ano, dokázal... 90 procent kancelářských krys jsou rychlokvašky snažící se falšovat tabulky posílat papíry dokola, nadnárodní řetězce a "státní zmrdi" jsou toho zářným příkladem...
jako myši v kleci běhají okolo a dělají činnost beze smyslu, hlavně že jsou buzy... Je to vidět i na přechodech "z oboru do oboru"...
Opravdoví profesionálové co mají znalosti (obvykle technického typu, strojaři, stavaři) by dokázali také dělat po krátkém zaškolení a používání mozků dělat činnost všech možných referentů čehokoli nebo "backoffice senior analyst"....
A víte, že vám nevěřím a myslím si, že nedokázal? Možná dokážete zastoupit asistentku, už bych dost zvažoval zdali office managerku, praktičnost některých ajťáků je známá, že, ale nad vašimi prodejními výsledky bych se opravdu rád s chutí zasmál :-)
O představě, že řídíte obchodní team ani nemluvě :-)
Váženy pane, možná máte vysoké IQ, ale tím spíše byste měl pochopit, že to není vše. Minimálně máte problémy se sebereflexí, ale obávám se, že to nebude vše.
Člověk bez sebereflexe může být jen těžko nějaký velký expert a tipu, že v tom IT taky na tom nebudete 2x. Viděl bych to spíš na nějakého užvaněného nemakačenka, který zatím nedospěl.
No hele, mam zkusenost s jednou IT megafirmou, kde tu praci-kterou-by-mohl-delat-jakejkoli-IT-levou-zadni opravdu delaji byvali IT a jedine, co z te prace umeji, je slovnik pouzivanych vyrazu a pojmenovani. Mnohym z tech vyrazu a pojmenovani ke vsemu rozumi zcela blbe. Bohuzel jak v tech vyrazech na sebe uvnitr te firmy mluvi, tak vytvorili zcela specifickou planetu, ne-li rovnou cely novy vyrazovy vesmir. Nejdriv jsem mel tendence se rehtat. Pak jsem mel tu blahosklonost ty IT elegantne vyucovat, aby vyrazy a slova pouzivali dobre. Nastesti jim zacal sefovat clovek, ktery rozumi sve praci, ktere ti byvali arogantni jsem-IT-muzu-delat-vsechno absolutne nerozumeji. To zmenilo celou atmosferu a pozice ve firme. IT-rozumejici vsemu, se zase vratili to temnych kobek serveroven a novy sef najal opravdove profiky.
No a hadejte jak to vypada na netu: postreleni IT hykaji nadavky na mazery, kteri nicemu nerozumeji a jak je to hrozne, ze vedou firmu do zahuby atd.
Cestne muzu prohlasit, ze firmu do zahuby vedli IT-co-vsemu-rozumeji v pozicich, na kterych vzhledem ke sve gramotnosti nemeli vubec co delat :)
Máte tam chybu ;-)
Lidé z technických oborů zastanou funkce co zastávají rychlokvašky z "ekonomických" škol to není to stejné jako zastat ekonomický obor!
Blbost. Jsem obchodní manažer ve webové firmě. Až vy jako IT manažer přinesete firmě zakázku získanou od prvního telefonátu k podpisu smlouvy, pak tu pište podobné kecy.
No... zde je přesně vidět technický pohled na věc od ... může být IT manažera?
Řízení obchodního týmu není o výkazech. Ty právě potom dělá asistentka. Obchodní tým musí řídit obchodník, který má za sebou nespočet jednání a komunikací na zákazníky. Ne nespočet výkazů.
A souhlasím s tím, že office managerka nedokáže odvirovávat, konfigurovat apod... od toho máme lidi Vašeho typu (rozhodně nemyšleno ve zlém). Ale office managerka se postará perfektně o příchozího zákazníka, naplánuje si rozpočet, postará se nejen o správnost dokumentů, ale taky musí vědět, kde zatlačit a za kým u zákazníka jít, aby byly dokumenty podepsány v termínu. A na tohle, a o tom jsem přesvědčený, informatik rozhodně nemá.
Tady někdo prohlásil, že je informatik schopen zastat práci téměř kohokoli ve firmě a lidé ve firmě si toho neváží, já s tím ze svého pohledu plně souhlasím. Samozřejmě pokud máte někoho plně nahradit, potřebujete čas k tomu se tu práci plně naučit, zejména pokud jde o úplně něco jiného, než jste kdy dělal. Obávám se, že pokud kvalitní informatik přijde na jakoukoli jinou pozici, tak se tu práci naučí podstatně rychleji, než by tomu bylo naopak - tedy kdyby onen běžný prudič "z vyšších pater firmy" měl začít vykonávat práci toho "debila z ajtý". Samozřejmě se nebavím o práci projektantů, advokátů, lékařů, pilotů apod. To snad každý chápe. Pokud nedokážete jednat s lidmi a nad některé věci se nedokážete povznést, to je váš problém. I jednání s lidmi se dá naučit a normování výroby a zajištění materiálu taky. A řekl bych že líp než třeba programování.
No nevim hosci, jak to tak pozoruju u nas ve firme, tak ITak je clovek, ktery prave nemuze delat nic jineho. Vsak to je taky supr job, vysoke IQ je fakt to co vyuzije...
Celý váš odstaveček bych si vykládal ani ne tak jako chválu vašich schopností, ale otřesnost organizace pro kterou pracujete. Napadá Vás copak jiné logické vysvětlení? :)
Tak tohle je vazne k smichu. Doucoval jsem jednoho typka z ekonomky(asi ve ctvrtaku byl) nejakou matiku. Jenze nejak doslo i na ty jejich ekonomicky grafy a takovy hovadinky. Kdyz mi vysvetlil, co ktera cara znamena a ja si k tomu nasel v ucebnici vztahy mezi krivkami, tak jsem tomu za deset minut rozumnel vic, nez on. Jsou to(nerikam, ze uplne vsichni) joudove, kteri nedokazi davat veci do souvislosti a jenom chteji titul.
P.S. Lidi z ekonomky jsem doucoval vic a divil jsem se, jak vubec prolezli stredni.
Musim Vas sklamat, IT robia bohuzial vo vecsine ludia ktori tmu vobec nerozumeju, naucia sa klikat vo windoze a su áájtíí.
Najvyssie IQ, hmm, sefovia organizovaneho zlocinu ho maju nadpriemerne.
IT sa zivym, len 10 rokov, a robil som s nim o cca 10 viac, ale tiez nemam rad nekvalifikovanych adminov, na druhej strane, ludia co boli profici, a nieco znamenali, nemali silne reci.
No obsac sa stalo ze niekot potreboval riesit problem s nejakym script kidie a vzdy sa to dalo.
Lol, ITci jsou ve firme z 90% lidi s nevyssim IQ a pokud uz se nekdo z nich rozhodne skodit, tak to udela tak, aby se proste nedalo zjistit zda to byla shoda okolnosti nebo umysl.
ITk jiste vi, ze data zalohuje, takze se podle toho zaridi, protoze taky vi KDY, JAK CASTO, KAM ...
A ze se chovaji k uzivatelum arogantne ? Ono se neni co divit, kdyz dementni useri po nich chteji aby delali jejich praci. Konstatuji, ze ve vetsine firem pro ktere jsem kdy mel tu cest jako ITdelat jsem byl bez problemu schopen delat praci jakehokoli zamestnance nebo jeji vetsi cast, ale (vyjimky potvrzuji pravidlo) zadny z radovych zamestnancu (vcetne sefstva) by nebyl schopen delat tu moji, protoze nemeli ani tuseni co vsechno IT dela. Vsak ITci se porad flakaj, nikde neni videt jejich prace ...
2autor: mam spis zkusenosti takove, ze smirovani si objednava vedeni firem. Veci typu nahlizeni co cizich mailu zjistovani cizich hesel atd. Od podobnych akci davam osobne ruce pryc a jednou jsem se kvuli tomu s dotycnou firmou i velice rychle rozloucil. Zavrit se kvuli nejakymu dementovi nenecham.
Vy byste nevěděl co řešit, jak řešit a ani byste nepoznal že je něco špatně, dokud by Vás šéf neseřval.
Ten váš office manager by měl často mít znalosti účetnictví, marketingu, managementu (divil byste se, ale řízení lidí není lehké), komunikativní angličtinu či němčinu(nestačí technícká jako má většina IT), ... . Vy z těchto oblastí máte znalosti blízko nule, pokud jste průměrný IT ...
:o))) no tak to byste se divil, kolik zakázek jsem firmě přinesl ze své, ryze neobchodní pozice. Finanční objem obchodů zrealizovaných v mé režii byl mnohonásobně vyšším, než měl kterýkoli obchodník v daném období ;o)
Vypnul se mi počítač. Volám "ajťáka".
Po mnoha urgencích přichází,těžce vzdychne, něco si mumlá pod nos, asi
10krát se otáčí na mé židli, kopne do počítače a ten se zapíná.
Znovu si těžce povzdychne, stále mumlá a bez pozdravu odchází.
Je to prostě namyšlený blb.
Pohled správce IT:
Zavolali mě k uživateli. Ten idiot si myslí, že jsem tu snad jen kvůli němu. Zjišťuji, že se pořád točil na židli,až se mu na ni namotal kabel ze zásuvky. Tiše nadávám, odmotávám kabel, odkopávám počítač co nejdál pod stůl, aby to zase nenamotal, zapínám ho a on čumí jako když nadloube volovi.
Je to prostě blb.
A jé, tak ono nejen IT, ale i strojaři se budou nad ostatní povyšovat :-)
Vyžírky a budižkničemové jsou ve všech oborech, takže tady nežongluj procentama vycucanejma z prstu, a jdi dokazovat, že ty mezi ty nemakačenky nepatříš. Ale roztrubovat to nahlas nemusíš, protože tim jenom dokážeš svý ego a samolibost, rozhodně ne tvoje jistě velmi vysoký IQ, hodný úklonění se a čištění bot.
Je to o lidech. Jedna taková firma začala informatikům šlapat na paty a myslím, že má existenční problémy. Pokud někteří lidé opravdu něco umí, je třeba je pro firmu získat nějakou motivací, ne bičem. Takže to platí i opačně, manažer dokáže položit firmu, když mu utečou odborníci.
Zase jeden hlupák co rozumí všemu.
Ano, strojaři a stavaři by dokázali po krátkém zaškolení dělat normální kancelářskou krysu. Jenže ty kacelářské krysy jsou také podle toho placené. U těch lépe placených kancelářských krys byste se divil kolik škod by dokázali ti krátce zaškolení stavaři a strojaři udělat. Sice by žádná budova nespadla, ale ztráta kontaktů a zakázek by byla pro firmu hodně nepříjemná ...
:o)) no tak třeba jám mám pod sebou už několik let +-10 lidí a nikdy jsem neslyšel stížnost nebo náznak nespokojenosti. O mých znalostech víte s prominutím velké houby, tak se zdržte hloupého tlachání. Já musím také řešit účetní věci a přitom by mě to nemuselo z hlediska mé profese zajímat. Komunikativní angličtina? To snad ani nemá cenu komentovat. Co myslíte marketingovými znalostmi? 1 a 1 si dohromady dokážu dát myslím velmi dobře. Firmy tyhle ty "office managery" a "key account managery" a já nevím jaké ještě "managery" školí jazykově, psychologicky, marketingově ale vesměs skutek utek, v 99% případů stačí selský rozum. To jsou furt nějaké jezykové pobyty, teabbulidingy, brainstormingy, motivační programy, každej rok nový auto.... A tyhle příživníci akorát umí prudit, házet kolem sebe rádoby zajímavými anglosaskými zkomoleninami, ale jsou kdykoli nahraditelní jiným podobným
typem příživníka. Já jsem se musel všechno naučit buď ve škole, nebo sám ve svém čase.
Pevně si stojím za tím, že zvládnu ve firmě zastat téměř jakoukoli pozici. Dejte mi stejné podmínky a za tři měsíce nepoznáte rozdíl. Ovšem to se nedá říct naopak....:o))
Hmm, pokud ste si vazne tak jist, tak vas zklamu, 50% zakazek IT firmam prinasi prave odborni IT pracovnici. A vite proc ? Protoze na te druhe strane je taky ITk.
ITci jsou vseobecne na cokoli co se zove "manacosi" alergicni, protoze tato individua naprosto sklidem tvrdi ze umi veci, o kterych oni moc dobre vedi ze mozne nejsou. Osobne pokud me nedo otravuje ze mi chce neco prodat tak mu rovnou reknu ze me PR kecy nezajimaji, at mi posle technika, ktery tomu rozumi. S tim si pokecam a vyhodnotim jestli to ono dela to co potrebuju. Jako zaklad komunikace o cemkoli je pak pro me informace co to neumi, jaky to ma nedostatky ... protoze firma ktera je se ochotna pochlubit timto je pro me predpokladem rozumne komunikace po nakupu.
Zato znam sefa, kterej v reakci na moji pripominku ze !!ustne!! slibenou vec nelze technicky realizovat reagoval "ale vzdyt oni nam to slibili", samozrejme pisemna smlouva veskera zadna a kdyz, tak bez jakyhkoli sankci pro dodavatele. Vysledek ? No presne podle ocekavani, po nekolika mesicich vytacek nebylo dodano nic.
"nikdy jsem neslyšel stížnost nebo náznak nespokojenosti."
A nepřijde vám to trochu divné? :-)
"zastat téměř jakoukoli pozici"
Tak už téměř? tak kterou ne? :)
"Dejte mi stejné podmínky a za tři měsíce nepoznáte rozdíl."
To jako, že pak budete házet také těmi "anglosaskými zkomoleninami", jak píše, a nebo že budete tu úpráci plnohodnotně vykonávat? :)
"Ovšem to se nedá říct naopak"
A proboha proč by mělo? Maličko vám kulhá ekonomická realita a souvislosti :-).
Předně bych rád řekl, že nemám rád označení "ajťák".
Bohužel musím uznat, že řada informatiků má sklony dělat to, o čem se tu píše - tedy jsou arogantní hovada s prístupem k ostatním lidem a práci ve stylu "po mně potopa". Některé příspěvky zde mi to potvrdily. Ovšem, to, že informatik je nezřídka schopen zastat libovolnou pozici ve firmě je 100% pravda.
Úplně v klidu půjdu řídit obchodní tým. Když mi někdo ukáže, jaké výkazy se pak po mně budou chtít, no problém. Jaké speciální znalosti má "office managerka"? Dokázala by office managerka odvirovat počítač, vyměnit harddisk, nakonfigurovat exchange, nastavit firewall, přepojit kabeláž a vytáhnout logy z ústředny? Pochybuju.
Já bych se nikdy nesnížil k tomu, abych si do systému dělal zadní vrátka, kradl si dokumentaci, šmíroval uživatele a dělal všechny ty prasárny o kterých se psalo výše. O to víc mě pak mrzí, že se k našemu it oddělaní management a ostatní lidé ve firmě chovají ne zcela slušně a opravdu se velmi často stává, že je po nás vyžadováno abychom dělali práci za uživatele, kteří si se svojí prací nevědí rady...
No a v čem je problém? Ty si snad myslíš, že když vlezu na pozici "office managerky", tak okamžitě všechno překopu ku obrazu svému? Ona taky nevytrhá dráty ze zdi, nesformátuje disky a nezačne systém konfigurovat znovu. Čili pokud ten obchodní tým funguje, nevidím důvod aby na účtě nebyly prachy. Pokud nefuguje, tak něco bylo špatně a řeším to. V obchodním týmu jsou stanoveny nějaké limity, je potřeba je průběžně kontrolovat. No a co? V čem je problém? Pokud neprodávám vzdušný zámky a nejsou stanoveny nesmyslné limity, tak to není problém. Totéž si netroufnu říci o práci informatika. Jak tu kdosi trefně napsal - po informatikovi se chce aby uměl všechno. Od sítí,přes programování, bezpečnost až po erp, databáze a interního analytika. A běda, když zrovna nejste fanda do elektroniky a neumíte přepájet vyhořený zdroj ve 100 let starým docházkovým systému... Každá z těchto oblastí je na samostatného specialistu, ale nikdo to neuzná a pak se do vás naváží kde který hňup, který si dělaá jen jednu práci, vždycky ke konci měsíce si stáhne výkazy podle předem napsaného postupu, zpracuje je podle předem napsaného postupu a běda, když je něco trošku jinak.
Také jsem měl kdysi podobný názor. Až dokud jsem si to nezkusil. To, co mému kolegovi zabralo půl hodiny, mně zabralo půl dne. Co jemu zabralo půl dne, mně zabralo půl hodiny (zkrátka ta gramostnost je trochu jinde). Horší bylo, že jsem jeho práci nezvládl psychicky. Naučil jsem se ale několik věcí:
1. Ono to není ani tak o tom ta čísla nabouchat do počítače, ale spíš o tom dostat se k těm číslům
2. Spreadsheet je na tom stejně jako papír - snese toho hodně
3. Když se zastaví výrobní linka kvůli chybějícímu materiálu, dodatečná oprava dat v plánovacím kalendáři na tom nic nezmění
4. Zákazníka nesmíte do prd.le poslat nikdy
5. Dodavatele můžete sice poslat do prd.le, ale pamatujte, že pokud vám práskne telefonem, budete sice morální vítěz, ale nebude materiál na výrobu
6. U všech vašich zákazníků i dodavatelů pracují dokonale hloupí lidé, kterým nebudete rozumět ani slovo a ani oni vám nebudou rozumět jediné slovo. Po několika telefonátech/emailech bude každý průměrně inteligentní člověk na vývrat a bude hlasitě křičet něco ve smyslu "zač mě pán bůh trestá".
Zkrátka, jakožto IT nemám problém zvládnout cizí "kancelářskou" práci, ale rozhodně mám velké mezery co se mezilidské komunikace týká. A kupodivu o tom ta práce všech těch account managerů, buyerů, schedulerů, plannerů a dalších erů je. Zjistit, že data jsou špatná, a dostat z někoho s IQ tykve data alespoň řádově správná. A to je velmi důležitá práce. Jedna věc je, když se mi dvakrát do hodiny sám zresetuje počítač, jiná věc je, když dole na lince půl dne stojí osmnáct lidí a povádají si vtipy "cože, že nepřišly gumičky? A co na to počítač? Že mlčí?"
Chtěli byste si někoho takového naštvat? Jen si představte situaci, kdyby se na vás naštval váš firemní ajťák. Mohl by vám s klidem udělat z práce a života peklo. Co dokáže například takové neodeslaný e-mail nebo ve správnou dobu smazaná důležitá tabulka? Raději nemyslet...
> Za prvé. U mnoha firem je to přesně naopak. Velice jednoduše lze dokázat, že e-mail odeslán byl (kopie, svědci), a nějakej idiotskej IŤák, kdyby se naštval, tak špatně dopadne leda sám - přinejmenším, že bordel v serverech má leda on (ono hodně uživatelů už fakt nejsou lidi, co tomu vůbec nerozuměj - a těm by naopak pomohl kolega proti nějakýmu šmejdovi). Takže jestli něco, tak by přišla válka, nikoliv jednostranná samolibost nějakýho impotenta zamindrákovanýho (většina uživatelů ve formách nejen že IT nehýčká, ale naopak je nesnáší, právě pro jejich častou aroganci a povýšenost - pak se ovšem musejí zařídit podle toho - viz bod další). A za druhé - vy nezálohujete, že vás rozhodí nějaká smazaná pitomá tabulka? To sou věci...
Ale jedna věc je třeba učit "by blbý" lidi jak mají obsluhovat mail protože nejsou schopný "to dělat doma"... jiná je když člověka, který zasvěceně hovoří o tom co na internetu je, a jak to tam chodí, máte naučit obsluhovat excel, word a email včetně tisku objednávek, samozřejmě během hodiny ... no a když ho dostanete k počítači zjistíte, že myší lítá nad stolem a s nadšenou otázkou v očích "tak kde je ten internet" se snaží pochytit vaše poznámky ohledně souvislosti pohybu kurzoru po obrazovce s pohybem jeho pravé ruky na ploše stole "ne nezvedat, tahat".
V souvislosti s tím je programování opravdová hračka... program dělá jen to co mu napíšete aby dělal a přesně tak jak to tam zadáte... člověk umí vymyslet o hodně "lepší" věci než jenom chybějící středník na konci řádku :)
Naopak IT pracovníci, pokud nejsou v sociálním kontaktu s "normálními lidmi" mají problém s nimi komunikovat. Pochopit, že to co se řekne, dohodne a odsouhlasí se nakonec neplní, ba naopak se dělá úplně jinak. Že jsou lidi schopni vám neomaleně lhát přímo do očí o tom co se děje a co ne. Jestli si myslíte, že práce těch ostatních tvoří samotný pracovní úkon jak jste na co jste zvyklý v IT tak to se mýlíte... počítač pokud restartuju, tak se restartuje, pokud je v něm chyba tak to opravím... pokud musíte pracovat s někým kdo je nespolehlivý, kreativní a blbec tak většinou nemáte na vybranou a žádná reinstalace nebo patch nepomůže... pokud si u chyby v programu trháte vlasy a u závady kterou odstraňujete 7 hodin šednete, pak se do neexaktních věcí raději ani nepouštějte ;)