Ha, už je to tady ..... :-) DVB-Ts epostupně rozšiřuje a posiluje sít' - no zákaznící přirozeně utíkají. A bude ještě hůř .... až bude vše a vším dokryto. Myslím, že s iPTV to bude podobné.
To spíš tak, že ta nabídka v UPC asi nebude tak EX-okouzlující, když teda lidé utíkají. No, bude se aspoň muset více UPC snažit :-) Prasečí časy již skončily.
spousta majitelů domů se začla v souvislosti s DVB-T starat o rekonstrukci STA a tam kde ji dali dopořádku lidi konečně přišli na to, že UPC si nechá platit i za to co je leckde "ve vzduchu zdarma". Dalším důvodem pro odliv zákazníků jsou IP provideři ve větších městech, kteří rozvíjejí optickou siť a jsou schopni nabídnout rychlejší net a IP TV za zajímvější ceny.
hlavni duvod ale opravdu vidim v tom, ze minimalne 11 programu, ktere dnes poskytuji zakladni 3 muxy rozumne lidi privede k zamysleni, kolik vlastne denniho casu chteji venovat krabici a v ni ucinkujicim manipulatorum......
zaver z tohoto clanku je jasny, celkovy pocet zakazniku placene televize UPC klesa. Je to zcela logicky jev, neb jak ze statistik sledovanosti jednotlivych programu vyplyva, jen necelych 10% lidi sleduje jine programy nez jsou zdarma k dispozici v DVB-T vysilani. Proc by lidi platili za neco, co nevyuzivaji? Zruseni takove placene sluzby je v souvislosti s rozsirovanim pokryti DVB-T proto naprosto racionalni.
Osobně si myslím, že abonenti kabelovek, ani satelitní nadšenci, nepatří do skupiny standardních diváků, kteří bývají vybráni k instalaci peoplemetrů. Pokud někdo sleduje jen to minimum, co mu již dnes nabízí DVB-T, potom je opravdu ekonomické se kabelovek zbavovat. Na druhé straně ten, kdo chce mít bezstarostně k dispozici určitou žánrovou programovou skupinu a je v dosahu DVB-C, volí kabelovku jako přijatelné řešení.
peoplemetrove mereni se tyka i divaku placenych sluzeb kabelovych a satelitnich operatoru, zverejnovane statistiky proto obsahuji kategorii sledovanosti "kabelove a satelitni televize". statistiky sledovanosti jsou uverejnovany zde na digizone.cz: http://www.digizone.cz/texty/tydenni-podily-na-sledovanosti-u-televizi-2010/
Sledovanost programu kabelovych a satelitnich operatoru se dlouhodobe pohybuji kolem 9%
Zřejmě jste nepochopil smysl a princip peoplemetrového měření. To totiž neměří počet díváků jednotlivých vysílacích platforem, ale sledovanost jednotlivých programů. A představte si, že jsou i takoví, co mají kabelovku nebo satelit a většinu času, který stráví u televize koukají na Novu nebo ČT, ale pak si klidně a rádi přepnou a ten zbývající čas sledují třebas nějaký sportovní přenos na placeném kanálu nebo dokument na National Geographic.
pane Katodo, zjevne jste necetl tento clanek na tema klesajici pocet zakazniku placene televize UPC a souvisejici clanek k tematu, resp. jste spravne neporozumel zaverum vyplyvajicim z techto clanku :-)
No a jaké jsou ty závěry ? UPC Direct klesají zákazníci už asi 5 let. Také pokud vím UPC tvrdí už také minimálně 2 roky, že jejich PRIORITOU bude INTERNET a nikoli TELEVIZE. Co se týče netu mají jednu z nejlepších nabídek v ČR, tedy nižší cenu, větší rychlost, větší stabilitu a spolehlivost, nežli Telefonica O2, jakási. Třeba. Ostatně se stěhují na levnější THOR, ostatně se ukáže, co tam předvedou. Co se týče sat příjmu českých programů, v podstatě vede SKY Link, je tu i CS Link a ještě stále je tu Digi TV. Pak je tady i IPTV Telefonica O2. Takže UPC má samozřejmě poněkud více konkurence v distribuci těch programů, co nejsou v DVB-T. Už tam jaksi nejsou dávno jediným kohoutem na smetišti. No, co zatím nabízí UPC přes satelit ? Předraženou cenu, nízkou kvalitu, nic moc, výběr stanic. Takže to nemá ani tu minimální souvislost se záváděním DVB-T. Prostě Sky Link zákazníci stoupají a UPC Direct klesají, ale to je proces, který tu probíhá už pěkně dlouho. Dávno před záváděním DVB-T. Ostatně Telefonica O2 se také přiživila na TELEVIZI docela pěkně a další a další. Kolik jejich zákazníků, je bývalých zákazníků UPC ? Ovšem tvrdit, že zákazníci odchází od UPC Direct proto aby se radostně vrhli na pár programů v DVB-T to je blbost. Odcházejí k lepší konkurenci. DVB-T pro ně konkurencí není.
Jose, jednak tento clanek se tyka televiznich sluzeb spol. UPC, takze do toho nemotejte Internet ani jine operatory a druhak, ze zminenych statistik sledovanosti jasne vyplyva, ze programy mimo DVB-T sleduje sotva 10% divaku. Z toho plyne, ze 90% divakum vyhovuje nabidka DVB-T a prubezne ruseni placene tv sluzby UPC je tedy logicke a racionalni.
Až na to že těch 10% je furt, tedy nijak nekleslo, když se vyměnil analog za DVB-T, nestalo se, že by stouplo z ničeho nic v pozemním třeba na 97% nebo tak. Ani náhodou. Ti, co měli analog, mají dál DVB-T. Žádný posun. Nehraje to roli. Žádnou !!! Ale těch, 10% když třeba čistě teoreticky bylo /jen hypotetická úvaha, neznám přesná čísla/ tak třeba 7% UPC a 3% ostatní, tak nyní je to třeba 4% UPC a 6% ostatní. Takže asi tak. O tom je článek. UPC ztrácí vůči ostatním službám. Pozemního vysílání se to nikterak netýká. Jinak samozřejmě to má souvislost i z netem. A když prostě nějaká firma vydá přes své mluvčí veřejné prohlášení, že už je televize nezajímá a že budou dělat něco jiného, tj. internet, tak to nejspíše asi souvisí ne ? Prostě UPC má jako hlavní zdroj peněz nyní jiné služby a televizi víceméně přenechává svým konkurentům. Takže nevím, co je na tom divného ?
Dodatek - prostě tyhle firmy občas své priority mění. Jen několik příkladů z poslední doby. Třeba České radiokomunice. Není to tak dlouho, co i oni provozovali dobrý NET, tedy lepší nežli O2. Ale nedávno zcela všechno prodali T-Mobile. S tím, že oni se budou věnovat DVB-T a DAB+. No, O2, další příklad... Zabývali se telefony a NETem. Dnes se zabývají televizí tedy IPTV. Další příklad Volný, zabýval se NETem, začal se zabývat televizí, nešlo jim to, už se zase zabývají jen NETem. No a UPC je tenm případ, kdy omezují televizi a zabývají se už více NETem, nežli televizí. Je pro ně NET PRIORITA ! Nikoli TELEVIZE. Přesouvají své hlavní aktivity z televizních na netové. O tom je článek.
Takže roli poklesu zákazníků hraje. Za prvé vznik konkurencí, čímž nemyslím jakési DVB-T, ale v prvním případě a především jiné satelitní a IPTV služby.
A pak také, za druhé, odklon v samotné společnosti, od této věci.
Ostatně T-Mobile se zabýval telefony a NETem jen částečně, nyní po odkoupení netových aktivit Českých radiokomunikací tedy svoje NETové aktivity velmi podstatně zvýšil a ostatně na Slovensku shodná firma provozuje také televizní službu MAGIO a reklamu na ní jsem viděl dnes už 2x a není nikde napsané, že T-Mobile nevstoupí u nás také do šíření tv nabídky. Prostě ty společnosti čas od času mění své strategie a mění své nabídky a pro UPC není TV priorita. Už ne.
Aktualita se sice týká UPC, ale motat jste to začal vy, hrázný palyzo, když jste to zevšeobecnil a začal plácat o tom, že diváci utíkají k pozemnímu vysílání. To samozřejmě není pravda, o čemž svědčí stoupající počet abonentů DVB-C i DVB-S. Možnáý jste ve své zaslepenosti ještě nezaregistroval,že neexistuje jen UPC, ale už i mnoho jiných operátorů. V některých městech začaly budovat lokální městské optické sítě a začínají nabízet srovnatelné, možná i lepší služby než UPC. Už není výjimkou, že v bytě jsou zásuvky více dodavatelů. Své 10% úvahy sice můžete rozvíjet jak chcete, ale čísla aktivních účastnických zásuvek a počet prodaných abonentních karet satelitních operátorů dokazují, že vaše uvažování příliš logické není.
muj komentar se presne drzi hlavniho tematu clanku, je jim pokles zákazníků televize od UPC, konkretne pokles poctu abonentu placene nabidky UPC analogovych a satelitnich tv. O uteku k pozemnimu vysilani nepadlo slovo. A ze pribylo zakazniku Netu jsem nezpochybnoval, ale ani nekomentoval, netyka se tematu clanku.