ekonomických" škol to není to stejné jako zastat ekonomický obor!
Tak tohle je vazne k smichu. Doucoval jsem jednoho typka z ekonomky(asi ve ctvrtaku byl) nejakou matiku. Jenze nejak doslo i na ty jejich ekonomicky grafy a takovy hovadinky. Kdyz mi vysvetlil, co ktera cara znamena a ja si k tomu nasel v ucebnici vztahy mezi krivkami, tak jsem tomu za deset minut rozumnel vic, nez on. Jsou to(nerikam, ze uplne vsichni) joudove, kteri nedokazi davat veci do souvislosti a jenom chteji titul.
P.S. Lidi z ekonomky jsem doucoval vic a divil jsem se, jak vubec prolezli stredni.
A víte, že vám nevěřím a myslím si, že nedokázal? Možná dokážete zastoupit asistentku, už bych dost zvažoval zdali office managerku, praktičnost některých ajťáků je známá, že, ale nad vašimi prodejními výsledky bych se opravdu rád s chutí zasmál :-)
O představě, že řídíte obchodní team ani nemluvě :-)
Váženy pane, možná máte vysoké IQ, ale tím spíše byste měl pochopit, že to není vše. Minimálně máte problémy se sebereflexí, ale obávám se, že to nebude vše.
Člověk bez sebereflexe může být jen těžko nějaký velký expert a tipu, že v tom IT taky na tom nebudete 2x. Viděl bych to spíš na nějakého užvaněného nemakačenka, který zatím nedospěl.
Předně bych rád řekl, že nemám rád označení "ajťák".
Bohužel musím uznat, že řada informatiků má sklony dělat to, o čem se tu píše - tedy jsou arogantní hovada s prístupem k ostatním lidem a práci ve stylu "po mně potopa". Některé příspěvky zde mi to potvrdily. Ovšem, to, že informatik je nezřídka schopen zastat libovolnou pozici ve firmě je 100% pravda.
Úplně v klidu půjdu řídit obchodní tým. Když mi někdo ukáže, jaké výkazy se pak po mně budou chtít, no problém. Jaké speciální znalosti má "office managerka"? Dokázala by office managerka odvirovat počítač, vyměnit harddisk, nakonfigurovat exchange, nastavit firewall, přepojit kabeláž a vytáhnout logy z ústředny? Pochybuju.
Já bych se nikdy nesnížil k tomu, abych si do systému dělal zadní vrátka, kradl si dokumentaci, šmíroval uživatele a dělal všechny ty prasárny o kterých se psalo výše. O to víc mě pak mrzí, že se k našemu it oddělaní management a ostatní lidé ve firmě chovají ne zcela slušně a opravdu se velmi často stává, že je po nás vyžadováno abychom dělali práci za uživatele, kteří si se svojí prací nevědí rady...
No a v čem je problém? Ty si snad myslíš, že když vlezu na pozici "office managerky", tak okamžitě všechno překopu ku obrazu svému? Ona taky nevytrhá dráty ze zdi, nesformátuje disky a nezačne systém konfigurovat znovu. Čili pokud ten obchodní tým funguje, nevidím důvod aby na účtě nebyly prachy. Pokud nefuguje, tak něco bylo špatně a řeším to. V obchodním týmu jsou stanoveny nějaké limity, je potřeba je průběžně kontrolovat. No a co? V čem je problém? Pokud neprodávám vzdušný zámky a nejsou stanoveny nesmyslné limity, tak to není problém. Totéž si netroufnu říci o práci informatika. Jak tu kdosi trefně napsal - po informatikovi se chce aby uměl všechno. Od sítí,přes programování, bezpečnost až po erp, databáze a interního analytika. A běda, když zrovna nejste fanda do elektroniky a neumíte přepájet vyhořený zdroj ve 100 let starým docházkovým systému... Každá z těchto oblastí je na samostatného specialistu, ale nikdo to neuzná a pak se do vás naváží kde který hňup, který si dělaá jen jednu práci, vždycky ke konci měsíce si stáhne výkazy podle předem napsaného postupu, zpracuje je podle předem napsaného postupu a běda, když je něco trošku jinak.
Vy byste nevěděl co řešit, jak řešit a ani byste nepoznal že je něco špatně, dokud by Vás šéf neseřval.
Ten váš office manager by měl často mít znalosti účetnictví, marketingu, managementu (divil byste se, ale řízení lidí není lehké), komunikativní angličtinu či němčinu(nestačí technícká jako má většina IT), ... . Vy z těchto oblastí máte znalosti blízko nule, pokud jste průměrný IT ...
:o)) no tak třeba jám mám pod sebou už několik let +-10 lidí a nikdy jsem neslyšel stížnost nebo náznak nespokojenosti. O mých znalostech víte s prominutím velké houby, tak se zdržte hloupého tlachání. Já musím také řešit účetní věci a přitom by mě to nemuselo z hlediska mé profese zajímat. Komunikativní angličtina? To snad ani nemá cenu komentovat. Co myslíte marketingovými znalostmi? 1 a 1 si dohromady dokážu dát myslím velmi dobře. Firmy tyhle ty "office managery" a "key account managery" a já nevím jaké ještě "managery" školí jazykově, psychologicky, marketingově ale vesměs skutek utek, v 99% případů stačí selský rozum. To jsou furt nějaké jezykové pobyty, teabbulidingy, brainstormingy, motivační programy, každej rok nový auto.... A tyhle příživníci akorát umí prudit, házet kolem sebe rádoby zajímavými anglosaskými zkomoleninami, ale jsou kdykoli nahraditelní jiným podobným
typem příživníka. Já jsem se musel všechno naučit buď ve škole, nebo sám ve svém čase.
Pevně si stojím za tím, že zvládnu ve firmě zastat téměř jakoukoli pozici. Dejte mi stejné podmínky a za tři měsíce nepoznáte rozdíl. Ovšem to se nedá říct naopak....:o))
"nikdy jsem neslyšel stížnost nebo náznak nespokojenosti."
A nepřijde vám to trochu divné? :-)
"zastat téměř jakoukoli pozici"
Tak už téměř? tak kterou ne? :)
"Dejte mi stejné podmínky a za tři měsíce nepoznáte rozdíl."
To jako, že pak budete házet také těmi "anglosaskými zkomoleninami", jak píše, a nebo že budete tu úpráci plnohodnotně vykonávat? :)
"Ovšem to se nedá říct naopak"
A proboha proč by mělo? Maličko vám kulhá ekonomická realita a souvislosti :-).
No... zde je přesně vidět technický pohled na věc od ... může být IT manažera?
Řízení obchodního týmu není o výkazech. Ty právě potom dělá asistentka. Obchodní tým musí řídit obchodník, který má za sebou nespočet jednání a komunikací na zákazníky. Ne nespočet výkazů.
A souhlasím s tím, že office managerka nedokáže odvirovávat, konfigurovat apod... od toho máme lidi Vašeho typu (rozhodně nemyšleno ve zlém). Ale office managerka se postará perfektně o příchozího zákazníka, naplánuje si rozpočet, postará se nejen o správnost dokumentů, ale taky musí vědět, kde zatlačit a za kým u zákazníka jít, aby byly dokumenty podepsány v termínu. A na tohle, a o tom jsem přesvědčený, informatik rozhodně nemá.
Zase jeden hlupák co rozumí všemu.
Ano, strojaři a stavaři by dokázali po krátkém zaškolení dělat normální kancelářskou krysu. Jenže ty kacelářské krysy jsou také podle toho placené. U těch lépe placených kancelářských krys byste se divil kolik škod by dokázali ti krátce zaškolení stavaři a strojaři udělat. Sice by žádná budova nespadla, ale ztráta kontaktů a zakázek by byla pro firmu hodně nepříjemná ...
Také jsem měl kdysi podobný názor. Až dokud jsem si to nezkusil. To, co mému kolegovi zabralo půl hodiny, mně zabralo půl dne. Co jemu zabralo půl dne, mně zabralo půl hodiny (zkrátka ta gramostnost je trochu jinde). Horší bylo, že jsem jeho práci nezvládl psychicky. Naučil jsem se ale několik věcí:
1. Ono to není ani tak o tom ta čísla nabouchat do počítače, ale spíš o tom dostat se k těm číslům
2. Spreadsheet je na tom stejně jako papír - snese toho hodně
3. Když se zastaví výrobní linka kvůli chybějícímu materiálu, dodatečná oprava dat v plánovacím kalendáři na tom nic nezmění
4. Zákazníka nesmíte do prd.le poslat nikdy
5. Dodavatele můžete sice poslat do prd.le, ale pamatujte, že pokud vám práskne telefonem, budete sice morální vítěz, ale nebude materiál na výrobu
6. U všech vašich zákazníků i dodavatelů pracují dokonale hloupí lidé, kterým nebudete rozumět ani slovo a ani oni vám nebudou rozumět jediné slovo. Po několika telefonátech/emailech bude každý průměrně inteligentní člověk na vývrat a bude hlasitě křičet něco ve smyslu "zač mě pán bůh trestá".
Zkrátka, jakožto IT nemám problém zvládnout cizí "kancelářskou" práci, ale rozhodně mám velké mezery co se mezilidské komunikace týká. A kupodivu o tom ta práce všech těch account managerů, buyerů, schedulerů, plannerů a dalších erů je. Zjistit, že data jsou špatná, a dostat z někoho s IQ tykve data alespoň řádově správná. A to je velmi důležitá práce. Jedna věc je, když se mi dvakrát do hodiny sám zresetuje počítač, jiná věc je, když dole na lince půl dne stojí osmnáct lidí a povádají si vtipy "cože, že nepřišly gumičky? A co na to počítač? Že mlčí?"
Tady někdo prohlásil, že je informatik schopen zastat práci téměř kohokoli ve firmě a lidé ve firmě si toho neváží, já s tím ze svého pohledu plně souhlasím. Samozřejmě pokud máte někoho plně nahradit, potřebujete čas k tomu se tu práci plně naučit, zejména pokud jde o úplně něco jiného, než jste kdy dělal. Obávám se, že pokud kvalitní informatik přijde na jakoukoli jinou pozici, tak se tu práci naučí podstatně rychleji, než by tomu bylo naopak - tedy kdyby onen běžný prudič "z vyšších pater firmy" měl začít vykonávat práci toho "debila z ajtý". Samozřejmě se nebavím o práci projektantů, advokátů, lékařů, pilotů apod. To snad každý chápe. Pokud nedokážete jednat s lidmi a nad některé věci se nedokážete povznést, to je váš problém. I jednání s lidmi se dá naučit a normování výroby a zajištění materiálu taky. A řekl bych že líp než třeba programování.
Ale jedna věc je třeba učit "by blbý" lidi jak mají obsluhovat mail protože nejsou schopný "to dělat doma"... jiná je když člověka, který zasvěceně hovoří o tom co na internetu je, a jak to tam chodí, máte naučit obsluhovat excel, word a email včetně tisku objednávek, samozřejmě během hodiny ... no a když ho dostanete k počítači zjistíte, že myší lítá nad stolem a s nadšenou otázkou v očích "tak kde je ten internet" se snaží pochytit vaše poznámky ohledně souvislosti pohybu kurzoru po obrazovce s pohybem jeho pravé ruky na ploše stole "ne nezvedat, tahat".
V souvislosti s tím je programování opravdová hračka... program dělá jen to co mu napíšete aby dělal a přesně tak jak to tam zadáte... člověk umí vymyslet o hodně "lepší" věci než jenom chybějící středník na konci řádku :)
Naopak IT pracovníci, pokud nejsou v sociálním kontaktu s "normálními lidmi" mají problém s nimi komunikovat. Pochopit, že to co se řekne, dohodne a odsouhlasí se nakonec neplní, ba naopak se dělá úplně jinak. Že jsou lidi schopni vám neomaleně lhát přímo do očí o tom co se děje a co ne. Jestli si myslíte, že práce těch ostatních tvoří samotný pracovní úkon jak jste na co jste zvyklý v IT tak to se mýlíte... počítač pokud restartuju, tak se restartuje, pokud je v něm chyba tak to opravím... pokud musíte pracovat s někým kdo je nespolehlivý, kreativní a blbec tak většinou nemáte na vybranou a žádná reinstalace nebo patch nepomůže... pokud si u chyby v programu trháte vlasy a u závady kterou odstraňujete 7 hodin šednete, pak se do neexaktních věcí raději ani nepouštějte ;)
Blbost. Jsem obchodní manažer ve webové firmě. Až vy jako IT manažer přinesete firmě zakázku získanou od prvního telefonátu k podpisu smlouvy, pak tu pište podobné kecy.
:o))) no tak to byste se divil, kolik zakázek jsem firmě přinesl ze své, ryze neobchodní pozice. Finanční objem obchodů zrealizovaných v mé režii byl mnohonásobně vyšším, než měl kterýkoli obchodník v daném období ;o)
Celý váš odstaveček bych si vykládal ani ne tak jako chválu vašich schopností, ale otřesnost organizace pro kterou pracujete. Napadá Vás copak jiné logické vysvětlení? :)
Hmm, pokud ste si vazne tak jist, tak vas zklamu, 50% zakazek IT firmam prinasi prave odborni IT pracovnici. A vite proc ? Protoze na te druhe strane je taky ITk.
ITci jsou vseobecne na cokoli co se zove "manacosi" alergicni, protoze tato individua naprosto sklidem tvrdi ze umi veci, o kterych oni moc dobre vedi ze mozne nejsou. Osobne pokud me nedo otravuje ze mi chce neco prodat tak mu rovnou reknu ze me PR kecy nezajimaji, at mi posle technika, ktery tomu rozumi. S tim si pokecam a vyhodnotim jestli to ono dela to co potrebuju. Jako zaklad komunikace o cemkoli je pak pro me informace co to neumi, jaky to ma nedostatky ... protoze firma ktera je se ochotna pochlubit timto je pro me predpokladem rozumne komunikace po nakupu.
Zato znam sefa, kterej v reakci na moji pripominku ze !!ustne!! slibenou vec nelze technicky realizovat reagoval "ale vzdyt oni nam to slibili", samozrejme pisemna smlouva veskera zadna a kdyz, tak bez jakyhkoli sankci pro dodavatele. Vysledek ? No presne podle ocekavani, po nekolika mesicich vytacek nebylo dodano nic.
Musim Vas sklamat, IT robia bohuzial vo vecsine ludia ktori tmu vobec nerozumeju, naucia sa klikat vo windoze a su áájtíí.
Najvyssie IQ, hmm, sefovia organizovaneho zlocinu ho maju nadpriemerne.
IT sa zivym, len 10 rokov, a robil som s nim o cca 10 viac, ale tiez nemam rad nekvalifikovanych adminov, na druhej strane, ludia co boli profici, a nieco znamenali, nemali silne reci.
No obsac sa stalo ze niekot potreboval riesit problem s nejakym script kidie a vzdy sa to dalo.
Nevím, jestli třeba nečtu špatně, ale zdá se mi, že se z vlákna stala obhajoba necharakterního jednání a cirkus posměchu a vytahování se. Máte to, pánové, zapotřebí? Rád čtu na lupě diskuze, protože se z nich dozvídám nové informace a upřesnění ke článku od četných odborníků, ale toto vlákno je jak konverzace o přestávce v 6.B.
To ze zamestnanec nebude delat to co ma, ovsem krom toho bude delat i to co nema snad neni zadna novinka. Nekteri lide jsou na svych pozicich jen proto, ze se to o nich vi a rozzlobit si je by znamenalo problem, byt jsou jinak naprosto zbyteceni. Tohle se zda se vubec nezmenilo a ve velkych firmach zrejme existuje dodnes.
Prekvapuje me naivita vedeni firem, kteri stale davaji nejakemu oddeleni tak vysoke pravomoci a nekontrolovatelny pristup k citlivym datum. Normalni clovek si tohle prece strezi jak nejvice jde a pokud mozno "neveri nikomu". Samozrejme to vyzaduje nejake alespon trochu elementarni znalosti v oboru IT, ale jinak to dnes nejde.
To ze vedeni firem casto jedna s "nemanagerskymi" zamestnanci jak s odpadem je dalsi vec a tim cely problem jen zhorsuji. Netvrdim ze by jim mela davat nejaka privilegia jen proto, ze pri nevhodnem prideleni pravomoci mohou skodit, ale ruzne managersko-mba-idiotske vymysly jako "misto kancelari ted budete mit openspace - je to kuuul" rozhodne dobre atmosfere nepridaji.
Ten clanek micha dva zcela odlisne pripady a to stourani se ve firemnich a osobnich datech zamestnancu. Nemohu si pomoci, ale mit ve firemnim pocitaci osobni data ci jej pouzivat k privatni komunikaci je vice nez slabomyslne. Pokud bych snad nekdy musel byt opet zamestnancem (doufam ze ne, je to strasne), tak bych toto resil vyhradne vlastnim notebookem s vlastnim mobilnim pripojenim.
P.S. nikdy jsem nebyl spravcem site ani nicim podobnym
Nárůst 3% lze považovat za statistickou chybu a vyvozovat z toho bulvární závěr obsažený i v titulku článku mi trochu zavání zpravodajstvím na TV Nova nebo v Blesku.
"Výzkum to ukázal zcela jasně, hesla jim nejsou svatá, rádi se hrabou v tajných datech, a to jak ve firemních, tak v soukromých." Pokud je někdo pako, a má na firemním PC tajná soukromá data, tak by si to ajťák měl za prvé okopírovat a za druhé to okamžitě nahlásit nadřízenému dotyčného pablba :-D:
A od ostatních zaměstnanců včetně toho pablba pak dostat taky pořádně přes držku. Taky hezky anonymně, to zas uměj právě ty podělaný useři a pablbové, co jen IT otravujou s blbostma. A vysoký IQ IT supermanům pak jaksi nepomůže.
Vůbec ne. Ale ti, co kradou, šmírujou v cizích e-mailech nebo datech, nebo si je dokonce kopírují, by prostě měli dostat pořádně přes držku, aby ten svůj smradlavej rypák včetně jejich íkvé nestrkali tam, kam nemají, to je všechno.
Cituji někoho níže:
Datum: 14.6. 11:54
Lidí, kteří si myslí, že něco umí je velmi mnoho, ale je velmi málo těch, kteří IT skutečně rozumí, jsou spolehliví a je radost s nima pracovat, těch je jako šafránu.
I přesto a nebo právě proto bych lempla, který má nějaký vnitřní psychický problém a proto si do systému dělá backdoory apod., vyrazil na hodinu, zvážil zdali nezapojit policii a v případě jasného úmyslu mu to zapsal i na zápočtový list.
Takový člověk je drahý zadarmo. Pevně věřím, že takto narušených osobností je minimum.
===
Bohužel, v této diskuzi se projevili především oni...
fajn a co když je náplní nějakého z IT kontrolovat data v síti a kontrolu toho, jak moc ostatní skusečně využívají firemní náčiní k práci a jak moc k vlastní zábavě. Takovému IT který jen dobře dělá svou práci (odhaluje flákače, nemakačenka a někdy i firemní síti potencionálně nebezpečné uživatele) by jste dal přes držku? Pak se skutečně obávám o vaše zdraví.
Ono ak zamestnanci su taky sprosty ze firemny mail pouzivaju na sukromne ucely a fotky s milenkou na dovolenke si odlozia na sietovy disk alebo k sebe do pocitaca, tak su proste sprosty a tak im treba.
...................................
Ja narozdiel od vas by som najradsej dal do drzky vsetkym uzivatelom ktory si myslia, ze firemny mail je tu na to,aby im chodili reklamne letaky na kadejake zlavy, najnovsie vyrobky a podobne. Ja byt bayes antispam tak sam neviem potom povedat co spam je a co uzivatel naozaj chce.
...................................
Ako perlicku na zaver dodam realnu skusenost s uzivatelkou, ktora si maily o ktorych nevedela povedat ci ich bude este potrebovat kopirovala do kosa a potom sa cudovala, ze jej akosi po mesiaci same od seba zmiznu a pozadovala,aby sme jej tie maily vratili. Inac, zalohuje niekto z vas maildir .Delete? No, my vo firme uz ano :-)
....................................
Apropos, neviem ako je to v inych firmach, ale v nasej si uzivatelia uz dokonca myslia, ze my si mame pamatat ich hesla. Pretoze dnesny Outlook, Thunderbird a pod. si hesla pamataju, nedajboze aby po roku-dvoch vyskocilo okienko s prosbou o zadanie hesla. To sa dozviete, ze oni nikdy ziadne heslo nemali, ze ta posta vzdy fungovala bez hesla a ze ak tam nejake aj bolo, tak vy ho mate vediet. A ze im obcas miznu maily? No, ked je vo firme najoblubenejsie heslo 123 dokonca aj u najvyssich manazerov, u tych co poculi o silnych heslach je to 12345 a pristup k poste mate aj z ineternetu, tak to ze vasu postu citaju IT je to najmenej co vas trapi-pretoze tu postu si potom cita aj vasa konkurencia.
napr. obnova dat ze zalohy:
existuje SLA, v nem je jasne stanoveno, ze novy HW bude dodan do 8 hodin, dalsi dve hodiny jsou na instalaci OS + driveru + predani spravci aplikace, ktery ma 4 hodiny na zprovozneni dotycne aplikace. sluzba bezi, data se obnovi postupne do dalsich 8 hodin.
mily "ajtaku", nedodrzel jsi smluvni zavazky? tak jsi tu prave skoncil.
v oblastech, ktere nejsou pokryte SLAckem, je kladen duraz na zpetnou vazbu uzivatelu. neprisel jsi prepnout klavesnici sekretarce po prvnim zavolani? tak to mas asi spatny pristup k uzivateli, ktery na tebe vydelava. jsi bez premii. opakovane? jsi bez zamestnani.
kde je prostor pro pomstu nebo omezovani uzivatelu?
spousta lidi se sere do IT, ale ITci nejsou.
Dobrych ITku je strasne malo. Bohuzel ani vedeni firem nemumi hledat ITky. Kdyz ctu inzeraty, ze clovek na IT pozici ma umet Windows, Linux, Databaze, Programovani a jeste spoustu dalsich veci. Tak to neni ITak ale buh.
A v moha firmach, vlastne jeste musi byt i procesnim analytikem.
ani nahodou...vetsina si mysli, ze dnesni mlada generace, ktera se uz s pocitacem narodila, ze to jsou vesmes "ajtaci", protoze u toho sedi od rana do vecera, ale ve skutecnosti o informatice nevedi vubec nic, umi pocitac jen zapnout, hrat hry a ze skoly vytvorit graf v excelu. Tito pokrocilejsi BFU se pak v klidu hlasi na IT pozice a mnohdy je i vemou, protoze se jeste najdou tak hloupy sefove, ze nepoznaji, ze takovyto nouma neumi vlastne vubec nic.
Usetrene naklady za takoveho "profika" se vrati i s uroky nejen v tom, ze vsechno prestane fungovat a muze dojit k zavaznym prusvihum a ztratam, ale prave i v tom, ze tito pobertove radi misto prace spehuji a pak se vsude vytahuji, jak jsou v ty firme vsichni blbi a jak je maji na haku :o)))
Hmm, potom ovsem trochu nechapu, proc ma vetsina IT firem ktere znam vypsany odmeny pro zamestnance, kteri privedou noveho kolegu do firmy (mluvim o min desitkach kKc). Ono to asi nebude tak horke.
Lidí, kteří si myslí, že něco umí je velmi mnoho, ale je velmi málo těch, kteří IT skutečně rozumí, jsou spolehliví a je radost s nima pracovat, těch je jako šafránu.
Na pohovor přichází často lidé, které počítače baví, spravovali síť ve škole a tu a tam vypomohli tam kde je o to někdo žádal. Pokud si uvědomují co umí a co ne, tak jsou v pohodě a rád s nimi spolupracuji, ale pomýleného mistra světa nemá smysl zaměstnávat i kdyby za sebou měl 10x ČVUT. Jenže on ho většinou nemá ani 1x ;-)
I přesto a nebo právě proto bych lempla, který má nějaký vnitřní psychický problém a proto si do systému dělá backdoory apod., vyrazil na hodinu, zvážil zdali nezapojit policii a v případě jasného úmyslu mu to zapsal i na zápočtový list.
Takový člověk je drahý zadarmo. Pevně věřím, že takto narušených osobností je minimum.
Už jste někdy potřeboval nějakého schopného IŤáka do firmy a snažil se ho najít? To vám pak totiž nepomůže že jsou "tři p..." exotů co se za IŤáka prohlásí.
Vím o jedné (a myslím, že nebude jediná) firmě ze státní správy, kde se počítače smějí brát pouze od jediné dodavatelské firmy, která má smlouvu na dodávku nových PC uzavřenou průběžně na dva roky dopředu (za dnešní ceny a v dnešní konfiguraci). A ta firma má na to, aby dodala nový HW jako HAVÁRII pouhých 40 dní. O ceně dodávaných počítačů si raději nechte jen zdát. Jojojoj, tunel, jak má být.
Kokretne to dokaze kdokoli, samozrejme si pri nakupu toho HW zaplatite 3nasobek ceny, protoze ona firma musi onen HW drzet skladem po dobu supportu. A to se vyplati ...
No potiz vetsiny firem je prave ta, ze oni chteji ITka, ktery umi "vsechno" + jeste bude pucovat mliko z bryndaku uzivatelu. Aneb specialista na ERP, databaze, systemak, programator a chuva v jednom, optimalne za 15k hrubeho (presne takovy pozadavek sem videl).
Takze nastavaji dve situace, bud maji ITka, ktery tomu +- rozumi a tim padem odmita delat tu chuvu nebo maji tu chuvu a tim padem se jim driv nebo pozdejs podela neco v systemu.
No jo, jenže jak vám tenhle přístup zajistí rozchozený systém po 8-mi hodinách???
Na vašem přístupu je vidět nulová manažerská zkušenost. Vaše zacílení je na formální postup, nikoliv na výsledek. Asi byste přežil v nějaké socialistické firmě ála státní správa či DHL, jenže tam se zase lidé nepropouštějí.
ale co teprv sekretarky (office manager), ty vedi uplne vsecko a nemusi se nikam koukat:D
a schovanej papir muze udelat vetsi skodu nez neposlanej mail:-O
Pisu ho na takove ty lepici listky a lepim na monitor. Kdyz uz ty dementni ITici chtej, abych ho kazdy mesic zmenil a pritom nesmim pouzit X predchozich variant...
A klíče od bytu po odchodu taky dáváte na skobu umístěnou venk u hned vedle dveří ? Možná z tohoto klíče máte jen trochu "jiný pocit". Ale princip je stejný a lidi jako vy bych trestal bez milosti. Pro firmu jste nebezpeční.
Jistě, ajťáci slídí, ale ne určitě ne všichni.
V každý branži najdeš hovada.
Mě tohle živí už cca 35 let a ještě jsem nikdy neměl strach z vyhazovu, zálohovat data na šéfa jsem taky nikdy nemusel, ani bych se k tomu nesnížil. Mám svou hrdost. Maminka říkala, že moudřejší ustoupí.
Když budeš dobrej, tak se na šéfa vykašli a odejdi sám. Tím ho potřestáš nejvíc. Pokud to nepocítí, pak jsi asi nebyl tak dobrej.
Kdyby mě nedej bože šéf vyhodil, tak by bylo pod mojí úroveň se mu mstít.
Ale doba se mění. Jak někdo trefně poznamenal, jde o hodně rychlokvašky, lidi, kteří nepovažují vzdělání a znalosti za základ profesionality, marketing povyšují nad znalosti a zkušenosti. Inu, boží mlýny melou... Jsem už skoro dvacet let ajťák "na volný noze" a ještě jsem nepocítil péči se mně zbavit. Naopak. A práci odmítám (i ve svých šestapadestileti letech) hráběma...
Víš, máš samozřejmě naprostou pravdu ve většině případů.
Jenže čas od času se najde šéf, který nejen, že tě chce vyhodit, ale on ti začne vyhrožovat, že "ti udělá ze života peklo". Nestává se to často, ale stává se to.
Pak je dobré mít možnost dát mu vědět, že "víš".
Něco ve stylu:
"Pane náměstku, dozvěděl jsem se, že obvoláváte IT firmy v regionu a očerňujete mě u nich, abych měl problémy získat u nich zaměstnání poté, co jsem odešel od vaší firmy.
To, co děláte, je nezákonné, a očekávám, že s tím okamžitě přestanete. Krom toho mi okamžitě napíšete to nejlepší doporučení, jakého jste schopen.
To, že jsem musel pravidelně odvirovávat váš počítač, protože nejste schopen ukrotit své hormony a snažíte se v pracovní době surfovat po pornu s roztleskávačkami, přičemž jste si vynutil mít administrátorský účet a tudíž nebylo možné tento závadný obsah automaticky odfiltrovávat, to bych ještě pochopil.
Ale to, že jste si svého času půjčil firemní digitální foťák, údajně na zdokumentování oslavy narozenin své sedmdesátileté matky, načež jste coby naprostý idiot zapomněl fotografie z karty vymazat, to už bylo moc. Fotografie toho, co jste dělal ve sprše, mám samozřejmě zkopírované a mohu je kdykoliv poskytnout zájemcům -- mimochodem, nikdy by mě nenapadlo, jaké nechutnosti lze dělat s lahví od kečupu.
Poštou doručené doporučení očekávám do 3 pracovních dní.
Závěrem doporučení: Nikdy nenasírej správce sítě, protože on ví, kam na internetu chodíš, když údajně pracuješ."
Nejzajímavější je jak se ještě oháníte zákony a přitom je vidět, že se v nich vůbec neorientujete. Jednání, které popisujete, může být neetické, ale zdaleka ne vždy v rozporu s nějakým zákonem. Zkuste se poradit se svým právníkem.
A pokud žádného nemáte, tak si nějakého pořiďte. S tímhle přístupem ho budete jednou potřebovat. Protože až to praskne tak to bude na pár let natvrdo.
Jaké budete mít reference pak, to můžete při vaší inteligenci hádat ...
Znam i ITaky, ktery to v R&D proste prestalo bavit, tak sli na chvili na nekreativni IT pozici. Tam si diky svym znalostem relativne odpocinuli (aneb zvladli resit problemy za tretinu casu, nez "nepoznamenani" prohnani masinerii vsemoznych skoleni) a dobili "kreativni" baterky.
Ono malokde vas v R&D nechaji delat porad neco noveho.. casem se to zacne opakovat a ten stereotyp je obcas fajn prerusit, jinak vyhorite. Obzvlaste v te D casti R&D behem maintenance faze vetsiho projektu.
Slyším poprvé, že v R&D je potřeba vysoké IQ. Absolutní většina práce spočívá ve čtení dokumentů a jejich následná kompilace. Systematičnost a píle (či zájem o danou oblast) z vás dělají ideálního pracovníka R&D.
A pak je tu ta asi 0,1% R&D, kterou jste asi měl na mysli ...
Tuhle se mi jeden vzdaleny kamarad priznal, ze vzdycky, kdyz resi s nejakou firmou pravni problem, tak si bokem stahne vzdycky vsechny dostupne dokumenty a soubory, ke kterym se dostane... co kdyby se nahodou hodily?
Vicemene mi to prozradil omylem, kdyz se mne ptal, jak se dostane ke sve emailove schrance na Seznamu, kdyz uz se pul roku neprihlasil. Tak povidam, asi nedostane, protoze to po pul roce smazou... Tak mi rekl, ze to je pruser, ze si tam prave posilal ty dokumenty :-)
Sebrat data, popř. někomu ve firmě zavařit, to je dost minoritní problém. Větší problém je, když někdo z vyššího menydžmentu sebere obchodní know-how firmy a zvedne lano, hozené konkurencí, nebo dokonce konkurenci vytvoří sám. A co si budeme povídat, o prachy jde každému především. Toliko k těm, co se tu rozhorleně rozčilují nad nízkou morálkou ajťáků. Fakt je, že šanci přivydělat si bokem snadno pár kolíků by využila většina lidí. Vztekají se jen ti, kteří k ničemu nemají přístup a ve firmě jsou důležití asi jako mop na podlahu.
Jsou totiž zaměstnanci a ZAMĚSTNANCI. Těmi prvními může každý zaměstnavatel v podobě uchazečů dláždit Staromák. Ti druzí jsou cenní a každý zaměstnavatel je raději mnohonásobně přeplatí, aby mu nezdrhli. A nejde zdaleka jen o IT.
"Ajťáka" jsem dělal 10 let, ale šmírování a vykrádání dat? To by mě ani ve snu nenapadlo i když možnosti pochopitelně byly! Říká se tomu profesionalita a loajalita. Je ovšem pravda, že to dnes už moc nefrčí...
Copak sbírat od někoho data. To já jsem se za 10 let vypracoval jinak.
Já totiž po vyučujících IT-ácích věci tajně opravuji. A ještě se svindlovaným datem, aby si nevšimli, že to měli blbě.
Hrozně mi totiž vadí, když se kdejaký trouba třeba ani nepodívá do logu, jaké odkazy při aktualizaci stránky napsal blbě.
Tohle šmírování by se označilo jak? Ale zřejmě to ještě nikoho z výzkumu nenapadalo (protože po výzkumnících to někdo opravuje také tajně).
každá normální firma má na tohle udělaný systém, protože IT je problém posledních 20-ti let, ale ve firmách se obdoba řeší možná několik staletí. Možná v Čechách je to pro novopečené manažery novinka, ale kdo někdy viděl, jak vypadá propouštění celého obchodního oddělení např. v Oracle ( :-)) ), tak je mu jasné, že co neměli v hlavě, tak si neodnesli.
Není pravda, že by technik nezvládl ekonomické zaměstnání ale naopak to nejde - jak bylo napsáno níže. Znám mnoho ekomomů, kteří studují dvě VŠ zároveň, ale neznám ani jednoho technika, strojaře, stavaře..., který studuje dvě VŠ zároveň. Já jsem studoval telekomunikace ve výpočetní technice a vím jak je to těžké. Mám i maturitu z účetnictví a vím, že účtovat zvládne i cvičená opice. Pokud je účetní nebo ekonom opravdu dobrý ve svém oboru tak může být přínosem, ale takových je minimum - ostatní se jen přiživují na společnosti. Potřebujeme techniky, strojaře, stavaře, zdravotníky, učitele, chemiky a manuální pracovní sílu - tohle jsou produktivní lidi. Ekonomové, právníci a pod. jsou jen paraziti. Zvlášní kategorií jsou umělci, novináři, archeologové kteří mají také přínos pro společnost, ale nesmí být přeceňování (jako je tomu u umělců). Toť můj názor.
Samozrejme ze pracovnik IT MUSI MIT VNITRNI VEDOMI toho ze MUZE technicky "VSE", ale jen malo z toho muze opravdu(rikejme tomu spolehlivost). Je to jako kdyby ucetni zneuzivala pristupu k firemnimu uctu. Samozrejme ucetni musi pristup k uctu mit, a tedy firma musi 100% duverovat cloveku, kteremu dava pravo s nim disponovat. Stejne tak pracovnici IT jsou lide, kteri maji 100% duveru firmy ohledne toho co se rozhodnou delat. IT mohou s pocitaci temer vse (preci jenom jsou to "nejmocnejsi" uzivatele pocitacu, pokud beru v potaz jejich systemova opravneni) tudiz logicky i kdyby se chtel uzivatel branit, tak ve vetsine firem ani nesmi.
Vsechny bezpecnostni rady mluvi jednoznacne... pokud se pracovnik IT jednou PROVINI, tedy prekroci ramec opravneni, ktere mu firma, zakony ci obecna etika davaji, uz SE MU NEDA VERIT. Jedine ponauceni pro cloveka z prominuteho trestu byva ZE SI PRISTE DAVA VETSI POZOR... 3x a dost v bezpecnosti opravdu neplati(dali by jste spravovat penize ucetni, ktera uz nejakou firmu vytunelovala?).
Proste muzete nekomu VERIT, nebo NE. V tomto treti cesta neni. Mnoho firem si toto neuvedomuje a spise vnitrne doufa, ze jouda co jim obcas nejakou tu lumparnu provede nebude tak zly (vsak on tomu rozumi tak ho tam nechame...) ale problem je opravdu tak hluboky, ze nechat si vyskolit nekoho kdo je spolehlivy je levnejsi nez zivit nekoho kdo to umi, ale neni na nej spoleh.
Jiny problem je, pokud dostane porusovani zakonu prikazem od vedeni... pak uz je opravdu tezke rici, kolik lidi odola nabidce "vyhazov nebo poruseni zakona". Tady je treba si uvedomit ze zpetne se jiz tezko dokazuje kdo co komu prikazal. Po poruseni predpisu totiz clovek prichazi nejen o pater, ale i o moznost delat svou praci kvalitne a uz mu hrozi vyhazov kdykoliv (kdykoliv se nekomu zamane unik dat zverejnit) a neni cesty zpet.
No na rozdil od ucetni - kde je kazdy pohyb na uctu perfektne zaznamenan a dohledatelny pozdeji po sobě šmírující ajťák stopy nemusí nechat téměř žádné......
Už za časů mého tatínka to bylo pravidlem.Veškeré dokumenty 2x.Co kdyby.Jednou ho chtěli zavřít,protože údajně podváděl.Bylo to o fous, tehdy si nic nezkopíroval a nezaložil.No a já pokračuji v tradici.Kopíruji co se dá,člověk nikdy neví.A nestydím se za to.Bohužel dnešní doba je taková,člověk musí být sakra opatrný,nikdy nevíte, kdo vás kde sejme.
Táta je stavař.
Já strojař
A já ajťák. Já to neshromažďuju a neodnáším proto, že mám vadný charakter, ale na svoji ochranu před sviněmi. Přesně tak jak popisuje příspěvěk, na který reaguji. Proti sviním se nedá bojovat slušností, ale pouze jejich metodami.
Oni jsou dvě věci, krást data je špatně na druhou stranu, pokud si člověk (odborník z libovolného oboru, ať je to IT, nebo biochemik) "zálohuje" část dokumentace jen ve své hlavě, těžko mu může někdo vyčíst, že si jí při vyhazovu odnese ssebou a část jeho výsledků bude pro kohokoliv dalšího nevyužitelná...
Článek pobavil a něktří diskutéři mi prodloužili život. Chápu, že se člověk musí občas odměnit nějakou tou pochvalou, ale někteří "bohové" ze sebe udělali šašky. Normální admin se nepotřebuje chlubit nabušeným procákem, který mu pánbu prý našrouboval do palice. Admin se naopak snaží o vlastní podtaktování aby zachoval komunikační kompatibilitu s uživatelem. Jinak mu hrozí nevratné poškození a dlouhodobý servis u doktora Chocholouška.
S autorem si dovolím nesouhlasit. Nešmírujem, ba dokonce se nějakému šmírování bráníme. Možná si vzpomenete, jak se IT pracovníci stavěli k byrokratickému nápadu govermentu logovat veškerou komunikaci. Adminům je ukradené, kdo na jaké stránky chodí, co má v mejlu, s kým a jak komunikuje i co si tahá do kompu. K případnému šmíráctví nás nutí sami uživatelé. Ten zapomene heslo, druhý někam poslal něco, co neměl, jiný si zasekal komp svinstvem. Kdosi tady psal, že zálohuje nějaké diskrétní materiály, aby to mohl v případě krize omlátit někomu o hlavu. Samozřejmě, že zálohuje. Z čeho by obnovoval v případě havárky?
Taky si nemyslím, že by se uživatel měl bát nějaké pomsty naštvaného admina. Kdyby to tak fungovalo, panoval by naprostý kyberchaos. Ajťák ve své profesi totiž prochází dvěma stádii (čehož si lze všimnout i v diskuzi). V první etapě je z něj výkonný mraveneček. Mladý nadšený poděs s egem až na půdu. Lítá od čerta k ďáblu, machruje znalostma, vylepšuje databáze, zdokonaluje systémy a jeho slovník je plný prapodivných termínů, kterým nikdo nerozumí. Tuto inkarnaci ajťáka k nějaké pomstě nepřinutíte. Za prvé si o vás stejně myslí, že jste máslo, neb jste uživatel a tudíž obyčejný póvl, který ho brzdí od důležité práce a za druhé prostě nestíhá, protože než aby někomu něco vysvětlil, tak to raději udělá sám. Samozřejmě, že toto stádium se nedá udržet dlouho. Admin dostane rozum, přestane blbnout, uzraje a pomalu se přesune do druhého stádia, nebo profesionálně vyhoří a změní obor, případně jde ostatním tak na nervy, že je odejit. Má-li to štěstí, že ho potká druhá inkarnace administrátora, stane se z něj požehnání pro firmu a opět se nemusíte bát nějaké pomsty. Zaprvé je velmi obtížné ho naštvat a za druhé je profík. Pokud je to možné, sežene si k ruce nějakého superinteligenta na polité klávesnice, vyhořelé zdroje, čištění chladičů a další obyčejné mravenčení, sám je zašitý v kanclu a i když to vypadá, že nic nedělá, všechno funguje a dokonce funguje lépe než dříve.
Výzkum říká, že admin čmuchá v datech, po kterých mu nic není? V Británii je to třetina IT profesionálů? Nic moc. Zbylé dvě třetiny se pak diví, když jim něco uteče do světa. Čeští admini snad nejsou tak líní. Mimochodem, někdo tady zmínil kolegy z DHL coby komoušské vyžírky. Zajímavé je, že zrovna kvůli Pražské centrále si někteří profesionálové z Británie museli najít jiného chlebodárce. :-)
Já znal jednoho "kolegu", který když od někoho ve firmě něco potřeboval, tak mu nenápadně smazal (a přesunul) pár souborů z profilu a čekal. Dotyčný se samozřejmě ozval, ale protože byl jediný komu se něco ztratilo automaticky to považoval za svoji chybu...dotyčný "kolega" chvíli dělal drahoty a kolik že to je práce a za pár hodin se soubory odkudsi vynořily s poučením - dávej si pozor co mažeš....no a o jednoho vděčného uživatele bylo zase víc....jj není nad ochotného a šikovného ajťáka :)
.. ze vetsina 'ustrasenych' rozzlobenych a 'sledovanych' uzivatelu, by se nemusela bat 'vyzrazeni duvernych dat' kdyby 'svuj' pracovni pocitac v zamestnani pouzivali k ucelu kvuli kteremu jim byl ZAPUJCEN - tedy K PRACI, nikoli k soukormemu dopisovani, tlachani, preposilan srandicek, brouzdani na webu ap. To ze pracovni stanici zneuzivaji timto spusobem, skladuji na nem soukroma data, fota, certifikaty ap.. byva obykle v rozporu s vnitrnimi predpisy jejich zamestnavatelu.. ale kdo je cte, ze,? vsichni jsou preci velmi zaneprazdneni 'praci' na PC...
Prijde mi, ze clanek popisuje Helpdesk nebo Sysadmina mensi nebo stredni firmicky. Ja bych tomu riakl, 2nd & 3rd level support.
SAN, Oracle, SAP, IDS, Global content management, psani softwaru pro letadla... to vsechno delaji taky "ajtaci" a pochybuji, ze na ne sedi vase klise a grafy.
data neberu, nekopíruji, nešmíruji, nemám zájem, snažím se odvádět svoji práci dobře a na základě toho si účtuji. V případě že bych to udělal a prokecalo se to mohu jako firma to zabalit.