Zřejmě jste nepochopil smysl a princip peoplemetrového měření. To totiž neměří počet díváků jednotlivých vysílacích platforem, ale sledovanost jednotlivých programů. A představte si, že jsou i takoví, co mají kabelovku nebo satelit a většinu času, který stráví u televize koukají na Novu nebo ČT, ale pak si klidně a rádi přepnou a ten zbývající čas sledují třebas nějaký sportovní přenos na placeném kanálu nebo dokument na National Geographic.
zaver z tohoto clanku je jasny, celkovy pocet zakazniku placene televize UPC klesa. Je to zcela logicky jev, neb jak ze statistik sledovanosti jednotlivych programu vyplyva, jen necelych 10% lidi sleduje jine programy nez jsou zdarma k dispozici v DVB-T vysilani. Proc by lidi platili za neco, co nevyuzivaji? Zruseni takove placene sluzby je v souvislosti s rozsirovanim pokryti DVB-T proto naprosto racionalni.
Osobně si myslím, že abonenti kabelovek, ani satelitní nadšenci, nepatří do skupiny standardních diváků, kteří bývají vybráni k instalaci peoplemetrů. Pokud někdo sleduje jen to minimum, co mu již dnes nabízí DVB-T, potom je opravdu ekonomické se kabelovek zbavovat. Na druhé straně ten, kdo chce mít bezstarostně k dispozici určitou žánrovou programovou skupinu a je v dosahu DVB-C, volí kabelovku jako přijatelné řešení.
pane Katodo, zjevne jste necetl tento clanek na tema klesajici pocet zakazniku placene televize UPC a souvisejici clanek k tematu, resp. jste spravne neporozumel zaverum vyplyvajicim z techto clanku :-)
peoplemetrove mereni se tyka i divaku placenych sluzeb kabelovych a satelitnich operatoru, zverejnovane statistiky proto obsahuji kategorii sledovanosti "kabelove a satelitni televize". statistiky sledovanosti jsou uverejnovany zde na digizone.cz: http://www.digizone.cz/texty/tydenni-podily-na-sledovanosti-u-televizi-2010/
Sledovanost programu kabelovych a satelitnich operatoru se dlouhodobe pohybuji kolem 9%
No a jaké jsou ty závěry ? UPC Direct klesají zákazníci už asi 5 let. Také pokud vím UPC tvrdí už také minimálně 2 roky, že jejich PRIORITOU bude INTERNET a nikoli TELEVIZE. Co se týče netu mají jednu z nejlepších nabídek v ČR, tedy nižší cenu, větší rychlost, větší stabilitu a spolehlivost, nežli Telefonica O2, jakási. Třeba. Ostatně se stěhují na levnější THOR, ostatně se ukáže, co tam předvedou. Co se týče sat příjmu českých programů, v podstatě vede SKY Link, je tu i CS Link a ještě stále je tu Digi TV. Pak je tady i IPTV Telefonica O2. Takže UPC má samozřejmě poněkud více konkurence v distribuci těch programů, co nejsou v DVB-T. Už tam jaksi nejsou dávno jediným kohoutem na smetišti. No, co zatím nabízí UPC přes satelit ? Předraženou cenu, nízkou kvalitu, nic moc, výběr stanic. Takže to nemá ani tu minimální souvislost se záváděním DVB-T. Prostě Sky Link zákazníci stoupají a UPC Direct klesají, ale to je proces, který tu probíhá už pěkně dlouho. Dávno před záváděním DVB-T. Ostatně Telefonica O2 se také přiživila na TELEVIZI docela pěkně a další a další. Kolik jejich zákazníků, je bývalých zákazníků UPC ? Ovšem tvrdit, že zákazníci odchází od UPC Direct proto aby se radostně vrhli na pár programů v DVB-T to je blbost. Odcházejí k lepší konkurenci. DVB-T pro ně konkurencí není.
Jose, jednak tento clanek se tyka televiznich sluzeb spol. UPC, takze do toho nemotejte Internet ani jine operatory a druhak, ze zminenych statistik sledovanosti jasne vyplyva, ze programy mimo DVB-T sleduje sotva 10% divaku. Z toho plyne, ze 90% divakum vyhovuje nabidka DVB-T a prubezne ruseni placene tv sluzby UPC je tedy logicke a racionalni.
muj komentar se presne drzi hlavniho tematu clanku, je jim pokles zákazníků televize od UPC, konkretne pokles poctu abonentu placene nabidky UPC analogovych a satelitnich tv. O uteku k pozemnimu vysilani nepadlo slovo. A ze pribylo zakazniku Netu jsem nezpochybnoval, ale ani nekomentoval, netyka se tematu clanku.
Aktualita se sice týká UPC, ale motat jste to začal vy, hrázný palyzo, když jste to zevšeobecnil a začal plácat o tom, že diváci utíkají k pozemnímu vysílání. To samozřejmě není pravda, o čemž svědčí stoupající počet abonentů DVB-C i DVB-S. Možnáý jste ve své zaslepenosti ještě nezaregistroval,že neexistuje jen UPC, ale už i mnoho jiných operátorů. V některých městech začaly budovat lokální městské optické sítě a začínají nabízet srovnatelné, možná i lepší služby než UPC. Už není výjimkou, že v bytě jsou zásuvky více dodavatelů. Své 10% úvahy sice můžete rozvíjet jak chcete, ale čísla aktivních účastnických zásuvek a počet prodaných abonentních karet satelitních operátorů dokazují, že vaše uvažování příliš logické není.
Až na to že těch 10% je furt, tedy nijak nekleslo, když se vyměnil analog za DVB-T, nestalo se, že by stouplo z ničeho nic v pozemním třeba na 97% nebo tak. Ani náhodou. Ti, co měli analog, mají dál DVB-T. Žádný posun. Nehraje to roli. Žádnou !!! Ale těch, 10% když třeba čistě teoreticky bylo /jen hypotetická úvaha, neznám přesná čísla/ tak třeba 7% UPC a 3% ostatní, tak nyní je to třeba 4% UPC a 6% ostatní. Takže asi tak. O tom je článek. UPC ztrácí vůči ostatním službám. Pozemního vysílání se to nikterak netýká. Jinak samozřejmě to má souvislost i z netem. A když prostě nějaká firma vydá přes své mluvčí veřejné prohlášení, že už je televize nezajímá a že budou dělat něco jiného, tj. internet, tak to nejspíše asi souvisí ne ? Prostě UPC má jako hlavní zdroj peněz nyní jiné služby a televizi víceméně přenechává svým konkurentům. Takže nevím, co je na tom divného ?
Dodatek - prostě tyhle firmy občas své priority mění. Jen několik příkladů z poslední doby. Třeba České radiokomunice. Není to tak dlouho, co i oni provozovali dobrý NET, tedy lepší nežli O2. Ale nedávno zcela všechno prodali T-Mobile. S tím, že oni se budou věnovat DVB-T a DAB+. No, O2, další příklad... Zabývali se telefony a NETem. Dnes se zabývají televizí tedy IPTV. Další příklad Volný, zabýval se NETem, začal se zabývat televizí, nešlo jim to, už se zase zabývají jen NETem. No a UPC je tenm případ, kdy omezují televizi a zabývají se už více NETem, nežli televizí. Je pro ně NET PRIORITA ! Nikoli TELEVIZE. Přesouvají své hlavní aktivity z televizních na netové. O tom je článek.
Takže roli poklesu zákazníků hraje. Za prvé vznik konkurencí, čímž nemyslím jakési DVB-T, ale v prvním případě a především jiné satelitní a IPTV služby.
A pak také, za druhé, odklon v samotné společnosti, od této věci.
Ostatně T-Mobile se zabýval telefony a NETem jen částečně, nyní po odkoupení netových aktivit Českých radiokomunikací tedy svoje NETové aktivity velmi podstatně zvýšil a ostatně na Slovensku shodná firma provozuje také televizní službu MAGIO a reklamu na ní jsem viděl dnes už 2x a není nikde napsané, že T-Mobile nevstoupí u nás také do šíření tv nabídky. Prostě ty společnosti čas od času mění své strategie a mění své nabídky a pro UPC není TV priorita. Už ne.
Ha, už je to tady ..... :-) DVB-Ts epostupně rozšiřuje a posiluje sít' - no zákaznící přirozeně utíkají. A bude ještě hůř .... až bude vše a vším dokryto. Myslím, že s iPTV to bude podobné.
To spíš tak, že ta nabídka v UPC asi nebude tak EX-okouzlující, když teda lidé utíkají. No, bude se aspoň muset více UPC snažit :-) Prasečí časy již skončily.
spousta majitelů domů se začla v souvislosti s DVB-T starat o rekonstrukci STA a tam kde ji dali dopořádku lidi konečně přišli na to, že UPC si nechá platit i za to co je leckde "ve vzduchu zdarma". Dalším důvodem pro odliv zákazníků jsou IP provideři ve větších městech, kteří rozvíjejí optickou siť a jsou schopni nabídnout rychlejší net a IP TV za zajímvější ceny.
hlavni duvod ale opravdu vidim v tom, ze minimalne 11 programu, ktere dnes poskytuji zakladni 3 muxy rozumne lidi privede k zamysleni, kolik vlastne denniho casu chteji venovat krabici a v ni ucinkujicim manipulatorum......
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).