Samozřejmě je blbost myslet si, že výrobce musí dodat nějakou aktualizaci, to samozřejmě nemusí. Nicméně je blbost výrobce myslet si, že zákazník toto nevnímá - a to se šeredně nevyplatilo dvojce Microsoft & Nokia. Plno lidí si prostě koupi stávajícího mobilu s WP7.* rozmyslí, protože jsou to jejich peníze a oni za to něco chtějí. Něco, co jim MS&N momentálně neumí dodat.
Jo, a rozesmálo mě "... je nutné začít smluvně garantovat dobu, po kterou budou aktualizace vydávány. Samozřejmě s poznámkou, že pouze je-li to technicky možné..." Zaručujeme, že pokud se nám bude chtít... what a cunning plan!
To byla samozřejmě zjednodušující formulace. Vymlouvání se na technické důvody je možné při neplnění závazku u nespočtu smluv a přesto přes nějaké excesy převážně dochází k jejich naplňování.
Máme tu soudy (věřím, že by se vždy nějaký aktivista z uživatelských řad našel), úřady (mající v popisu práce trestat klamání spotřebitele a nekalé obchodní praktiky), takže po pár incidentech, rozsudcích a pokutách by nepoctivým výrobcům jistě zhořklo vymlouvat se na technické důvody.
Já bych tu myšlenku apriori nezavrhoval.