Ahoj Jirko,
ona tahle není "kdejaká" ale poměrně důležitá aktualizace. Stačí se podívat na zahraniční zdroje jak a kdo to řeší. Změny přístupu k advertorials jsou poměrně zásadní. Změny Seznamu nejsou ve srovnání s totuto změnou nikterak zásadní a poslední změna která opravdu stála za zmínku byl SeznamBot 3.0 v roce 2011. Nicméně není pravda. že se o těch změnách nepíše, naposledy jsem psal třeba osnovách.
O tom, že cíl vyhledávače je stejný jsem psal už v tom článku, takže asi nejsem ve při, ne? Seztjně tak, že zneužívat slabých míst vyhledáívače je špatně.
K tomu poctivě - bohužel nemůžu souhlasit, "poctivě" pro mne je to co není zakázáno a má přínos jak pro návštěvníky, tak pro web/klienta. a to jsme nyní kapánek jinde.
To je právě to, důležitá aktualizace je to pro ty, kteří pracují se SEO hlavně parametricky, technicky a podle nějakých norem. Přirozenost tady funguje už opravdu dlouho a šel bych radši touto cestou. Možná proto pak nebudete řešit kdejakou aktualizaci, která odbourává weby založené na praktikách dosti pochybných. V zahraničí se to dosti řeší naprosto jednoduše, tam jedou pochybné praktiky v úplně jiných měřítkách než v ČR, proto to tam má mnohem větší dopad.
Změny Seznamu jsou naopak dosti razantní, i když se o nich nepíše, ale lze to vidět na skákání pozic jednotlivých webů.
Tak to máme každý jiný názor, co je poctivé :) Tohle bych ale neřešil, důležité je, co je poctivé pro vyhledávač. Každopádně nevím, jaký měl pro tebe, tvoje návštěvníky a tvého klienta význam např. odkaz z 500ti katalogů. Tam vidím opravdu jen význam v tom, že to dříve fungovalo, tzn. mělo to přínos pouze a jedině pro web klienta.
A nebo to je prostě potvrzení jeho profesionálního přístupu.
Prostě když třeba pracujete ve zbrojovce tak je taky úspěch když vyvynete zbraň, která při poloviční ceně zabije 4x víc lidí a vyrábět takovou zbraň není zakázaný a je vlastně věc toho zákazníka co ji koupí jak ji použije.
Jiná věc je, jestli to co je prezentováno jako "přínos pro návštěvníky" ti návštěvníci opravdu ocení a nebo jestli je to jenom dojem toho kdo SEO realizuje.
diky!! "poctivě" pro mne je to co není zakázáno a má přínos jak pro návštěvníky, tak pro web/klienta"
tohle mluvi za vse. jste naduty a bezcharakterni kecalek. je mi z vas zle. a psat, ze posledni vetsi zmena na seznamu je z roku 2011 je opravdu zasah. je videt, ze o vecech jenom mluvite a jeste si myslite jaky nejste odbornik. jste prekladatel aj clanku a profesionalni mluvic bez konkretnich vysledku, jinak by jste tyhle blbosti nepsal.
Trošku mi přijde, že do Čech už ve velké vlně dorazil takový ten pocit řešit kdejakou aktualizace algoritmu, přitom Seznam ji mění každou chvíli a nepíše o tom nikdo, protože to je v podstatě úplně jedno.
Cíl vyhledávače je jasný a pokud budou stále žít lidi v domnění, že chtějí na jeho slabině vydělat, pak se opravdu musí strachovat z kdejaké aktualizace, ale takhle se snad SEO nedělá, ne?
Když děláte klientské weby, tak nemůžete stavět SEO na slabinách vyhledávače, protože se to dřív nebo později s aktualizací odhalí a dojde k sesazení pozic. A riskovat klientský web bych fakt nechtěl.
Pavel Ungr: "No tady je potřeba říct, že "poctivě" se za poslední roky dost změnilo." - tohle není pravda, i když katalogy nebo třeba free PR články fungovaly, pořád to bylo nepoctivé, protože z 98% všech těchto případů nepřišel ani jeden relevantní človíček. Šlo tedy o rapidní manipulaci s výsledky, takže ano, fungovalo to, ale poctivé to nebylo. A ten, kdo to nedělal, si po pandě a tučňákovi vesele pískal na lepších místech.