To byla samozřejmě zjednodušující formulace. Vymlouvání se na technické důvody je možné při neplnění závazku u nespočtu smluv a přesto přes nějaké excesy převážně dochází k jejich naplňování.
Máme tu soudy (věřím, že by se vždy nějaký aktivista z uživatelských řad našel), úřady (mající v popisu práce trestat klamání spotřebitele a nekalé obchodní praktiky), takže po pár incidentech, rozsudcích a pokutách by nepoctivým výrobcům jistě zhořklo vymlouvat se na technické důvody.
Já bych tu myšlenku apriori nezavrhoval.
Samozřejmě je blbost myslet si, že výrobce musí dodat nějakou aktualizaci, to samozřejmě nemusí. Nicméně je blbost výrobce myslet si, že zákazník toto nevnímá - a to se šeredně nevyplatilo dvojce Microsoft & Nokia. Plno lidí si prostě koupi stávajícího mobilu s WP7.* rozmyslí, protože jsou to jejich peníze a oni za to něco chtějí. Něco, co jim MS&N momentálně neumí dodat.
Jo, a rozesmálo mě "... je nutné začít smluvně garantovat dobu, po kterou budou aktualizace vydávány. Samozřejmě s poznámkou, že pouze je-li to technicky možné..." Zaručujeme, že pokud se nám bude chtít... what a cunning plan!