Navrhuju teda preventivne se ke stavce pripojit a vyhlasit stavku Amazonu, ac ten u nas jeste nema postaveno a ani tu nikoho nezamestnava.
Nevim, jak v Brne, ale v Praze je velkokapacitni sklad Amazonu znicujici jak pro Dobroviz, kde uz prvni demonstrace proti Amazonu probehla, ale tak i pro sousedni obce a nakonec i pro Prahu, ktera bude zase vice zasmogovana diky minimalne 450 kamionum denne, ktere budou kazdy den ze skladu Amazonu startovat.
At si nicej zivotni prostredi v Nemecku a neniceji nam ho tady v CR svine. Od Amazonu si uz nic nekoupim!
Neni podstatne, kde si kupuji knizky ja. Problem je v tom mnozstvi, kdyby ten sklad mel obslouzit celou Prahu, prosim klidne cele stredni Cechy, tak nereknu ani Ň. Ono by to bylo treba do 5ti tiraku denne, ale to je logistiky sklad pro pulku Nemecka, proto tech 450 kamionu denne a ja fakt nechapu, ze se najde clovek, kteremu nevadi, ze tu budeme dychad smrady jenom proto, aby Nemci meli dostatecnou zasobu "knih".
Já četl, že těch kamionů má být v průměru kolem 60, jen v sezóně by se měl zvětšit a taky, že sklad bude situován tak, že bude mít v podstatě přímé napojení na dálnici, takže se obce nemusí obávat.
Taky, že bude postaven v již schválené průmyslové zóně - proč s ní obyvatelé tedy souhlasili?
Osobně taky nejsem nadšen z toho, že to bude jen další sklad a nikoliv nějaká výroba, ale na druhou stranu v dnešní době, kdy je půl miliónu nezaměstnaných je i ten sklad přínos.
Občané souhlasili nebo prostě aparát nechal po léta probublat. Ano vinil bych z toho zákon o rozpočtovém určení daní, kdy tyto zóny z 90% nechtějí samosprávy pro to aby měli lidi kde pracovat ale pro daňové výnosy a občané jsou jim u .
A nevidím nic o nenadšení, podle mě je situace hrozdná. Kdyby to postavili někde u Žebránku a 3x denně poslali spádové busy (nehledě na to že to nebudou nijak extra překvalifikované profese tj např Beroun by sklad naplnil) tak je dopad na životní prostředí nižší než kamiony zástavbou.
A imho je jedno jestli sklad, montovna nebo developer centrum. každá investice sem přinese body a práci. ne každej je takovej střelec jako lego že zbourá pár let starou halu (pravda celé montovačka tj eko škody nic moc). podle mě by se vyplatilo i opuštěné haly dál provozovat a pronajímat než zbourat (když už se za 4 roky amazon rozhodne posunout dál na ukrainu)
Tedy asi mluvíme každý o něčem jiném, ale ta zóna u Dobroviz je vedle dálnice a na dohled letiště. Pro takový sklad ideální místo. Takže moc nechápu co konkrétně je špatně? Je mi jasné, že jistý negativní dopad na blízké vesnice bude, ale nemyslím, že by byl tak extrémní jak se jej snažíte vykreslit. Podle mne nakonec budou ještě rádi, že mají práci za rohem.
Mě by spíš zajímal přínos těchto skladů jako celek. Spočítat kolik nás to bude stát a kolik nám to přinese. Aby to nebylo tak, že z našich peněz dotujeme amazon a pár pracovních míst. Předpokládám, že tady amazon žádné daně platit nebude (nic tady neprodá + kreativní účetnictví) a pochybuju, že se z daní z příjmu zaměstnanců zaplatí třeba jenom opravy silnic, které zničí kamióny. To nemluvím o hluku a výfukových plynech z aut a letadel.
Nevím co si amazon vyjedná, zcela jistě daně platit nebude, to máte pravdu, ale:
1) utratí tady milióny korun za stavbu hal a infrastruktury
2) daně budou platit zaměstnanci + nezapomeňte, že jde taky o úsporu peněz úřadu práce
3) kamióny budou jezdit po dálnicích a tam se platí mýto
4) letiště je tu proto, aby na něm přistávala a vzlétala letadla, navíc to taky není zadarmo, zvýší se tedy příjmy letišti a to odvede vyšší daně
+další nepřímé příjmy ve formě např. dodavatelů obědů apod.
Tak jo, a teď od toho odečtěte
1) náklady na řešení zdravotních potíží z nadměrného provozu po zemi i vzduchu
2) poškození silnic
3) náklady ušlé příležitosti, kdyby zaměstanci pracovali v nějakém oboru s perspektivou - skladníka nebo řidiče asi moc osobnostní a kariérový rozvoj nečeká
4) znehodnocení půdy, kde bude areál stát
5) náklady na "investiční pobídku" - byl bych překvapen, pokud by žádná nebyla
Jsme plus nebo mínus? ;)
1) jste schopen to alespoň trochu odhadnout nebo vycházíte z domněnek? To letiště tam stálo dřív než se řada lidí do těch vesnic přistěhovala, takže to je tak trochu jejich volba. Nicméně ty zdravotní rizika jsou podstatně nižší než kdyby tam stála třeba chemička
2) platí mýto a každý podnikatel, který provozuje nějaké auto také platí silniční daň a té se ani amazon nevyhne. Navíc si myslím, že amazon žádní vlastní auta provozovat nebude (možná tak pro manažery), ale bude najímat české dopravce
3) nemyslím, že byste byl schopen toto odhadnout natož vyčíslit a asi zapomínáte, že je v ČR půl miliónu nezaměstnaných, takže logicky těch perspektivních příležitostí asi moc není
4) je to průmyslová zóna, k žádnému znehodnocení nedojde, naopak zhodnotí se stavbou
5) pokud vím, tak investiční pobídky byly zrušeny, ale nevyvracím, navíc si myslím, že tou pobídkou budou třeba právě daňové prázdniny
"3) náklady ušlé příležitosti, kdyby zaměstanci pracovali v nějakém oboru s perspektivou - skladníka nebo řidiče asi moc osobnostní a kariérový rozvoj nečeká"
Jaky rozdil je mezi skladnikem nebo ridicem ve skladu Amazonu a v perspektivnim oboru? Dovolim si pripomenout takovou drobnost, ze zdaleka ne kazdy ma na vic, nez je prace s minimem intelektualniho usili - jako treba ten skladnik nebo ridic.
Bez čísel se můžeme hádat do nekonečna. Mě spíš vadí to, že u nás nikdo takhle nepřemýšlí. Buď se vychází z ideologických důvodů (volné podnikání X utlačování dělníků X vyšší zaměstnanost atd.) nebo se to neřeší vůbec.
Ještě přidám pár spekulací :-) Podle mě infrastrukturu stavět nebudou, ale nechají si jí postavit od státu pod pohrůžkou, že jinak nevytvoří pracovní místa. Daně zaměstnanců žádné velké částky také nebudou max. jednotky milionů ročně. U pracovních míst jde o to jestli by nevyšlo levněji platit podporu nebo rekvalifikace. U 3 a 4 asi souhlas.
Minimálně si postaví parkoviště a příjezdovou cestu. Má se tam stavět nějaký kruháč, ale to už se psalo, že má jít z fondů EU. Víc nevím jestli je co se silnic týče potřeba, tu lokalitu znám pouze z mapy :)
S těmi daněmi zaměstnanců, to záleží. samozřejmě nepočítám, že by místo skladníka bylo nějaké finanční terno, ale pokud budou mít více než na pracáku a socce, což nejspíše budou, tak nezapomeňte, že s tím souvisí taky větší spotřeba. jen malá část z těch lidí bude šetřit do slamníku.
Jestli to vyjde výhodněji nebo ne, to nevím, nejsem ekonom abych to dokázal spočítat, ale nezapomínejme na ověřenou skutečnost, že lidé, kteří jsou bez práce déle než rok, se těžko vrací zpátky do pracovního procesu a někteří to i nedokáží. Takže pokud tímto minimalizujeme počet takovýchto lidí, tak z dlouhodobého hlediska tohle musí být jednoznačně přínosné.
Koukněte, město má po této "investici" miliardu dluhů, dalších stovky milionů ročně činí škody na zcela zdevastovaných silnicích, na daních tu mistři podnikatelé z TPCA nenechali ani korunu, a co se týče zaměstnanosti, tak za ten import zaměstnanců přes agentury v lepším případě z Polska a Slovenska, v horším z Mongolska a s tím související nárůst kriminality jsou místní taky nesmírně vděční. A ta lábuž, když máte vedle baráku provoz jako na dálnici, no to si neumíte představit. Opravdu super "investice". Už aby to spakovali a odstěhovali cirkus dál na východ.
Podívejte, jde přece o to, že nějakej sklad nebo montovna prostě není to ono. Myslíte si, že je Švýcarsko tam, kde je, protože mělo hodně skladů a montoven? Takže oslavovat něco takového je prostě krátkozraké a (dokonce!) tomu nabízet úlevy/pobídky ve formě nějakej daňovejch prázdnin je přímo nezodpovědné. Ano, asi to někoho na chvíli zaměstná (s nulovým rozvojovým poteciálem po všem stránkách) a asi to na chvíli mizivě zvedne spotřebu a výběr daní, ale zítra máte ten problém zpátky, protože skladiště a montovna pro Evropu bude třeba Slovensko, Bulharsko nebo Rumunsko. Takže zástupy máte na pracáku zas s tím, že čas na rekvalifikaci promarnily v oslavovaném skladu.
srovnáváte dlouhodobý vývoj Švýcarska a aktuální problém ČR. Opravdu si ymslíte, že je všechny možné rekvalifikovat? a na co? je třeba nedostatek zubařů, chcete být ošetřován rekvalifikovaným zedníkem?
Rekvalifikaci resp. sebevzdělávání můžete praktikovat i během práce ve skladu...
ze je to zona pro nemecko takze to bude houston jeneč unhošt kladno rudná cerveny ujezd místa na cestě k D5. a ten dopad nevidite vy protoze neridite kamion, obce si tady prosadili zakaz prujezdu 26t nebo 10t tudiz na D5 to bude pekna klikatice.
cista logistika ma byt cista dalnice ne kraj obce v takto pretizenem dopravnim omezeni. Znecisteni R6 uz ted generuje nadlimitni hodnoty (prach, spad, chemie) tj cokoliv rvat mezi R6 a R7 je nerozum.
nicmene souhlasim ze tisic lidi tisic nazoru, o praci v tomto cipu neni nouze (hovorime o praci skladnika a sofera konkretne esa kamionaky hledaji porad takze tady stejne budou jezdit pouze nemystlni tj doprava jako takova nic neprinese).
Samo ze je to nesmysl ... nalozit/slozit trva tak hodinu, tzn, pri nejlepsi vuli jeden skladnik na jednom miste nezvladne vic nez 8 kousku za smenu (spis min). Muselo by tam tudiz jen na nakladce/skladce makat 20 lidi 24/7 Vzhledem k tomu, za kamionysti jaksi nemuzou jezdit kdy se jim zachce ... tak to vidim spis na 60 nakladkovych mist, aby vubec bylo realny neco takovyho odbavit. A pak by tam musel bejt parkoviste na minimalne 1000 kousku ... aby to melo kde stat (paac kdyz dojde vykon, tak kamionak auto ani nenastartuje)
OK, takze tam bude jen parkoviste pro minimalne 1500ks kamionu ... to potes, to budou mit mistni radost ... nebo bude ta tisicovka postavat po okolnich silnickach, polich, sjezdech a najezdech ...
Doporucuju ti vylet smerem nejvetsi prekladiste konteneru v CR - a to tam nedelaj nic jinyho, ze kamion prijede a behem cca 5ti minut ma nalozenej kontejner. Presto tam bezne stojej desitky aut, proste proto, ze nekde musej ... ze. A zjisti si, kudy tam ty auta jezdej ... mistni oslavujou kazdej den ...